Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Jak uzdrowić sektor TSL przy pomocy Internetu rzeczy i rozwiązań telematycznych?

Mimo dynamicznego rozwoju branży TSL, której udział w polskim PKB  od czasów wejścia do Unii Europejskiej wzrósł prawie do 20%1, w ciągu kilku ostatnich lat lista problemów trapiących ten sektor gospodarki wydłuża się. Większość z nich jest dobrze rozpoznana i zdiagnozowana. Począwszy od braków kadrowych wśród kierowców, mierzonych w setkach tysięcy wakatów2, poprzez rosnącą konkurencję na rynku wewnętrznym, aż do ciągle nowych regulacji prawnych3, wszystko to składa się na obraz rynku niestabilnego i trudnego, z którym branża musi się zmierzyć. Wielu tym problemom można jednak zaradzić przy użyciu nowych technologii, zwłaszcza z zakresu telematyki lub Internetu rzeczy4.

Raben zwiększa udziały we Włoszech

Na mocy porozumienia w sprawie zacieśnienia współpracy pomiędzy Grupą Raben a firmą Sittam, w lipcu 2019 r. Grupa zwiększy swój udział w spółce Sittam Srl do 51%, stając się tym samym większościowym udziałowcem lidera włoskiego rynku międzynarodowego transportu drobnicowego. Zakup ma na celu wzmocnienie pozycji obu firm na rynku włoskim i europejskim.

Jak usprawnić sklep internetowy?

Silna konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi sprawia, że klienci są coraz bardziej wymagający i coraz mniej niedociągnięć są w stanie wybaczyć. Oczekują już nie tylko tanich i dobrych produktów, ale także niskich kosztów wysyłki, darmowych zwrotów oraz perfekcyjnej organizacji sklepu, dzięki której cały proces zakupowy przebiegnie błyskawicznie.

Poczta Polska przeciwko wykluczeniu osób niepełnosprawnych

Poczta Polska dostosowuje infrastrukturę do potrzeb osób niepełnosprawnych. W latach 2017-2018 Spółka przystosowała kolejnych 120 placówek. Poczta oferuje również rozwiązania ułatwiające korzystanie z usług pocztowych osobom niepełnosprawnym, m.in. bezpłatną obsługę w miejscu zamieszkania. Z usługi tej korzysta 27 tys. osób.

Polacy wydają coraz więcej na artykuły gospodarstwa domowego

Jeden z największych polskich operatorów logistycznych, ROHLIG SUUS Logistics, postanowił sprawdzić nawyki i zachowania Polaków kupujących duży sprzęt AGD przez internet. Przedstawione dane wskazują, że kupujemy coraz więcej droższego sprzętu. W porównaniu do ubiegłego roku średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła o ponad 100 zł. I choć z roku na rok wydajemy w internecie coraz więcej, to wciąż znaczna część klientów jest przywiązana do płacenia za zakupy… gotówką.

Subskrybuj to źródło RSS