Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Certyfikacja i akredytacja - narzędzia doskonalące zarządzanie jakością w ochronie zdrowia

Jakość definiowana jest jako ogół cech i właściwości wyrobu decydujących o zdolności wyrobu do zaspokajania stwierdzonych lub przewidywanych potrzeb [PN-EN 2840/93]. Zauważyć jednak należy, że jakość nie odnosi się wyłącznie do produktu czy wyrobu - jakość wyrobu jest niejako punktem wyjścia do kształtowania się pojęcia jakości. Po takim właśnie rozumieniu tego pojęcia w latach 50-tych XX wieku ewoluuje ono, aby w być postrzegane jako jakość przedsiębiorstwa jako całości (w latach 80-tych XX wieku), aby następnie być związanym z satysfakcją klienta (lata 90-te XX wieku).

Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwach sektora TSL - analiza postaw w świetle badań

Społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa można rozumieć jako zobowiązanie do prowadzenia takiej działalności, która respektuje interesy i problemy społeczne, wyrażając to w formie aktywnej, poprzez różne formy działań na rzecz interesariuszy, mając na uwadze uwarunkowania prawne, reguły racjonalności oraz poprawność etyczną.

Logistyka personalna jako narzędzie wspomagające budowanie rynkowej konkurencyjności przedsiębiorstwa

Podstawowym wyzwaniem stojącym przed każdym w istocie współczesnym przedsiębiorstwem jest budowanie własnej konkurencyjności rynkowej: od efektywnego ukształtowania tych walorów zależy, i to w kategorycznym stopniu, jego ekonomiczny byt.

Ergonomiczna ocena stanowisk pracy w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Prawidłowa analiza i ocena procesu pracy w przedsiębiorstwie to ocena zgodności stanu rzeczywistego na stanowiskach z obowiązującymi normami oraz potrzebami zapewniającymi pracownikom nie tylko komfort pracy, ale przede wszystkim bezpieczne środowisko pracy. Złe warunki pracy to nie tylko niska jakość i wydajność czy zakłócanie procesu technologicznego, to również stwarzanie sytuacji sprzyjających powstawaniu wypadków przy pracy. Dłuższy czas oddziaływania niekorzystnych czynników środowiskowych na pracownika może być przyczyną powstania choroby zawodowej.

Analiza skutków wdrożenia systemu zarządzania bezpieczeństwem w wybranym przedsiębiorstwie

Nastawienie przedsiębiorstw do zagadnień związanych z bezpieczeństwem uległo dynamicznym przemianom w skutek procesu dostosowywania polskiego prawa w dziedzinie BHP do prawa Unii Europejskiej. Poglądy na bezpieczeństwo w przedsiębiorstwach zmieniają się wraz z warunkami gospodarowania oraz postępu nauki i techniki. W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie systemem zarządzania bezpieczeństwem, spowodowane wzrostem świadomości, że wykonywanie pracy w bezpieczny sposób z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa to większy zysk dla przedsiębiorstwa.

Audyt systemu bezpieczeństwa pracy według procedur SMETA

SMETA (Sedex Members Ethical Trade Audit) jest procedurą audytową opracowaną przez SEDEX (Supplier Ethical Data Exchange) - organizację non-profit wspierającą rozwój odpowiedzialnych praktyk biznesowych w globalnych łańcuchach dostawców. Praktyki te dotyczą odpowiedzialności firm w zakresie: standardów prawa pracy, BHP, środowiska naturalnego oraz etyki biznesu.

Subskrybuj to źródło RSS