Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Volvo Trucks przyspiesza prace rozwojowe dotyczące bardziej proekologicznego transportu

18 lutego Unia Europejska zadecydowała o regulowaniu emisji CO2 przez samochody ciężarowe. Aby przyspieszyć rozwój w tym obszarze, Volvo Trucks kontynuuje inwestycje w rozwiązania transportowe przyjazne dla klimatu. Jednak aby pobudzić popyt na pojazdy o niskiej emisji CO2, konieczne jest podjęcie dodatkowych działań.

Sprzedaż opon w 2018 roku

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w 2018 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych o 22%. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do samochodów SUV (+12%) i rolniczych (+3%). Utrzymuje się trend wzrostowy dla opon całorocznych, których dynamika sprzedaży wyniosła aż 49%.

Air France zaprasza swoich pasażerów do nowej ekologicznej inicjatywy

Linie lotnicze Air France uruchomiły nowy ekologiczny projekt pod nazwą „Trip and Tree” (Podróż i Drzewo), umożliwiając swoim pasażerom podjęcie działań na rzecz planety i zmniejszenie wpływu, jaki wywiera ich podróż lotnicza na środowisko naturalne. Podczas zakupu dowolnego biletu lotniczego na stronie airfrance.pl, klienci mogą przekazać darowiznę na dowolną kwotę, aby w ten sposób pomóc finansować jedną z wielu akcji zalesiania naszej planety. Inicjatywa jest otwarta dla pasażerów z 48 krajów, w tym z Polski.

Dachser uruchomił bezpośrednią linię Warszawa - Bratysława

Operator logistyczny Dachser uruchomił nowe bezpośrednie połączenie z Warszawy do Bratysławy. Ciężarówki w żółto-niebieskich barwach będą realizowały przewozy na tej trasie we wszystkie dni robocze. Dzięki regularnej linii, łączącej stolicę ze słowackim Eurohubem Dachser, przesyłki drobnicowe rodzimych eksporterów z okolic Warszawy będą  docierały szybciej również do innych krajów położonych na południe od Polski.

Przewoźniku płacz i płać, czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie

Płaca minimalna w Polsce stale wzrasta od 2000 roku. Nowe stawki mają zastosowanie do wszystkich zawodów i branż, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, regionu czy wyników finansowych, co wśród niektórych pracodawców z sektora transportu ciężkiego spotyka się ze sprzeciwem. Małe firmy przewozowe, choć niezadowolone, muszą dostosować się do realiów rynku. Tym bardziej, że wynagrodzenie minimum to temat numer jeden również w innych krajach Unii Europejskiej. Francja najniższy próg pensji aktualizuje co roku, a Holandia jeszcze częściej, bo co sześć miesięcy. Sprawdzono, ile mogą zarobić na tak zwanej podstawie kierowcy w wybranych państwach Wspólnoty.

Subskrybuj to źródło RSS