Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Platforma Allegro Biznes wystartowała

Allegro uruchomiło nową platformę, która pozwala firmom robić zakupy i sprzedawać w jeszcze łatwiejszy sposób. Allegro Biznes to blisko 120 mln ofert z cennikami netto od około 100 tys. sprzedawców, co stanowi największą ofertę B2B na polskim rynku. Kolejnym atutem są elastyczne metody płatności dla ponad 30 mln ofert - kupujący mają nawet 60 dni na zapłatę, a sprzedający od razu otrzymują pieniądze.

7R buduje nowoczesny magazyn dla Żabki

Budowa najnowocześniejszego magazynu Żabki, zlokalizowanego k. Radzymina pod Warszawą, rozpoczęła się w połowie stycznia br. i potrwa do 2022 r. Obiekt będzie wyposażony w innowacyjne rozwiązania automatyczne, które nie tylko przyspieszą obsługę logistyczną sklepów i podniosą jakość obsługi dla franczyzobiorców, ale będą także przyjazne środowisku. W ramach przedsięwzięcia zostanie zrealizowana część wysokiego składowania, tzw. "high bay", o wysokości 40 m. Za realizację inwestycji odpowiada deweloper 7R.

GLS wspiera branżę e-commerce

Firma kurierska uruchomiła nowoczesny portal do zwrotów paczek. Usługa działa w handlu krajowym i transgranicznym. Dla sklepów internetowych dostęp do serwisu GLS jest bezpłatny. Polityka zwrotów ma dla handlu online kluczowe znaczenie, dużo większe niż dla sklepów tradycyjnych. A już na pewno w czasach "szoku lojalności".

e-TOLL ułatwi życie kierowców?

Trwają testy oprogramowania dla e-TOLL, czyli nowego systemu poboru opłat za przejazd drogami krajowymi dla aut powyżej 3,5 tony. Komercyjne wdrożenie nastąpi w kwietniu, a z końcem czerwca br. już w pełni zastąpi on obecny system viaTOLL. Przygotowany i wdrażany przez Ministerstwo Finansów e-TOLL będzie bazował na geolokalizacji, a dane lokalizacyjne kierowców będą przekazywane na cztery różne sposoby, m.in. przez aplikację mobilną lub urządzenia pokładowe. Będzie także zintegrowany z unijnym systemem EETS.

Ekspansja ORLENu nabiera tempa

PKN ORLEN zbuduje nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką "ORLEN w ruchu" dostępne poza stacjami paliw i zaangażuje się w rozwój punktów odbioru paczek i usług kurierskich, stawiając własne automaty paczkowe. W ciągu 5 lat inwestycje te wygenerują dodatkowo kilkaset milionów złotych EBITDA w Grupie Kapitałowej ORLEN. Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.

Subskrybuj to źródło RSS