Pojęcie partnerstwa publiczno-prywatnego
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Ciągłe zmiany i nieustanne wyzwania jakie towarzyszą podczas rozwoju gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach nowe spojrzenie na potrzeby klientów. Każda organizacja chcąc zaistnieć na rynku i skutecznie konkurować z innymi firmami, już podczas projektowania asortymentu powinno uwzględnić potrzeby konsumentów. To właśnie potrzeby konsumentów są siłą napędową przedsiębiorstw, zwłaszcza na rynku handlu detalicznego, gdzie konkurencja jest bardzo duża.
Przemysł makaronowy jest jednym z istotnych ogniw branży spożywczej. Z uwagi na fakt, że makarony należą do podstawowych produktów żywieniowych w koszyku polskiego konsumenta, zalicza się je także do produktów szybkozbywalnych. W ciągu ostatniej dekady uległa jednak zmianie struktura sprzedaży poszczególnych rodzajów makaronów. Świadomość polskiego konsumenta przyczyniła się do zwiększenia zapotrzebowania na produkty o większej zawartości błonnika. Zatem ważną kwestią dla przedsiębiorstwa staje się odpowiednie dostosowanie struktury produkcji do potrzeb określonych segmentów rynkowych.
Przepisy prawne, jakie składają się na prawo żywnościowe dotyczą zasad produkcji i dystrybucji żywności. Zasady te najogólniej można zdefiniować jako zespół norm prawnych, które ustalają zasady wytwarzania i obrotu surowcami, produktami spożywczymi, używkami oraz przedmiotami użytku wchodzącymi w kontakt z nimi, w zakresie niezbędnym do ochrony zdrowia i zaspokojenia oczekiwań konsumentów. W gospodarce rynkowej jest miejsce dla wszystkich organizacji będących elementami tzw. "łańcucha dostaw", bez względu na ich wielkość.
W gospodarce coraz większe znaczenie ma logistyka. Zarządzanie przepływem ładunków "z jednego miejsca" pozwala na oszczędność w kosztach i czasie. Logistyka umożliwia pokonywanie czasu i przestrzeni w realizacji przepływu dóbr.
Zmiany dokonujące się w gospodarcze w ciągu ostatnich lat, sprawiły, że jakość produktów i usług stała się dość istotnym kryterium decydującym o sukcesie przedsiębiorstw na rynku. Błędna identyfikacja źródeł pojawiających się problemów a także niedostateczna jakość oferowanych produktów i usług oraz brak odpowiedniej wiedzy wśród kadr zarządzających spowodował, że wiele firm podejmujących próby na rzecz uzyskania lepszych efektów pracy, niestety nie osiągnęło zakładanych celów. Aby uniknąć tego typu problemów w przyszłości, należy położyć nacisk na pogłębienie znajomości teoretycznych podstaw doskonalenia organizacji oraz na zastosowanie praktycznych i sprawdzonych metod.