Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Volvo sprzedało 5 000 elektrycznych ciężarówek na całym świecie

Elektryczne ciężarówki są oferowane przez Volvo Trucks od 2019 r., a od tego czasu klienci w 50 krajach na całym świecie przeszli na transport elektryczny i przejechali blisko 170 milionów kilometrów w ramach działalności komercyjnej. Pojazdy te zmniejszyły emisję CO2 i poziom hałasu drogowego, poprawiając jednocześnie środowisko pracy kierowców.

Wybór vana do floty logistycznej - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Zakup odpowiedniego vana do floty logistycznej jest ważną decyzją biznesową, która może znacząco wpłynąć na efektywność i rentowność przedsiębiorstwa. Właściwie dobrany pojazd dostawczy nie tylko usprawni codzienne operacje logistyczne, ale również przyniesie wymierne korzyści finansowe w dłuższej perspektywie. Proces selekcji wymaga jednak dogłębnej analizy wielu czynników technicznych, ekonomicznych oraz praktycznych. Aby inwestycja okazała się trafiona, przedsiębiorcy muszą rozważyć zarówno bieżące potrzeby firmy, jak i potencjalne przyszłe wyzwania.

Raben Transport wspiera Leroy Merlin Polska w osiąganiu celów klimatycznych

Raben Transport, jako partner logistyczny Leroy Merlin Polska, aktywnie wspiera wdrażanie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań w transporcie. Współpraca w zakresie wykorzystania biopaliwa HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil) w przewozach to kolejny krok w stronę zielonej logistyki i redukcji emisji CO₂ nawet o 90%.

PKP CARGO S.A. podsumowuje 2024 rok

Odpisy z tytułu utraty wartości majątku oraz zmniejszenie przychodów spowodowane m.in. spadkiem na rynku kolejowych przewozów towarowych to główne przyczyny pogorszenia wyników Grupy Kapitałowej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji w 2024 roku. Spółka, mimo ujemnego wyniku za zeszły rok, kontynuuje bieżącą działalność i opracowuje szczegółowe działania naprawcze, które w czerwcu zostaną zaprezentowane w planie restrukturyzacyjnym.

Czy da się przekonać młodych ludzi do kariery w branży transportowej?

Wykonujący ten zawód  mogą liczyć na spore i stale rosnące zarobki oraz stabilną pracę już od 21 roku życia. Mimo to kierowcy zawodowi nie garną się do pracy w branży TSL. W Polsce za kółkiem brakuje od 100 do 200 tys. osób, szczególnie najmłodszych. Kierowcy do 25 roku życia to zaledwie 4 proc. ogółu. Czemu tak jest i jak to zmienić?

Elektryczna mila – co oferują firmom logistycznym lekkie pojazdy elektryczne?

„Ostatnia mila” to finalny etap procesu transportu towarów z centrum dystrybucyjnego do odbiorcy końcowego. Mimo że stanowi jedynie fragment całego łańcucha logistycznego, generuje znaczące koszty. W zależności od sektora, udział ten może się wahać od 40 proc[1]. do nawet 53 proc[2]. całkowitej wartości dostawy. Wraz z dynamicznym rozwojem e-commerce, rosną również oczekiwania klientów dotyczące szybkości i elastyczności doręczeń. Z kolei nowe rozporządzenie dotyczące obowiązku tworzenia Stref Czystego Transportu nakłada dodatkowe ograniczenia na tradycyjne pojazdy spalinowe. Firmy logistyczne muszą więc dostosować swoje floty do nowych regulacji, co często wiąże się z koniecznością inwestycji w pojazdy nisko- lub zeroemisyjne. Wszystkie te czynniki sprawiają, że efektywne zarządzanie „ostatnią milą” staje się coraz większym wyzwaniem, wymagającym innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań logistycznych.

Wzrosty w Grupie Geis

Pomimo niepewności gospodarczej, rosnących kosztów prowadzenia działalności i coraz silniejszej konkurencji, Grupa Geis w 2024 r. umocniła swoją pozycję rynkową i to nie tylko dzięki przejęciom. Przy obrocie w wysokości 1,95 mld euro firma odnotowała wzrost o 3,2 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Polska część grupy osiągnęła wzrost obrotów o 3,4 proc. rok do roku.

Nowe realia rynku szansą dla wzrostu Grupy OTL

Przychody Grupy OTL wyniosły w 2024 roku 321 mln zł, EBITDA sięgnęła 58,2 mln zł, a strata netto 9,1 mln zł. Istotny wpływ na działalność i wyniki spółki miały wysokie wartości bazowe z rekordowego pod względem wyników 2023 roku, a także czynniki rynkowe, takie jak niedobór podaży produktów agro czy stagnacja w przemyśle hutniczym. Grupa OTL inwestuje w kluczowe aktywa - terminale portowe w Gdyni i Świnoujściu. Wzmacnia segmenty przeładunków ro-ro i drobnicowych. Inwestuje w spedycję kontenerową oraz zapowiada poszerzenie działalności o nowe produkty. Rozpoczęto współpracę z międzynarodowymi partnerami – uruchomiono nową linię ro-ro z armatorem Lakeway Link na regularnych trasach łączących Polskę ze Szwecją i Finlandią oraz linię do obsługi kontenerów w terminalu w Świnoujściu z firmą Eimskip.

Subskrybuj to źródło RSS