Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Ekspansja DKV na Wschód: sieć akceptacji w Rosji i na Białorusi

W obliczu napiętej sytuacji geopolitycznej DKV Euro Service podejmuje inicjatywę stworzenia polskim przewoźnikom możliwie najlepszych warunków funkcjonowania na Wschodzie. W drugiej połowie 2015 r. kartą DKV będzie można zapłacić na blisko 550 stacjach paliw w Rosji i na Białorusi, a także rozliczyć przejazdy płatnymi drogami w tych krajach.

Ujednolicone nazwy portów w Grupie OT Logistics

Jeden z liderów branży TSL w Europie Środkowej i największy operator portowy w Polsce - Grupa Kapitałowa OT Logistics - ujednoliciła nazewnictwo w swoich spółkach portowych. Nowe nazwy składają się z przedrostka nawiązującego do spółki matki - "OT", funkcji pełnionej przez daną spółkę - "Port" oraz nazwy miasta, w którym prowadzona jest działalność.

Dajar rozszerza współpracę z CHEP na europejskich rynkach

Dajar, polski producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego, mebli ogrodowych oraz wyposażenia dla branży HoReCa, rozszerza zakres współpracy z firmą CHEP. Od początku współpracy obu podmiotów wolumen zamawianych palet w Polsce wzrósł blisko dwukrotnie. A dzięki prężnemu rozwojowi firmy na rynkach Południowej i Wschodniej Europy kooperacja będzie obejmować także obszar Węgier i Rumunii. W celu zwiększenia efektywności kosztowej Dajar zamierza sprawdzić możliwość konwersji na palety CHEP także u swoich dostawców m.in. z Turcji.

Skanuj Mobitem - każdy smartfon to skaner kodów kreskowych

1,8 godziny dziennie - tyle Polacy korzystają średnio z Internetu mobilnego, a wśród wielu aktywności, do których wykorzystujemy smartfony, znajdują się zakupy mobilne. Dla e-sklepów ale też producentów, znakujących swoje towary kodami kreskowymi, to bardzo ważna informacja. Każdy użytkownik smartfonu może być użytkownikiem skanera kodów kreskowych, a to najszybszy sposób na mobilną identyfikację produktu.

Prawa pasażera samolotu

Polscy pasażerowie mają według Rozporządzenia 261/2004 prawo do odszkodowania lotniczego przy opóźnieniu lub odwołaniu lotu oraz nadkomplecie pasażerów. Na mocy tego samego rozporządzenia linie lotnicze mają obowiązek informowania pasażerów o przysługujących im prawach.  Firma zajmująca się uzyskiwaniem odszkodowań lotniczych, refund.me, ustaliła jak bardzo różni się ilość przekazywanych przez linie lotnicze informacji. Zaledwie połowa przedsiębiorstw lotniczych publikuje informacje w języku polskim. Istnieją również różnice w łatwości odnajdywania istotnych informacji na stronach internetowych linii lotniczych.

Subskrybuj to źródło RSS