DB SCHENKER rozszerza możliwości operacyjne Oddziału w Poznaniu
Operator logistyczny zakończył przebudowę i remont swojej lokalizacji w Tarnowie Podgórnym. Zwiększy komfort pracowników i możliwości operacyjne. Terminal zasilany zieloną energią
Operator logistyczny zakończył przebudowę i remont swojej lokalizacji w Tarnowie Podgórnym. Zwiększy komfort pracowników i możliwości operacyjne. Terminal zasilany zieloną energią
Po pierwszym kwartale 2023 r. Port Gdańsk wskoczył na 8. miejsce w rankingu portów europejskich, wyprzedzając takie portowe tuzy jak Marsylia, Barcelona, Konstanca czy Walencja. Na wyciągnięcie ręki jest już port w Amsterdamie. Port Gdańsk nadal utrzymuje pozycję lidera kontenerowego na Bałtyku i 2. miejsce w przeładunkach ogółem. Ustępuje tylko portowi Ust Ługa, który jest głównym oknem eksportowym, jeśli chodzi o rosyjskie surowce energetyczne.
Eurogate Logistics specjalizuje się w kompleksowej organizacji transportu drogowego zarówno całopojazdowego (FTL) i częściowego (LTL). Oferuje także przesyłki drogą morską i lotniczą oraz sprzedaż biletów na przeprawy promowe, tunele i mosty. W ramach świadczonych usług zapewnia odprawy celne i usługi magazynowe.
Panattoni ukończył i w pełni skomercjalizował największy park w Bydgoszczy. W ramach pierwszej inwestycji w zachodniej części miasta powierzchnię wynajmują m.in. firmy produkcyjne, logistyczne i FMCG. Deweloper planuje dalszą rozbudowę kompleksu.
Jasna strategia lokalizacji ułatwiła Posten Bring stworzenie gęstej, ogólnokrajowej sieci składającej się z 5000 automatów paczkowych SwipBox Infinity. Urządzenia, których operatorem jest norweski dostawca usług logistycznych, od ponad trzech lat obejmują swoim zasięgiem zarówno wsie, jak i miasta.
8 sierpnia 2023 został włączony do eksploatacji pierwszy Hybrydowy Zespół Trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh, czyli zmodyfikowany pojazd 36WEhd, który został wyposażony w dwusystemowy (hybrydowy) napęd. Pozwala on na jazdę zarówno pod trakcją elektryczną, jak i na trasach niezelektryfikowanych, dzięki silnikowi spalinowemu.
Europejski rynek transportu drogowego stoi dziś przed dużymi wyzwaniami. Działania na rzecz dekarbonizacji i rozwoju floty samochodów ciężarowych są możliwe do zrealizowania w ciągu kilku lat. Problemem, którego nie da się rozwiązać w prosty sposób, jest brak kierowców. A dotyczy on wielu firm logistycznych. Średnio na jeden samochód ciężarowy powinno przypadać od 1 do 2 kierowców, ale wciąż zdarzają się sytuacje, gdy na 1 samochód ciężarowy przypada mniej 1 kierowca, co oznacza że jeden na dwa pojazdy może być wyłączony z ruchu. To nie tylko ogromne koszty dla firm transportowych, ale też może być przyczyną zakłóceń w łańcuchach dostaw w całej Europie.
Packeta ma za sobą udane półrocze 2023 i ambitne plany na drugą połowę roku. Packeta Poland w pierwszym półroczu tego roku dostarczyła przeszło dwukrotnie więcej przesyłek niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, a przychody firmy także wzrosły ponad dwukrotnie.