Zaloguj się

WIEDZA

Bezpieczeństwo energetyczne Unii Europejskiej i Polski

Definicja bezpieczeństwa energetycznego zawarta między innymi w Doktrynie zarządzania bezpieczeństwem energetycznym, w Prawie energetycznym, w Polityce energetycznej Polski do roku 2025, w projekcie strategii Bezpieczeństwo energetyczne i środowisko perspektywa 2020 r., jest w każdym z tych dokumentów inaczej sformułowana. Wszystkie jednak definicje obejmują trzy główne aspekty przedmiotowe bezpieczeństwa: energetyczny, ekonomiczny (rynkowy) i ekologiczny.

Logistyczna obsługa klienta kwantyfikatorem skuteczności realizacji procesów zarządzania relacjami w XXI wieku

W każdym przedsiębiorstwie, które zajmuje się działalnością handlową, produkcyjną, usługową, kluczową rolę odgrywa klient. Procesy zarządzania ujmowane w kategoriach działalności kierowniczej odnoszą się do stanu, w którym przedsiębiorstwo samo ustala cele i następnie dąży do ich realizacji.

Koszty transportu i ceny usług transportu samochodowego

Klasyfikacja kosztów
Pod pojęciem kosztu należy rozumieć wyrażone w jednostkach pieniężnych zużycie fizyczne i naturalne rzeczowych składników majątku trwałego i usług oraz opłacenie pracy ludzkiej, w celu uzyskania zamierzonych przez jednostkę efektów w postaci przychodów i zysku z tytułu prowadzonej działalności produkcyjnej lub usługowej.

Uwarunkowania informatyzacji w zarządzaniu logistyką paliw płynnych w Polsce

Ostatnie dwa dziesięciolecia na rynku paliw płynnych w Polsce to intensywne zmiany w stosowanych koncepcjach i metodach zarządzania w celowanym outsourcingu  - insourcingu. Zmiany te to przede wszystkim innowacje w obszarze stosowanych nowych technologii produkcji, rozwiązań hardwarowych i softwarowych w orientacji przede wszystkim na zintegrowane rozwiązania informatyczne mające istotny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw w obszarze logistyki paliw płynnych, wyznaczając zarazem nowy trend i poziom informatyzacji oraz wzrost przewagi konkurencyjnej.

Ocena ryzyka występowania przykładowych problemów logistycznych w przedsiębiorstwach rolnych

Funkcjonowanie logistyki w przedsiębiorstwach rolnych ma na celu zapewnienie wsparcia dla realizowanych w nim procesów wytwarzania. Z jednej strony jest to logistyka o charakterze menedżerskim silnie związana z zarządzaniem procesami, a z drugiej logistyka o charakterze technicznym zapewniająca siły i środki do realizacji procesów podstawowych i logistycznych.

Satysfakcja klienta usługi przewozowej

Zasadniczą rzeczą w zarządzaniu jakością jest zbadanie i ocena satysfakcji klienta. Ocena ta zamyka cykl zarządzania rozpoczynający się od określenia oczekiwań klienta oraz zaprojektowania wyrobu czy usługi zgodnie z tymi oczekiwaniami. Dostarczenie wyrobu klientowi nie jest ostatnim etapem kontaktu klienta z organizacją. Potrzeba tu jeszcze sprzężenia zwrotnego, informacji o tym, w jakim stopniu wyrób spełnił oczekiwania. Tę informację dostarcza badanie satysfakcji. Badania satysfakcji klienta powinny odbywać się w każdej organizacji, która chce utrzymywać i doskonalić jakość swych produktów i usług.

Jednostki i działania, których celem jest eliminacja zagrożeń w transporcie drogowym

Zapewne większość obywateli RP byłaby w stanie wymienić zagrożenia związane z transportem drogowym, a także służby odpowiadające za eliminowanie i likwidację tychże zagrożeń. Jednak spektrum zagrożeń, jak i działania służb, które nie tylko je eliminują, ale także dbają o zwiększenie bezpieczeństwa na drogach jest o wiele szersze niż nam się wydaje.

Subskrybuj to źródło RSS