Z Bremy na cały świat
125 lat temu August Kuehne i Friedrich Nagel założyli w Bremie firmę spedycyjną pod nazwą Kuehne + Nagel.
125 lat temu August Kuehne i Friedrich Nagel założyli w Bremie firmę spedycyjną pod nazwą Kuehne + Nagel.
Już 9 lutego 2015 roku, w Holandii, na publiczną drogę wyjedzie pierwsza bezzałogowa ciężarówka w systemie „platooning”. Wystarczy, że kierowca prowadzi pierwszą, prowadzącą konwój, ciężarówkę. Drugi pojazd podąży za nim przy pomocy sztucznej inteligencji.
15 stycznia 2015 roku, już po raz piąty odbyła się Konferencja E-logistics Networking, organizowana przez firmę TRANSPOREON. Udział w spotkaniu wzięło blisko 70 osób. Głównym celem konferencji było omówienie narzędzi służących do optymalizacji procesów logistycznych.
Ćwierć wieku temu, kiedy to budowała się polska gospodarka wolnorynkowa, kontrakt na obsługę logistyczną budowy nowego Portu Lotniczego Okęcie zdobyła niemiecka firma ROHLIG & CO. W tym samym czasie Tadeusz Chmielewski zaczynał swoją karierę zawodową i trafił do przedsiębiorstwa Rohlig Poland. Tak rozpoczęła się 25-letnia przygoda budowania jednej z największych, kompleksowych firm logistycznych na rynku polskim.
9 lutego zachodni oddział DSV Road zmienia dotychczasową lokalizację w Sadach na nowoczesny obiekt w podpoznańskim Pannattoni Park IV w Komornikach. Termin przeprowadzki wyznacza też trzeci rok współpracy z największym klientem operatora w tym regionie - firmą Plast Team.
Od 1 lutego kierowcy podróżujący A4 Katowice-Kraków i przejeżdżający przez Place Poboru Opłat (PPO) w Mysłowicach i Balicach mogą dokonywać płatności za przejazd tym odcinkiem autostrady przy użyciu kart flotowych oraz paliwowych. Wprowadzenie wygodnych i bezgotówkowych form płatności to efekt przeprowadzonej wymiany urządzeń poboru opłat, będącej częścią kompleksowego programu zwiększania przepustowości PPO realizowanego przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A. (SAM S.A.).
Dachser uruchomił drugie codzienne połączenie do jednego ze swoich trzech eurohubów, do Überherrn leżącego na zachodnim skraju Niemiec. Pozwoli to usprawnić obsługę przesyłek kierowanych głównie do Francji, Hiszpanii i Portugalii.
1 lutego 2015 roku Wim Bosman Polska zmienił nazwę na Mainfreight Poland. Tym samym zakończył się proces integracji i rebrandingu Wim Bosman z globalnym dostawcą usług logistycznych - nowozelandzką Grupą Mainfreight. Dzięki temu firma poszerzyła ofertę usług i zapewnia polskim klientom pełny dostęp do globalnych rozwiązań logistycznych.