Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: raporty i analizy

Elektryfikacja flot samochodowych i wynajem pojazdów sposobem firm na gospodarcze zawirowania

Polscy przedsiębiorcy są gotowi do powiększenia flot samochodowych bardziej niż firmy w innych krajach Europy. Chcą jeździć elektrykami głównie z uwagi na niższe koszty eksploatacji. Ponadto wyraźnie rośnie popularność wynajmu długoterminowego jako formy finansowania i użytkowania nowych pojazdów. To główne wnioski z najnowszej edycji „Barometru Flotowego”, tworzonego przez Arval Mobility Observatory na podstawie badań przeprowadzonych w 25 krajach świata, w tym w Polsce.

Dekarbonizacja transportu ciężkiego w Polsce. Raport FPPE na temat elektryfikacji ciężarówek

Raport pokazuje, co powinniśmy zrobić, aby transport - kluczowy element polskiej gospodarki - pozostał konkurencyjny. Przeanalizowano dostępne rozwiązania, obowiązujące prawo i sprawdzono jak poszczególne instrumenty wpłyną na koszty (TCO). W wyniku tej analizy powstał zbiór gotowych rekomendacji do wdrożenia dedykowanych instrumentów dla wsparcia dekarbonizacji transportu. To pierwsza gotowa recepta na dekarbonizację ciężarówek w Polsce.

I kwartał 2023 z rekordową podażą w historii rynku magazynowego

Zainteresowanie powierzchnią logistyczną i przemysłową nie słabnie. Od początku 2023 r. do użytku oddano 1,9 mln mkw. nowej powierzchni magazynowej, co było najwyższą wartością w historii polskiego rynku. Tym samym, zasoby sektora magazynowego osiągnęły 29,6 mln mkw. Eksperci Colliers szacują, że w kolejnych kwartałach wolumen nowej podaży będzie niższy.

Pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju Grupy Kapitałowej PKP CARGO

Grupa Kapitałowa PKP CARGO opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2022 rok, w którym ujawniła w sposób transparentny i kompleksowy dane niefinansowe. Punktem wyjścia do raportu były tematy wskazane jako istotne przez interesariuszy Grupy. Wśród nich znalazły się m.in. kwestie dotyczące pracowników, działań biznesowych, a także wpływu społecznego i środowiskowego. W raporcie, oprócz spółki wiodącej – PKP CARGO S.A. – uwzględnione zostały dane z siedmiu spółek zależnych. Raport został przygotowany w oparciu o Standardy GRI.

Spadki na rynku inwestycyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej

W pierwszym kwartale 2023 r. wolumen inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej wyniósł 1,3 mld euro i spadł o ok. 58% w porównaniu do roku ubiegłego. Jest to nieznacznie lepszy wynik od danych z regionu EMEA, które wykazały spowolnienie rynku o 62%. Jak wynika z najnowszego raportu Colliers, podsumowującego I kw. na rynku inwestycyjnym, Polska, mimo spadku inwestycji, nadal była atrakcyjną lokalizacją dla inwestorów i zakończyła I kw. z 50% udziałów w wolumenie regionu CEE na poziomie 650 mln euro. Eksperci Colliers prognozują początek odbicia na rynku w czwartym kwartale 2023 r.

Licznik elektromobilności – coraz więcej elektrycznych samochodów na polskich drogach

Według danych z końca kwietnia 2023 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 40 926 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze cztery miesiące br. ich liczba zwiększyła się o 7201 sztuk, tj. o 71% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.

Nieruchomości logistyczne i biurowe w Europie najbardziej odporne na gwałtowny wzrost cen energii

Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Savills wynika, że budynki biurowe i logistyczne w Europie to dwa sektory nieruchomości komercyjnych, które są stosunkowo najbardziej odporne na gwałtowny wzrost cen energii, ponieważ w ich przypadku koszty mediów stanowią stosunkowo niewielką część wszystkich kosztów działalności ponoszonych przez najemców.

Czy Polska będzie miała wystarczającą liczbę publicznych punktów ładowania, aby sprostać nowym celom UE?

Brak wystarczającej infrastruktury do ładowania pojazdów uznaje się za główną przeszkodę na drodze do szybszego wprowadzenia w kraju ciężarówek o zerowej emisji, ale nowa analiza celów UE w tym zakresie pokazuje, że Polska zdoła spełnić nowe normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych. Do 2030 roku kraj będzie miał rocznie 870 GWh energii zasilającej stacje ładowania dla ciężarówek. Stanowi to o 20% więcej niż potrzeba będzie jeżdżącym po Polsce elektrycznym ciężarówkom i autokarom, nawet przy spełnieniu przez producentów zaproponowanej przez KE redukcji emisji CO2 o 45% we wspomnianym roku.

Subskrybuj to źródło RSS