Zaloguj się

WIEDZA

Krucha logistyka czyli jak polskie dekoracje trafiają do domów w całej Europie?

Choć grudzień przyciąga uwagę klientów i generuje największy ruch w sklepach, logistyczny sezon świąteczny rozpoczyna się znacznie wcześniej. Już we wrześniu i październiku setki ciężarówek wyruszają w trasy z choinkami, ozdobami, światełkami, szklanymi bombkami i innymi dekoracjami. To intensywny okres, który wymaga od operatorów wyjątkowej precyzji i koncentracji. Skala i różnorodność przesyłek są ogromne — od lekkich, masowych ozdób z Azji po ręcznie robione bombki i dekoracje premium. Jak dokładnie wygląda transport paletowy delikatnych świątecznych ozdób od producenta, przez sklepy, do naszych domów? Wyjaśnia ekspert Geis PL.

Elektryfikacja transportu zakładnikiem infrastruktury

DSV – Global Transport and Logistics przeprowadziło testy operacyjne elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-tech. Główny wniosek? Warunkiem skutecznej  elektryfikacji, która jest kluczem do sukcesu procesu dekarbonizacji, jest zwiększenie szeroko rozumianej dostępności infrastruktury ładowania.

Szczyt logistyczny pod kontrolą – jak elastyczne wsparcie kadrowe ratuje sezon w e-commerce

Wraz z przyspieszającą automatyzacją i popularyzacją sztucznej inteligencji rekrutacja pracowników w logistyce staje się jednym z kluczowych obszarów, które decydują o sprawności całej operacji. Bowiem pomimo technologicznych innowacji firmy wciąż mierzą się z niedoborem pracowników na lokalnych rynkach. To właśnie w tym kontekście pojawia się pytanie, czy „czynnik ludzki” nadal może stanowić realną przewagę konkurencyjną? O tym, jak wygląda praktyka i gdzie kończy się technologia, a zaczyna doświadczenie rekrutera, rozmawiamy z Michałem Kłosowskim, Regional Sales Directorem EWL Global Services Sp. z o.o.

Siła telematyki flotowej: jak nordycka łączność IoT napędza innowacje w polskich flotach

W erze cyfrowej łączności zarządzanie flotą przechodzi głęboką transformację. W całej Europie a szczególnie w dynamicznie rozwijającym się polskim sektorze transportu i logistyki - połączenie technologii IoT, telematyki i łączności komórkowej na nowo definiuje sposób, w jaki firmy monitorują, kontrolują i optymalizują swoje zasoby. 

Logistyka humanitarna i organizacja akcji pomocowych

Logistyka humanitarna jest nie tylko przemieszczaniem towarów z jednego miejsca do drugiego. To złożony łańcuch dostaw i proces, w którym liczy się każda sekunda, a każda decyzja może mieć wpływ na ludzkie życie. Organizacja transportów pomocowych do najbardziej potrzebujących wymaga bardzo dobrej znajomości zarówno skomplikowanych międzynarodowych procedur celnych i specyficznych zasad obsługi ładunków pomocowych jak i umiejętności organizacji przewozów na trudnych trasach. To nie jest proste zadanie i dla organizacji humanitarnych może być dużym wyzwaniem. Niezbędne jest wsparcie doświadczonego operatora logistycznego.

Świąteczny e-commerce i scam

Końcówka roku to najbardziej intensywny okres w handlu internetowym, a wraz z nim rośnie zjawisko scamu. Jak pokazuje badanie „Bezpieczeństwo zakupów internetowych”, zrealizowane na zlecenie IdoSell – polskiego dostawcy technologii dla e-commerce – z próbami oszustwa w sieci zetknęło się już 53% Polaków. Ponad jedna trzecia badanych poniosła w ich wyniku straty finansowe, a jedynie 7% respondentów czuje się pewnie w identyfikowaniu fałszerstw w handlu internetowym. Zjawisko dotyka zarówno doświadczonych e-kupujących, jak i osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z zakupami online. 

Największe zagrożenia dla branży TSL w Europie

Kradzieże ładunków, fałszywi przewoźnicy i cyberataki to nowa rzeczywistość łańcuchów dostaw. Branża transportu, spedycji i logistyki (TSL) w Europie stoi dziś przed narastającym problemem bezpieczeństwa. Z najnowszych analiz wynika, że koszty przestępstw wobec łańcuchów dostaw w całej Europie mogą sięgać ≈ 8,2 miliarda euro rocznie. Ogromna kwota, która pokazuje, że problem jest strukturą systemową nie pojedynczym incydentem.

Skalowanie e-commerce za granicą

Ekspansja zagraniczna to dla wielu firm e-commerce naturalny etap rozwoju, ale też poważne wyzwanie operacyjne. Rynki zagraniczne kuszą większym zasięgiem i nowymi grupami klientów, jednak wiążą się z ryzykiem walutowym, kosztami transakcyjnymi i zawiłościami prawnymi. Odpowiedzią na te bariery mogą być nowoczesne rozwiązania fintechowe. W artykule omawiamy ich zalety w kontekście skalowania e-commerce poza granice kraju.

Subskrybuj to źródło RSS