Zaloguj się

WIEDZA: wieści z GS1

Analiza aspektów prawnych i praktycznych standaryzacji w wybranych obszarach ochrony zdrowia

Standaryzacja polega na wprowadzaniu jednolitych norm i sposobów działania, a jej synonimami są: harmonizacja i unifikacja. Trendy standaryzacyjne obserwuje się w różnych branżach i obszarach, a jednym z nich jest zarządzanie przepływem produktów leczniczych, którego kluczowym elementem jest unikalna identyfikacja tych produktów. Ma ona niezwykłe znaczenie z punktu widzenia zapewnienia bezpieczeństwa produktów oraz bezpieczeństwa farmakoterapii.

EDI w łańcuchu dostaw - element integracji i optymalizacji kosztów

Doskonała komunikacja i koordynacja są obecnie coraz bardziej niezbędne, a transportowane towary przekraczają więcej granic niż kiedykolwiek wcześniej. Systemy informatyczne, aby skutecznie wspomagać obszary logistyczne, muszą umożliwiać łatwe komunikowanie z różnorodnymi kontrahentami. Od systemu informatycznego wymagać należy zatem umiejętności obsługi nie tylko własnego formatu danych, ale również możliwości komunikowania się z partnerami.

System GS1 w Siłach Zbrojnych RP

Narzędziami e-gospodarki, usprawniającymi logistykę, w tym gospodarkę magazynową oraz współpracę z partnerami w łańcuchu dostaw, są: automatyczna identyfikacja i gromadzenie danych (ang. Automatic Data Capture - ADC) oraz elektroniczna wymiana danych (ang. Electronic Data Interchange - EDI). Firmy w pierwszych wdrożeniach aplikacji ADC i EDI, zarówno w gospodarce cywilnej, jak i wojskowej, często wykorzystywały rozwiązania wewnętrzne, oparte o własne kody lub komunikaty elektroniczne, które okazały się dużym utrudnieniem przy postępującej integracji łańcucha dostaw.

Informatyzacja procesów magazynowych kluczem do rozwoju firmy

Czy w organizacji monitorującej procesy magazynowe, możliwe jest ich prawidłowe funkcjonowanie bez odpowiednio dobranego systemu informatycznego, który pozwalałby w sposób sprawny realizować przepływy towarów w łańcuchach dostaw na drodze od producenta do ostatecznych odbiorców? Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista, … nie. Jednak jakie oprogramowanie wybrać? Które, z dostępnych na rynku rozwiązań informatycznych przyniesie zadowalające efekty w stosunku do poniesionych nakładów oraz na co należy zwrócić uwagę przygotowując się do informatyzacji procesów magazynowych? Na to, oraz na inne pytania związane z inwestycją w magazynowe systemy informatyczne (MSI) spróbuje odpowiedzieć w dalszej części autor niniejszego artykułu.

Sieć handlowa - korzyści ze stosowania etykiety logistycznej GS1

Etykieta logistyczna GS1 jest jednym z podstawowych narzędzi stosowanych do oznaczania i monitorowania przepływu ładunków – jednostek transportowych, za pośrednictwem którego przedsiębiorstwa (producent, hurtownik, detalista, dystrybutor, przewoźnik, operator logistyczny) przekazują sobie informacje w ustandaryzowany, czyli jednoznaczny w skali świata, zrozumiały sposób.

UniqueID - poznaj aktualne standardy zarządzania numerami GTIN

30 czerwca br. weszły w życie nowe - uproszczone zasady nadawania numerów na jednostki handlowe. Aktualne standardy zarządzania numerami GTIN są wynikiem kilkumiesięcznej pracy globalnej grupy roboczej UniqueID, złożonej z przedstawicieli 25 firm z całego świata (m.in. PepsiCo, Nestle, L’OREAL, P&G, Unilever, Ebay, Google, Alibaba.com, TESCO, Walmart, Carrefour, MetroGroup), która opracowała wytyczne, mające znacznie ułatwić przydzielanie numerów na produkty oraz zarządzanie nimi w łańcuchu dostaw.

GPC globalna klasyfikacja produktów - niezbędny element rejestracji pozycji handlowych w katalogach GDSN

Każda transakcja zawierana pomiędzy dostawcą a siecią handlową wymaga odpowiedniego przygotowania danych produktowych zwanych danymi podstawowymi. Wśród nich znajdują się między innymi: kod kreskowy, nazwa produktu, nazwa marki, informacje wymiarowo-wagowe, typy opakowań, klasyfikacje lokalne oraz klasyfikacje międzynarodowe itp. Bez tych danych strony mogą mieć problem z prawidłową interpretacją, czego dotyczy sprzedaż. Do tej pory wymiana takich danych odbywała się za pomocą kart produktowych (excel-owych, a wcześniej papierowych).

GS1 - Globalne standardy identyfikacji - narzędzie wspierające działania promocyjne firm

Wzbudzenie zainteresowania współczesnego konsumenta jakimkolwiek towarem wymaga od marketingowca nie lada wiedzy. Dynamiczny rozwój technologii, ogromna zmiana w obszarze zachowań społecznych, postaw i oczekiwań konsumentów spowodowały, że metody promocji stosowane jeszcze 10–15 lat temu przestały praktycznie funkcjonować.

Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe