Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Rok branży logistycznej w pandemii – jakie konsekwencje?

Pandemia wpłynęła na wszystkie branże gospodarki i mocno odcisnęła swoje piętno na transporcie i logistyce. Pomimo rozpoczęcia programu szczepień, liczba zakażeń jest nadal wysoka, co wywołuje niepewność wobec perspektyw gospodarczych dla Polski i Europy. Nie wszystkie prognozy są jednak pesymistyczne. Jakkolwiek się stanie, część zmian, jakie w ciągu ostatniego roku zaszły w branży TSL będzie trwała. Co to za zmiany oraz jakie wywołują skutki dla branży logistycznej, o tym rozmawiamy z Marcinem ZASUNIEM, Global Account Managerem z GEFCO.

Tetra Pak chce tworzyć zrównoważone opakowania

Firma Tetra Pak, jeden ze światowych liderów w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, ogłasza start kampanii "Wybierz naturę. Wybierz karton". Jej celem jest przedstawienie dążeń firmy do stworzenia neutralnego klimatycznie opakowania, które będzie w całości wykonane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

Większe bezpieczeństwo, mniej stresu i wyższa wiarygodność z WEBFLEET Video

Od firmy transportowej oczekuje się, że dostarczy bezpiecznie ładunek – w nienaruszonym stanie, sprawnie i na czas, bez żadnych zbędnych przestojów. Nie zawsze jednak mamy wpływ na czynniki zewnętrzne czy innych użytkowników dróg. Przekonała się o tym niedawno firma Janiszewski Thermotransport, której pojazd uczestniczył w groźnej kolizji drogowej.

Przesyłki kurierskie będą bardziej ekologiczne?

Sektor transportu ma znaczący udział w emisji dwutlenku węgla w Europie. Bez zdecydowanych proekologicznych działań może ona wzrosnąć w branży o 60% do 2050 roku – wynika z szacunków Międzynarodowego Forum Transportu. Dlatego coraz więcej firm logistycznych i kurierskich decyduje się na zielone inwestycje w elektryczne auta dostawcze.

Firmy przenoszą zakłady produkcyjne do Polski

Część firm decyduje się na przeniesienie nad Wisłę swoich hal produkcyjnych z Azji, dywersyfikując w ten sposób biznes i skracając łańcuchy dostaw. Z kolei zachodnie koncerny, lokując fabryki w Polsce, optymalizują koszty prowadzenia działalności, korzystają równolegle z wielu benefitów, którymi różne regiony chcą przyciągnąć do siebie nowych inwestorów.

Subskrybuj to źródło RSS