Zaloguj się

WIEDZA

Zagranica szansą rozwoju polskich sklepów internetowych

Choć prawie połowa polskich e-sklepów sprzedaje już za granicą, wciąż wiele firm nie wykorzystuje potencjału rynków międzynarodowych – wynika z raportu Fulfilio „Polski e-commerce za granicą”. 43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tymczasem dane pokazują, że działalność poza Polską jest realnym źródłem wzrostu. Aż 57% sklepów prowadzących ekspansję zagraniczną deklaruje, że odpowiada ona za nawet 25% ich przychodów. Potencjał rynków międzynarodowych najbardziej wykorzystują e-sklepy motoryzacyjne (70% działa za granicą), kosmetyczne (67%) oraz sklepy meblowe i RTV/AGD (53%).

Czasy odważnych decyzji i nowoczesnych technologii dla transportu

Wielu przedsiębiorców patrzy na 2025 r. z nadzieją na poprawę sytuacji gospodarczej. Nieco optymizmu płynie z najnowszego raportu EY, który przewiduje wzrost wielkości kluczowych gospodarek Unii Europejskiej. Jednak w przypadku Niemiec, Francji i Włoch, czyli największych rynków zbytu dla polskich towarów i usług, szacuje się niewielki wzrost PKB w 2025 roku.[1] Osiąganie rentowności podczas trudnych warunków gospodarczych wymaga innowacyjnych działań, co zauważają przewoźnicy. Według jednego z badania McKinsey, przeprowadzonego na 250 przedstawicielach firm załadowczych i dostawców usług logistycznych, wynika, że właśnie teraz jest najlepszy czas na inwestowanie w technologie logistyczne. Ponadto większość respondentów wskazała, że pomimo wymagających warunków gospodarczych większość firm od 2020 r. utrzymuje lub zwiększa nakłady na nowoczesne technologie[2].

Co decyduje o skutecznej sprzedaży cross-border w polskich e-sklepach?

E-commerce w Polsce rośnie o 20% rocznie, znacząco przewyższając prognozowany wzrost 5-10% r/r dla całego regionu CEE. Dynamiczny rozwój branży otwiera nowe perspektywy dla rodzimych e-biznesów do ekspansji zagranicznej i wykorzystania jej potencjału. Badania potwierdzają, że polskie e-sklepy nie tylko skutecznie konkurują na arenie międzynarodowej, ale stały się obiektem rosnącego zainteresowania konsumentów z kluczowych rynków Europy Zachodniej, w tym Niemiec i Francji, oraz bliższych geograficznie Czech[1]. W br. zagraniczni klienci najchętniej nabywają w polskich e-sklepach IdoSell: ubrania i akcesoria (13%), asortyment motoryzacyjny (12%), kosmetyki (9%), artykuły dla zwierząt (9%) oraz elektronikę (8%). Podstawą jest „mówienie w ich języku” i zapewnienie intuicyjnych doświadczeń, dających poczucie, że kupują u siebie.

Taras gotowy na drogę! Kulisy transportu mebli ogrodowych

Wiosna to moment, gdy Polacy masowo ruszają na zakupy artykułów ogrodowych i balkonowych. Zanim jednak te produkty pojawią się na sklepowych półkach lub trafią do domów klientów, muszą przebyć długą i precyzyjnie zaplanowaną drogę logistyczną. Jak wygląda ten proces od zaplecza? Kulisy sezonowego szczytu w branży ogrodowej odsłania ekspert z firmy Geis PL.

Jak platformy marketplace wspierają rozwój sklepów internetowych?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to często tylko pierwszy krok dla sprzedawców online. W obliczu rosnącej konkurencji, wielu z nich szuka sposobów na dotarcie do większej liczby klientów. Coraz popularniejszym rozwiązaniem staje się dołączenie do platform marketplace, gdzie codziennie zakupy robią tysiące konsumentów. Dlaczego ten model sprzedaży zyskuje popularność wśród właścicieli e-sklepów?

Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość w zakupach online

Nowe technologie, wkraczając w świat handlu elektronicznego, przekształcają sposób, w jaki konsumenci postrzegają i realizują zakupy online. Jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów są rozwiązania oparte na rozszerzonej (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR). Ich zastosowanie nie tylko redefiniuje doświadczenie zakupowe, ale też zmienia oczekiwania konsumentów, sposób prezentacji produktów i relacje między marką a klientem. W erze cyfrowej, w której decyzje zakupowe podejmowane są w ułamku sekundy, immersyjne technologie stają się narzędziem nie tylko sprzedaży, lecz także narracji i budowania zaufania.

Elektroniczny system poboru opłat drogowych a nieuzasadnione mandaty

W dobie cyfryzacji coraz więcej aspektów działalności transportowej odbywa się w formie elektronicznej – nie inaczej jest z systemami poboru opłat drogowych. Chociaż nowoczesne technologie, takie jak e-TOLL, miały uprościć życie przewoźnikom i zwiększyć efektywność kontroli, w praktyce coraz częściej słyszymy o problemach, które generują – w szczególności o nieuzasadnionych mandatach. Co może zrobić przedsiębiorca transportowy, gdy zostanie niesłusznie ukarany?

Czy polskie tunele drogowe są bezpieczne?

Długość wszystkich tuneli drogowych w Polsce wkrótce przekroczy 25 kilometrów. Czy są odpowiednio zabezpieczone przeciwpożarowo? Przepisy nie wymagają najnowszych rozwiązań gaśniczych. Opracowany przez specjalistówOpis potrzeb i wymagań dla tuneli drogowych”, wskazuje zasady i najlepsze praktyki. Od wiosny do jesieni obciążenie tuneli jest największe. Przez przeprawę na „Zakopiance” w wakacje przejeżdża nawet 1,5 mln pojazdów, a w rekordowych dniach ponad 44 tys. aut. Kiedy kierowca nie może wjechać do tunelu?

Outsourcing logistyki w e-commerce: klucz do skalowania Twojego biznesu

Outsourcing logistyki to coraz częściej wybierane rozwiązanie przez firmy z sektora e-commerce, które chcą osiągnąć skalowalność, elastyczność i efektywność operacyjną. Sprawna obsługa zamówień staje się nie tylko koniecznością, ale i przewagą konkurencyjną. W tym kontekście warto rozważyć współpracę z profesjonalnymi partnerami logistycznymi, takimi jak InPost Fulfillment.

Subskrybuj to źródło RSS