Zaloguj się

WIEDZA

Zużycie paliwa przez silniki pojazdów bojowych w rzeczywistych warunkach ruchu

W artykule przedstawiono rezultaty z badań wpływu warunków pracy silnika spalinowego kołowego transportera opancerzonego Rosomak na zużycie paliwa w warunkach drogowych. Pomiarów dokonano na odcinku kilkudziesięciu kilometrów podczas jazdy na odcinkach drogi o różnej charakterystyce. Porównano wpływ pracy standardowej i trybu overboost silnika na macierze udziału czasu pracy silnika oraz zużycia paliwa. Na podstawie uzyskanych wyników dokonano analizy warunków pracy pojazdu bojowego w aspekcie ograniczania zużycia paliwa.

Amortyzatory o zmiennym w sposób ciągły tłumieniu

W artykule zaprezentowano budowę i właściwości amortyzatorów o zmiennym tłumieniu, uzyskiwanym poprzez zastosowanie tzw. zaworu obejściowego. Zmiana siły tłumienia tych amortyzatorów uzyskiwana jest przez użycie elektrozaworu proporcjonalnego. Przedstawiono także skrótowo klasyfikację amortyzatorów półaktywnych oraz wyniki własnych badań charakterystyk takiego amortyzatora. Pokazano wpływ zakresu zmienności sił tłumienia amortyzatora na zakres zmienności poziomu bezwymiarowego współczynnika tłumienia zawieszenia.

Zastosowanie inteligentnych systemów magistralnych do sterowania napędami bramowymi

Inteligentne instalacje elektryczne zajmują coraz ważniejsze miejsce we współczesnym budownictwie. Naturalnym dążeniem człowieka jest pragnienie zapewnienia sobie komfortu. Wśród elementów wchodzących w skład instalacji elektrycznych w budynku są również urządzenia wykorzystywane do zdalnego uruchamiania napędów bramowych. Stwarza to potrzebę integracji z inteligentnym budynkiem coraz większej liczby systemów.

Logistyczna obsługa klienta jako imperatyw działania

Chociaż istnieje szeroka wiedza z zakresu teorii logistyki i obsługi klienta, w praktyce gospodarczej, w zasadzie tylko odnosi się do dwóch podmiotów: dostawcy produktu oraz klienta, który jest odbiorcą produktu. Praktyki biznesowe są zazwyczaj o wiele bardziej skomplikowane. Firmy - dostawcy produktów do klientów mają własnych dostawców i poddostawców, a często również pośredników w dziedzinie dystrybucji. Celem referatu jest przedstawienie zakresu i struktury usług logistycznych oraz ich jakość, które są rezultatem interakcji rynkowej operatorów logistycznych i ich klientów.

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców

System szkolenia kandydatów na kierowców, jak również reedukacji kierowców w Polsce nie jest skuteczny, co pokazują statystyki wypadków drogowych. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy są niskie kwalifikacje kadry szkolącej. Polskie prawo nie stawia wygórowanych wymagań osobom ubiegającym się o wykonywanie zawodu instruktora lub wykładowcy. Stąd zrodził się pomysł jakościowej zmiany tego stanu rzeczy poprzez realizację ogólnokrajowego projektu „Wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców”, finansowanego z programu PO KL, działanie 2.1. W referacie przybliżono cel i przewidywane efekty realizacji projektu.

Prawne i organizacyjne możliwości wsparcia dla działalności badawczo-rozwojowej w polsce w oparciu o fundusze unijne oraz środki z budżetu państwa

W Polsce o dofinansowanie rozwiązań innowacyjnych można starać się z wielu różnych źródeł. W referacie zaprezentowano możliwości ubiegania się o dotacje na działalność badawczo-rozwojową zarówno poprzez udział w projektach unijnych, w ramach funduszy strukturalnych jak również konkursach na projekty celowe oraz badania podstawowe współfinansowane z budżetu państwa.

Sustainable urban transport planning

This paper presents a problems of sustainable urban transport planning on stage formation city transport strategy. 1. WSTĘP Współcześnie ponad połowa światowej populacji żyje w miastach i na jego obrzeżach, a w 2050 roku przewiduje się, że blisko 66% ludności świata będzie żyło i mieszkało w miastach. Natomiast w 2009 roku w Polce już blisko 60% ludności mieszkała w miastach, a wskaźnik ten były jeszcze większy gdyby uwzględnić obszary metropolitalne. Migracja ludności danego kraju na tereny miejskie lub podmiejskie ma znaczący wpływ na wzrost znaczenia systemu transportowego na terenie miasta i jego obrzeżach. Transport miejski w funkcjonującej aglomeracji miejskiej jest nieodłącznym elementem życia społecznego.

Wyznaczanie stochastycznego wymuszenia kinematycznego samochodu przez rzeczywisty profil drogi

Streszczenie: Stosowane w badaniach modelowych zawieszeń samochodowych wymuszenia harmoniczne, należy traktować jako daleko idące uproszczenia matematyczne. W rzeczywistych warunkach eksploatacji na zawieszenia oddziaływają wymuszenia kinematyczne pochodzące od nierówności powierzchni, zwane mikroprofilem poprzecznym powierzchni. Mają one charakter wymuszeń losowych.
Subskrybuj to źródło RSS