Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Łukasiewicz-ILiM partnerem EIT Urban Mobility

Walne Zgromadzenie EIT Urban Mobility 14. grudnia br. podjęło decyzję o włączeniu do swojej wspólnoty Łukasiewicz-Instytutu Logistyki i Magazynowania, w wyniku czego instytut uzyskał status partnera pierwszej kategorii (Tier 1) w EIT Urban Mobility. W 2020 roku decyzją Walnego Zgromadzenia EIT Urban Mobility do grona partnerów zostało włączonych pięć podmiotów z Europy, w tym tylko 3 jako partnerzy pierwszej kategorii.

Polska najatrakcyjniejszym rynkiem magazynowym w Europie

Międzynarodowe zrzeszenie firm doradczych Gerald Eve, którego członkiem jest AXI IMMO, przygotowało przewodnik po głównych rynkach magazynowo-produkcyjnych w Europie. Publikacja prezentuje średnie stawki czynszów w 77 lokalizacjach przemysłowo-logistycznych w 20 krajach w Europie, z podziałem na obiekty big box, medium box i SBU (small business units) oraz stopy kapitalizacji na tych rynkach.

CHEP promuje model biznesu oparty na rozwiązaniach gospodarki w obiegu zamkniętym

10 grudnia br. odbył się webinar zorganizowany przez Polskie Towarzystwo Logistyczne pod tytułem "Gospodarka w Obiegu Zamkniętym: Przyszłość Łańcucha Dostaw". Gościem specjalnym wydarzenia był prof. Michael Bourlakis z Cranfield School of Management, który przedstawił koncepcję gospodarki cyrkularnej, jej ewolucję, znaczenie oraz uwarunkowania wdrażania cyrkularnych łańcuchów dostaw. Firma CHEP jako pionier gospodarki o obiegu zamkniętym była oficjalnym partnerem wydarzenia.

Polska logistycznym hubem Europy

Według danych GUS z 2020 r. import towarów z Chin do Polski w okresie styczeń - sierpień wyniósł 87,9 mld zł, przy czym 12 lat temu roczny wskaźnik był mniejszy o połowę. Dzięki Nowemu Jedwabnemu Szlakowi stale rosnący wolumen przewożonych ładunków po korytarzach euroazjatyckich świadczy o możliwościach rozwoju dla polskich firm logistycznych. W 2014 r. na euroazjatyckich szlakach kolejowych uruchomiono 307 pociągów. W ciągu zaledwie 5 lat liczba ta wzrosła do 8 000. W tym okresie zmodernizowana została struktura polskiej sieci transportowej obejmującej linie kolejowe oraz infrastrukturę portową. Powstały nowe centra logistyczne, terminale przeładunkowe, a także nowe, regularne połączenia międzynarodowe.

Polsko-brytyjskie relacje po brexicie - co powinni wiedzieć przedsiębiorcy

Polski rząd dąży do tego, aby przedsiębiorcy jak najmniej boleśnie odczuli skutki zakończenia okresu przejściowego w relacjach Unia Europejska - Wielka Brytania ustanowionego na mocy Umowy o wystąpieniu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i jak najlepiej przygotowali się do nowych warunków wymiany handlowej z Wielką Brytanią. Wielka Brytania to bardzo ważny partner handlowy Polski, dlatego MRPiT podjęło działania informacyjne, aby pomóc polskim przedsiębiorcom przygotować się do nowych warunków w relacjach gospodarczych z Wielką Brytanią, gdyż te po 1 stycznia 2021 r. z pewnością ulegną zmianie.

Subskrybuj to źródło RSS