Kierowcy w obliczu koronawirusa
Epidemia koronawirusa zmienia świat i odciska swoje piętno nie tylko na ludzkim zdrowiu, ale i na gospodarce. Jakie zmiany przynosi kierowcom?
- 1
- Kategoria: Transport i spedycja
- oprac. IW
Epidemia koronawirusa zmienia świat i odciska swoje piętno nie tylko na ludzkim zdrowiu, ale i na gospodarce. Jakie zmiany przynosi kierowcom?
200 kancelarii prawnych i podatkowych przyłączyło się do akcji #RatujBiznes zainicjowanej przez Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Ministrowie do spraw transportu z: Polski, Węgier, Litwy, Łotwy, Bułgarii, Rumunii, Malty i Cypru zwrócili się do przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, przewodniczącej Komisji Europejskiej i Prezydencji Chorwackiej w Radzie UE z prośbą o zawieszenie prac nad częścią socjalną i rynkową pakietu mobilności do czasu zakończenia pandemii koronawirusa.
1 kwietnia minął rok istnienia Sieci Badawczej ŁUKASIEWICZ. Jej misją jest usprawnianie biznesu oraz tworzenie technologii, które zmieniają rzeczywistość. W czasach walki z koronawirusem Sieć ŁUKASIEWICZ nie pozostaje obojętna i przedstawia swoje propozycje.
Epidemia koronawirusa zmusiła pracodawców do wprowadzenia pracy zdalnej, by chronić pracowników przed ryzykiem zarażenia. Według badań Devire aż 67 proc. działających w Polsce firm, które dotąd nie oferowały możliwości pracy zdalnej, zdecydowało się na to po wybuchu pandemii COVID-19. Ponad jedna trzecia przedsiębiorców ma jednak problem z pracą w takim systemie.
Epidemia koronawirusa wstrzymuje rozwój gospodarki i spowolnia funkcjonowanie firm z różnych sektorów. Powstaje jednak wiele inicjatyw, które wspierają polskie przedsiębiorstwa. Fundacja GS1 Polska zadbała o Uczestników Systemu.
Eksperci firmy doradczej EY Polska oszacowali, że epidemia koronawirusa spowoduje utratę potencjalnej wartości dodanej sektora motoryzacyjnego między 1,4 mld PLN a 7,5 mld PLN. Wielkość strat będzie zależeć od stopnia rozprzestrzeniania się epidemii i skuteczności działań zaradczych.
Spółka The United Transport and Logistics Company - Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA), we współpracy z niemieckim portem Mukran oraz rosyjskim portem Bałtyjsk, uruchomiła nowe połączenie intermodalne umożliwiające przewozy między Chinami a Skandynawią.