Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Logistyka w e-commerce: jak efektywnie zarządzać łańcuchem dostaw

W dzisiejszym świecie cyfrowym e-commerce stanowi coraz ważniejszą część globalnego rynku handlowego. Sukces w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie w dużej mierze zależy od efektywnego zarządzania logistyką, kluczowego elementu, który decyduje o płynności i wydajności całego łańcucha dostaw. Wraz z nieustannym wzrostem handlu online, logistyka w e-commerce staje przed nowymi wyzwaniami, takimi jak szybka realizacja zamówień, zarządzanie rosnącymi wolumenami przesyłek oraz zapewnienie wysokiej jakości doświadczeń dla klientów.

Systemy IT wspierające działalność operatorów logistycznych w farmalogistyce

Technologie informatyczne (IT) w świecie farmalogistyki odgrywają kluczową rolę w optymalizacji i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Dzięki nim operatorzy mogą świadczyć usługi na wysokim poziomie i wpływać na ich efektywność oraz jakość obsługi klienta, a także automatyzację niektórych obszarów, co jest niezbędne w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie biznesu. W branży farmaceutycznej, gdzie kluczowe są precyzja, bezpieczeństwo i terminowość, integracja zaawansowanych systemów odgrywa kluczową rolę.

Satelity na zatłoczonej niskiej orbicie okołoziemskiej

Duża liczba nowych satelitów komunikacyjnych na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO) otwiera wiele interesujących możliwości, w tym również dla logistyki. W szczególności sieć Starlink, która już teraz może być wykorzystywana w wielu częściach świata. „Laboratorium przyszłości” przedstawia wyniki badań Działu Badań i Rozwoju Korporacji, który ściśle współpracuje z różnymi działami i oddziałami, partnerami badawczymi zajmującymi się  technologią, a także z laboratorium DACHSER Enterprise Lab we Fraunhofer IML.

Na czym świąteczna logistyka zarobi w tym roku najwięcej?

To nie był wymarzony rok dla sektora TSL i handlu w Polsce. Nadzieję pokładano w ostatnim kwartale, zwłaszcza że świąteczne wydatki Polaków miały być wyższe niż zeszłoroczne. Problem w tym, że zapowiadane nominalne wzrosty nie przekładają się na wolumeny towarowy, bo za większe budżety gwiazdkowe w sporej części odpowiada inflacja. W ciągu roku zawiódł także e-commerce, są jednak obszary, gdzie operatorzy wciąż mogą liczyć na solidny zysk.

Technologia i logistyka zmieniają zwyczaje zakupowe klientów e-commerce

„Jedyną stałą w życiu jest zmiana.” Te słowa greckiego filozofa Heraklita z Efezu doskonale pasują do przeobrażeń zachodzących w zwyczajach zakupowych konsumentów w świecie e-commerce. Coraz większa oferta e-sklepów, rozwój technologii, nowatorskie formy prezentacji produktów, rozbudowane systemy bezpiecznych płatności, zaawansowane systemy ocen i opinii czy wreszcie rozwój logistyki, dzięki któremu skraca się czas dostawy i wygoda odbioru zamówień – wszystko to wpływa na rozwój branży, ale też na zmiany przyzwyczajeń czy oczekiwań klientów.

Subskrybuj to źródło RSS