Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Budowanie wartości łańcucha dostaw - sześć złotych zasad

Ewolucja europejskiego rynku logistycznego następuje w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz aktualnie poszukiwane usługi i wartości. Rynek jest obecnie większy, szybszy, bardziej złożony i bardziej ukierunkowany na technologię niż kiedykolwiek wcześniej. Mimo to transformacja dopiero się rozpoczyna, a spedytorzy oraz dostawcy usług logistycznych będą musieli coraz ściślej współpracować ze sobą, aby zapewnić maksymalną wartość dodaną dla obu stron, w tym także dla użytkowników końcowych. Mając powyższe na uwadze, GEFCO przygotowało zestawienie sześciu najważniejszych zasad, jak to osiągnąć.

Ponad 40% sklepów internetowych nie jest przygotowanych do świąt - rozmowa z Krzysztofem Roszykiem, Dyrektorem Operacyjnym firmy MW Sp. z o.o.

Okres świąteczny i związany z tym szał zakupów zbliża się wielkimi krokami. Od tegorocznego Black Friday dzieli nas już tylko kilka dni. Jest to więc dobry moment, żeby porozmawiać o tym, jak przygotować sklep internetowy na ten gorący okres. Do rozmowy zaprosiliśmy dziś Krzysztofa Roszyka, Dyrektora Operacyjnego MW Logistics, który problemy polskich firm e-commerce zna od podszewki.

Z etykietą

Innowacje na ostatniej mili KEP. Co wynika z doświadczeń z kryzysu COVID-19?

Trwa boom na zakupy w sieci. Mieszkańcy Polski, zamknięci w domu z powodu pandemii koronawirusa, szybko zaadaptowali się do maksymalnie bezkontaktowego trybu życia, czego jednym z wymownych rezultatów jest ogromna dynamika sprzedaży online. Właściwie każdy segment produktów dostępnych w sieci zanotował wzrost, nawet zakupy spożywcze, będące do tej pory niszowym przedmiotem zamówień. Segment przesyłek KEP rośnie jak na drożdżach. Oczywiście ten "karnawał" byłby uboższy, gdyby nie - właściwie nieograniczone - możliwości zakupowe i bogate opcje odbioru zamówień, oferowane konsumentom. Dystans pomiędzy konsumentem a sprzedawcą jest coraz bardziej skracany, a proces dostawy upraszczany. W rozmowie z przedstawicielami branży logistycznej, obsługującymi segment KEP, zapytano ich m.in. o działania na ostatniej mili KEP, podejmowane na fali pandemicznych doświadczeń, mających przede wszystkim charakter innowacyjnych adaptacji do zmienionych zachowań konsumenckich.

Click & Collect - rosnący potencjał innowacji

W poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej coraz więcej sieci detalicznych duże nadzieje wiąże z usługą "click & collect". W tym modelu dystrybucji sieci handlowe widzą szansę na promocję własnej marki, a tym samym przywiązanie do niej klientów. Dodatkowym impulsem dla handlu detalicznego jest możliwość testowania i wykorzystania nowych technologii. Ta popularna usługa jest też doskonałym narzędziem do przewidywania preferencji zakupowych i badania tego, co nazywamy "doświadczeniem zakupowym". Z punktu widzenia modelu biznesowego - jest źródłem rozwoju handlu wielokanałowego, z punktu widzenia technologii - wyrafinowanym rozwiązaniem informatycznym, dodatkowo "obudowanym" narzędziami analitycznymi. Co więcej, otwiera nowe perspektywy dla rozwoju automatyki.

Jak to się robi, czyli Design Thinking w praktyce

W tegorocznej edycji konkursu Polishopa Honeycombs Award, w kategorii biznes, zwyciężył projekt Łukasiewicz - Instytutu Logistyki i Magazynowania "Mobilna i stacjonarna sieć sensoryczna ze stacją bazową i plombą elektroniczną". Autorem rozwiązania jest zespół kierowany przez dr. inż. Michała Grabię wspierany w trakcie realizacji projektu przez eksperta Design Thinking dr. Piotra Nowaka. Z laureatami konkursu rozmawiają Joanna Świątek, Kierownik Działu Marketingu Łukasiewicz-ILiM oraz Patrycja Skoczek, Specjalista Łukasiewicz-ITME.

Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe