Nowoczesne przestrzenie biurowe w magazynach
Jak w ciągu ostatnich lat biura w centrach logistycznych i w magazynach przestały być tylko surowymi pomieszczeniami dla personelu logistycznego, a stały się pełnoprawnymi przestrzeniami biurowymi.
Jak w ciągu ostatnich lat biura w centrach logistycznych i w magazynach przestały być tylko surowymi pomieszczeniami dla personelu logistycznego, a stały się pełnoprawnymi przestrzeniami biurowymi.
Transport kolejowy uznawany jest za niezawodną gałąź transportu, choć w ostatnich latach wyparły go bardziej elastyczne i szybkie dostawy drogowe. Teraz, wobec dążenia do dekarbonizacji, ponownie zyskuje na znaczeniu - jako skuteczna metoda ograniczania emisji CO2. Dzięki rozwiązaniom intermodalnym – przenoszeniu ładunków z dróg na kolej, z wykorzystaniem energii ze źródeł odnawialnych, kolej może zredukować emisje nawet o 65%[1]. Co więcej, jeden pociąg równoważy 35–40 samochodów ciężarowych, co zwiększa jego efektywność w przewozach dużych wolumenów na długich dystansach.
W e-commerce dostawa to coś więcej niż ostatni etap zakupów – to moment prawdy dla każdej firmy. Wybór przewoźnika, optymalizacja kosztów, ekologia czy obsługa zwrotów to elementy, które mogą zdecydować o sukcesie lub porażce. Sprawdź, jak zaplanować transport, który odpowie na potrzeby klientów i wyznaczy nowy standard w branży.
Rok 2024 miał być początkiem oddechu dla branży transportowo-spedycyjnej. Jednak rzeczywistość brutalnie zweryfikowała optymistyczne prognozy. Firmy logistyczne, a także transportowe i spedycyjne zmagają się z kryzysem finansowym, a przewidywania na 2025 rok nie przynoszą rewolucyjnych zmian. Co czeka branże TSL w ciągu nadchodzących 12 miesięcy?
Na rynku możemy obserwować obecnie trend, w którym firmy z sektora BPO/SSC, ale także z branży technologicznej, konsultingowej i finansowej coraz chętniej otwierają mniejsze, strategiczne oddziały regionalne. Przenoszenie procesów biznesowych do lokalizacji bliższych geograficznie, związane z procesem nearshoring’u staje się istotną strategią, nie tylko dla takich sektorów, jak transport, logistyka czy produkcja, ale także dla firm outsourcingowych, świadczących usługi dla biznesu i podmiotów reprezentujących inne branże.
Wdrożony przez Element Logic system AutoStore zwielokrotnił powierzchnię magazynowania i skrócił proces kompletacji zamówień, równocześnie minimalizując koszty i znacząco poprawiając zadowolenie klientów.
56% spedycji zbadanych przez Transcash przyznało, że w 2024 roku rozważa wszczęcie procesu restrukturyzacji, a 4% znajduje się w jego trakcie. Finansowy Indeks Branży TSL pokazuje spadek nastrojów wśród przedstawicieli branży spedycyjnej. Ponad połowa naszych ankietowanych z tej gałęzi zadeklarowała, że sytuacja ich firm pogorszyła się w ciągu ostatnich 6 miesięcy 2024 roku, co jest pokłosiem rosnących kosztów prowadzenia działalności, opóźnień w płatnościach i malejącej liczby zleceń.
CHEP, globalny lider w logistyce łańcucha dostaw, analizuje nowoczesne trendy i technologie, które zmieniają oblicze branży, w tym rozwijającą się koncepcję Logistyki 5.0. Jest to kolejny etap ewolucji po Logistyce 4.0, który integruje cyfrową automatyzację z ludzkim doświadczeniem i innowacjami, dążąc do zrównoważonego rozwoju oraz większej efektywności.
Geopolityka i cyberbezpieczeństwo to obecnie najpoważniejsze zagrożenia dla światowych łańcuchów dostaw, które z pewnością nie ustąpią w 2025 r. Specjaliści sektora TSL pracują na rzecz ograniczania ryzyka na obu frontach i choć większe pole do działań prewencyjnych generuje świat wirtualny, to nie wszyscy z nich korzystają. Z drugiej strony ruchy na globalnej arenie geopolitycznej podlegają mniejszej kontroli, ale stwarzają szanse dla Polski oraz działających tu operatorów logistycznych.
Jak ujawnia badanie „Barometr 2B 2024” opracowane przez Geopost, aż 90 proc. polskich MŚP uważa, że efektywność dostaw ma znaczący wpływ na ich działalność, w porównaniu do 86 proc. w UE. Z tego powodu wybór dostawcy usług logistycznych jest kluczową decyzją biznesową – dla co drugiego polskiego MŚP to główne wyzwanie, w porównaniu do 37 proc. w UE. Jednocześnie 74 proc. polskich przedsiębiorstw podkreśla potrzebę samodzielnego wyboru przewoźników, co daje im większą kontrolę nad procesami logistycznymi.