Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

Postis otwiera oddział w Polsce

Działająca na 25 rynkach europejskich firma, która opiera swoją technologię na AI i Big Data, otwiera oddział w Polsce. W perspektywie 2 lat chce być tu jednym z najważniejszych graczy rynku dostaw dla e-commerce. Na koncie ma już strategiczne partnerstwa zarówno z klientami międzynarodowymi jak i lokalnymi, w tym np. Amazonem, Carrefourem, Ikeą czy BaseLinkerem.

CEVA Logistics wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatyzacji przepływów

CEVA Logistics wprowadza sztuczną inteligencję (AI) do planowania i optymalizacji logistyki pojazdów gotowych (FVL). Operator wykorzysta rozwiązania typu Software-as-a-Service (SaaS) firmy DCbrain do realizacji celów transformacji cyfrowej i podniesienia jakości usług dla producentów samochodów.

TOP 10 największych sklepów internetowych w Polsce

Na pytanie o największy sklep internetowy w Polsce, większość osób z pewnością wskaże Allegro i będzie mieć całkowitą rację. Według rozmaitych rankingów jest to zdecydowanie lider rynku e-commerce w Polsce. Dowiedz się, które sklepy www są w Polsce największe i jak założyć własny sklep online. Kto wie, być może kiedyś dołączyć do grona gigantów branży e-commerce. Zaczynajmy!

195 mln EURO trafi w ręce projektów, wspierających technologie wodorowe

Europejskie Partnerstwo na rzecz Czystego Wodoru właśnie ogłosiło nabór wniosków na projekty w ramach rozwoju technologii wodorowych, które mogą być realizowane przez różne podmioty, począwszy od dużych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) po instytucje publiczne i jednostki badawcze, w zależności od specyfiki tematu. Wnioski można składać od 31 stycznia 2023 r. do 18 kwietnia 2023 r. W tym roku na rozwój projektów w ramach nowoczesnych technologii wodorowych zostało przeznaczonych 195 mln EURO.

Jak dyrektywy Omnibus zmienią e-commerce?

W polskim prawie pojawia się coraz więcej regulacji, które mają usystematyzować przepisy związane ze sklepami internetowymi i sprzedażą online. Z początkiem 2023 roku w życie wejdą zmiany do ustawy o prawach konsumenta i innych aktów prawnych, które wprowadzają do polskiego porządku prawnego dyrektywy – Omnnibus, cyfrową i towarową. Nowe przepisy będą miały duży wpływ na krajowy rynek e-commerce. Co nowe oznaczają dla sprzedawców i konsumentów?

Z etykietą

Badanie EY: Polacy wciąż stawiają na stacjonarne zakupy, jednak coraz chętniej spoglądają w kierunku e-commerce

Wyniki piątej, polskiej, edycji badania EY – Future Consumer Index – wskazują, że wraz ze znoszeniem pandemicznych restrykcji Polacy chętniej decydowali się na powroty do sklepów stacjonarnych. Podczas, gdy jeszcze w marcu 2021 r. 43% respondentów deklarowało, że odwiedza je rzadziej, to w maju 2022 r. ten odsetek spadł do 20%. Równocześnie rośnie grono konsumentów, którzy wybierają kanał e-commerce. W maju 2022 r. 33% Polaków deklarowało, że będzie zamawiać produkty online zamiast kupować je w sklepach stacjonarnych. To o 9 punktów procentowych (wzrost z 24%) więcej niż jeszcze w marcu 2021 roku. Równocześnie aż 37% ankietowanych uznaje wysokie koszty dostawy za jeden z najbardziej frustrujących czynników podczas zakupów on-line, a 36%, że nie ma zaufania do sprzedawców działających wyłącznie w świecie cyfrowym. Niezmiennie jednak o wszystkim decydować będzie cena, gdyż aż 61% ankietowanych twierdzi że rosnące koszty sprawiają że nie stać ich już na wszystko i muszą szukać oszczędności.

Subskrybuj to źródło RSS