Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Uwarunkowania optymalizacji obsługi transportowej wynikające z ograniczeń czasu pracy kierowców

Jednym z podstawowych aspektów regulacji prawnych czasu pracy kierowców są obowiązujące ich ograniczenia czasu pracy oraz czasu prowadzenia pojazdów. Należy podkreślić, że czas pracy oraz czas prowadzeni pojazdu to dwa odrębne pojęcia regulowane przez inne akty prawne oraz w różny sposób w odniesieniu do różnych kategorii pojazdów, czy nawet samych tras przewozu. Sprawia to, że poprawne stosowanie ograniczeń czasu pracy oraz ograniczeń czasu prowadzenia pojazdów jest utrudnione w praktyce gospodarczej oraz często dochodzi do naruszeń przepisów w tych obszarach. Obecnie przedsiębiorstwa są zmuszane niejednokrotnie do korzystania ze specjalistycznego oprogramowania wspomagającego pracę osób planujących przewozy.

Wdrożenie outsourcingu logistycznego w procesie transportu zbiorników na gaz skroplony

Rosnąca złożoność systemów logistycznych powoduje, że sprawnie działający system dystrybucji i transportu może stanowić istotną przewagę konkurencyjną. W sytuacji, kiedy coraz więcej firm decyduje się na koncentrację na działalności podstawowej, funkcje logistyczne powierzane są wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym. Firmy zwiększają zarówno wolumen, jak i zakres zlecanych na zewnątrz funkcji, coraz częściej poszukując usług dopasowanych do indywidualnych wymagań. W chwili obecnej dostawcy usług logistycznych zazwyczaj oferują usługi odpowiadające specyficznym potrzebom klientów i komplementarne w stosunku do ich własnych zasobów. Rynek zmierza w kierunku sytuacji, w której zewnętrzny dostawca będzie w stanie dostarczyć klientowi wszystkie potrzebne usługi i potencjalnie przejąć wszystkie funkcje logistyczne przedsiębiorstwa. Idea wykorzystania zasobów zewnętrznych oparta na partnerstwie, specjalizacji i odnoszeniu korzyści przez obie strony jest na tyle atrakcyjna, że przedsiębiorstwa coraz chętniej wykorzystują outsourcing pozwalający obniżyć koszty, skupić się na kluczowych kompetencjach, podnieść jakość obsługi klienta czy zwiększyć elastyczność działania. W artykule przedstawiono, na przykładzie przedsiębiorstwa produkującego zbiorniki na gaz skroplony, analizę możliwości wydzielenia na zewnątrz funkcji transportu wyrobu gotowego do klientów.

Koncepcja systemu wspomagania decyzji w procesach utrzymania środków transportu

Jedną z tendencji we współczesnej teorii niezawodności i odnowy jest koncepcja minimalizacji opóźnień czasowych pojawiających się w procesie eksploatacji systemów technicznych, w tym transportowych. Złożoność systemów, wyższe wymagania co do poziomu ich niezawodności i gotowości powodują, że przedsiębiorstwa zmuszone są do efektywnego planowania podstawowych procesów operacyjnych i wspierających.

Rozwiązania transportowe w Data Center

Artykuł wskaże jak istotną kwestią jest rozważenie sposobu transportu sprzętów wielkogabarytowych w zakresie Data Center oraz jego otoczenia. Zagadnienia te są istotne z powodu konieczności ich uwzględniania już na etapie projektowym. Zaniechanie tego prowadzi w konsekwencji do problemów nawet z samym eksploatowaniem Data Center. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na ten problem z racji jego słabego rozumienia w branży informatycznej jak również na poziomie opracowań także w ośrodkach badawczych. Zadania jakie należy wykonywać rzeczywiście zarządzając Data Center są wysoce o charakterze interdyscyplinarnym i wymagają łączenia wielu dziedzin wiedzy nieraz odległych od siebie.

Wspomaganie komputerowe konstrukcji rozkładu jazdy pociągów

Rozkład jazdy pociągów to podstawowy element organizacji przewozów kolejowych stanowiący plan pracy kolei, według którego odbywa się ruch wszystkich pociągów po sieci kolejowej lub jej części. To efekt graficznego przedstawienia tras pociągów w układzie droga - czas czyli wykresu ruchu. Konstrukcja rozkładu jazdy pociągów jest złożonym procesem decyzyjnym. Polega na przyporządkowaniu konkretnych godzin odjazdów i przyjazdów do konkretnych posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych na sieci kolejowej. Jego realizacja jest determinowana różnymi warunkami brzegowymi. Z jednej strony powinien uwzględniać elementarne czasy niezbędne do płynnego prowadzenia ruchu kolejowego, a z drugiej strony oczekiwania użytkowników. W wyniku procesu konstrukcji rozkładu jazdy pociągów otrzymuje się wykres ruchu pociągów w postaci graficznej z wyróżnieniem czasu przyjazdu i odjazdu z poszczególnych posterunków ruchu. Nie jest to jednak zadanie łatwe do wykonania dlatego poszukuje się narzędzi wspomagających pracę konstruktora rozkładu jazdy.

Sztuczne sieci neuronowe w zastosowaniu do modelowania fazy wznoszenia samolotu

W ostatnich latach na świecie, a także w Polsce zaobserwować można wzmożone zainteresowanie transportem lotniczym. Zainteresowanie to widać nie tylko u pasażerów, ale przede wszystkim u stale rosnącej liczby członków personelu lotniczego. Przykładowo na koniec 2006 r., stan aktywnych licencji wynosił 3717 pilotów liniowych, zawodowych oraz turystycznych, samolotowych i śmigłowcowych. Przez kolejne 4 lata liczba personelu wzrosła o 376 pilotów, natomiast na koniec 2011 r.

Wizyjno-optyczna metoda wykrywania przechyłu obiektu

Za pomocą kamery i komputerowej analizy obrazów rzadko można robić precyzyjne pomiary. Jednak przy użyciu dodatkowych przyrządów użycie kamery może wydać się właściwe do odczytywania wyników działania innego przyrządu pomiarowego. W trakcie transportu np: narzędzi pomiarowych nierzadko istnieje potrzeba poprawnego rejestrowania położenia takiego przyrządu. Rejestrowane dane mogą posłużyć w takim przypadku do korekty pomiarów wykonywanych przez przenoszony przyrząd. Takie zastosowanie ma metoda przedstawiona w tym artykule. Metoda ta jest wykorzystana przy precyzyjnym pomiarze przechyłu urządzenia do analizy świateł samochodu. Wykorzystuje dwa elementy, jakimi są światło lasera i rejestracja sekwencji obrazów przez kamerę.

Komputerowa analiza hałasu drogowego z uwzględnieniem rożnych metod obliczeniowych

Hałas drogowy staje się głównym czynnikiem degradującym środowisko, przy czym zasięg jego oddziaływania jest coraz większy w związku z ciągłym rozwojem transportu samochodowego. Obowiązek monitorowania stanu akustycznego na obszarach komunikacyjnych oraz konieczność poszukiwania nowych sposobów redukcji hałasu komunikacyjnego [4-7] wymaga opracowania skutecznych metod jego analizy i oceny. Modele obliczeniowe stanowią podstawowe uzupełnienie badań pomiarowych i są niezastąpione w procesach projektowania inwestycji transportowych. Są również wykorzystywane przy opracowywaniu prognoz klimatu akustycznego na obszarach komunikacyjnych przy uwzględnieniu zmian różnych czynników, np. zmian natężenia ruchu. Obecnie w Unii Europejskiej zalecane są metody przejściowe obliczania hałasu komunikacyjnego.
Subskrybuj to źródło RSS