Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Problemy bezpieczeństwa ruchu kołowych pojazdów specjalnych

Streszczenie: Niniejszy artykuł dotyczy zagadnień związanych z bezpieczeństwem wojskowych pojazdów kołowych. W treści artykułu przeprowadzono analizę literaturową badań prowadzonych z udziałem kołowych pojazdów wojskowych. Podstawą do prowadzonych analiz są zawarte w treściach publikacji wyniki badań eksperymentalnych i symulacyjnych. Poruszane zagadnienia mają ścisły związek z bezpieczeństwem pojazdów stąd też tytuł artykułu.

Identyfikacja podstawowych parametrów wpływających na zużycie paliwa statku w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych

W artykule przedstawiono analizę charakterystyk eksploatacyjnych statku w kontekście identyfikacji parametrów decydujących o zużycia paliwa. Analiza uzupełniona jest o przykłady wpływu wybranych parametrów na osiągi statku. Jako najbardziej istotne parametry wskazane zostały: prędkość, zanurzenie i trym jednostki. Omówiono także wpływ porastania powierzchni kadłuba na zużycie paliwa.

Ocena ciągłości transmisji danych lokalizacyjnych w systemach telematyki silnikowych pojazdów jednośladowych

Streszczenie: W artykule zwrócono uwagę na gwałtowny wzrost popularności silnikowych pojazdów jednośladowych jako praktycznego środka transportu oraz na związaną z tym faktem większą liczbę wypadków drogowych z ich udziałem. Zaprezentowano możliwości zastosowania telematyki w poprawie bezpieczeństwa jazdy zespołowej pojazdów jednośladowych. Wskazano na podstawowe problemy wykorzystania danych lokalizacyjnych w omawianej sytuacji i w odniesieniu do pojazdów jednośladowych.

The selected problems of computer aided

Abstract: The paper concerns the Dynamics of PRT vehicles. A brief characterization of PRT transport has been presented indicating the problems of vehicle dynamics. Also the structure of a bogie system has been outlined based on the invention patent filed in the Patent Office, which was developed by the authors of this paper. Additionally, a three-dimensional simulation model of a PRT (Personal Rapid Transit) vehicle has been presented.

Bezpieczeństwo w transporcie towarów niebezpiecznych

Referat stanowi charakterystykę podstawowych informacji na temat transportu towarów niebezpiecznych różnymi gałęziami transportu. Na początku referatu dokonano opisu pojęcia transportu i jego klasyfikacji. Następnie scharakteryzowane zostały regulacje prawne w obszarze transportu towarów niebezpiecznych, w ramach poszczególnych gałęzi transportu. Kolejnym tematem, który poruszono w dalszej części referatu to opakowania i ich rola w transporcie analizowanych towarów. Autorzy oprócz wyjaśnienia funkcji i podziału opakowań, zwrócili szczególną uwagę na znaczenie opakowań przy przewozach towarów niebezpiecznych. Opracowanie zakończono krótkim podsumowaniem treści zawartych w referacie.

Sytuacja przedsiębiorstw transportowych powstałych w okresie integracji polski z ue

Przedsiębiorstwo jest podstawową jednostką organizacyjną działalności transportowej. W opracowaniu przedstawiono sytuację przedsiębiorstw powstałych w okresie integracji Polski z Unią Europejską. W tym okresie firmy musiały ponieść wysokie koszty związane ze zmianami prawa oraz sytuacji rynkowej. Część z nich nie wytrzymała konkurencji i musiała zakończyć działalność.

Problematyka eliminacji cementytu eutektycznego

W artykule przedstawiono problematykę wykorzystania właściwości perlitycznych warstw w odlewach z żeliwa ciągliwego białego po niepełnym cyklu wyżarzania. Wskazano możliwości zastosowania tych obszarów po zabiegach hartowania i azotowania w warunkach intensywnego zużycia ściernego. Zwiększenie odporności na ścieranie odlewów jest uzupełnieniem bardzo dobrych właściwości tego materiału konstrukcyjnego w zakresie wytrzymałości na rozciąganie, plastyczności, udarności i spawalności. Podstawowym aspektem w procesie niepełnego wyżarzania jest określenie wpływu istotnych czynników decydujących o czasie rozpuszczania się cementytu eutektycznego w austenicie w czasie I stadium grafityzacji.

Modele inwestowania w infrastrukturę portową

Port morski, jako ogniwo łańcucha transportowego, ma istotny wpływ na funkcjonowanie gospodarki. Poziom usług oferowanych w porcie powinien odpowiadać aktualnemu zapotrzebowaniu na usługi transportowe, co pociąga za sobą konieczność stałego dostosowywania elementów infrastruktury portowej do współczesnych wymogów. W niniejszym artykule scharakteryzowano podstawowe formy inwestowania w infrastrukturę, jakie mają zastosowanie w polskich portach morskich oraz wskazano okoliczności decydujące o wyborze każdej z nich.
Subskrybuj to źródło RSS