Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę to strategiczna decyzja, która może znacznie przyspieszyć rozwój e-commerce. Jednak kwestie migracji budzą wątpliwości wśród prowadzących biznes w sieci. Z badania Eurostat wynika, że spośród przedsiębiorstw kupujących usługi przetwarzania w chmurze w Unii Europejskiej znaczna większość (95,8%)[1] kupiła co najmniej jedno oprogramowanie w chmurze jako usługę (SaaS). Ten model zyskuje na popularności również w branży e-commerce. SaaS jest rozwiązaniem skalowalnym, co oznacza, że może rosnąć razem z biznesem bez potrzeby wdrażania dużych zmian w infrastrukturze. Przedsiębiorca nie musi samodzielnie utrzymywać całego systemu sklepowego, czy martwić się o kwestie techniczne – za nie odpowiada dostawca platformy, co pozwala prowadzącemu działalność skoncentrować się na rozwoju biznesu. To ogromna przewaga nad rozwiązaniami Open Source, w których o wszystkim musimy pamiętać sami, a ich obsługa nie należy do najprostszych.