logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
W pracy przedstawiono założenia do budowy innowacyjnego stabilizatora stawu kolanowego umożliwiającego realizacje postulatu leczenia czynnościowego.
Czytaj więcej... 0
W referacie przedstawiono zagadnienia związane ze światową tendencją do likwidacji arsenału lądowych min przeciwpiechotnych i zastąpienia ich środkami alternatywnymi.
Czytaj więcej... 0
Procedury pomiarów akustycznych nie zostały dotąd zautomatyzowane. Szczególnie w średnich i dużych pomieszczeniach wymagają dużego nakładu pracy i czasu, co wprost przekłada się na wzrost kosztów ich realizacji. Ponadto, stosowane obecnie techniki pomiarów, polegające na ustawianiu w wybranych punktach statywu z mikrofonem, dają informacje jedynie o małym wycinku pola akustycznego w badanym pomieszczeniu, na których podstawie trudno jest w wiarygodny sposób weryfikować wyniki modeli obliczeniowych. Artykuł zawiera opis powstającego mobilnego systemu pomiarowego dla zastosowań do pomiarów wielkości związanych z akustyką wnętrz dużych obiektów takich jak poczekalnie dworcowe, hale odpraw lotnisk, hale sportowe czy sale koncertowe.
Czytaj więcej... 0
Artykuł zatytułowany "Wpływ naprężeń własnych na geometryczne inperfekcje wału korbowego w trakcie procesu obróbki mechanicznej" podzielony został na dwie części: część pierwsza (teoretyczna) przedstawia podstawy numerycznej symulacji procesu obróbki mechanicznej druga natomiast przedstawia wynika numerycznej symulacji. Proces toczenia został zasymulowany w programie MSC MARC z wykorzystaniem modułu Machining. Przedstawiono w nim między innymi wpływ niesymetrycznego usuwania wierzchniej warstwy materiału. Dane wejściowe dla procesu numerycznej symulacji zostały otrzymane z pomiarów dokonanych na gotowym elemencie.
Czytaj więcej... 0
W artykule przedstawiono własciowsci mechaniczne i przebieg procesów korozyjnych wybranych materiałów inżynierskich stosowanych na elementy konstrukcyjne specjalnych jednostek pływających (jednostki szybkie i trałowce).
Czytaj więcej... 0
Problem modelowania (przewidywania) liczby wypadków drogowych na poszczególnych odcinkach dróg (sekcjach) pojawił się w rozważaniach naukowców około 30 lat temu. Przez ponad ćwierć wieku do przewidywania liczby wypadków drogowych w zależności od czynników ruchu drogowego stosowano bardzo różne modele oraz sposoby estymacji. W pracy opisano procedurę modelowania wypadków drogowych z zastosowaniem rozkładu ujemnego dwumianowego wraz z analizą wariancji. Analiza ta wykazała skuteczność modelu w wyjaśnianiu (opisywaniu) zmienności systematycznej (ponad 60%).
Czytaj więcej... 0
W pracy przedstawiono model numeryczny drgającej liny wykonanej z materiału hipersprężystego i obciążonej masą skupioną. Jako przykład do analizy wybrano dobrze znaną gumową linę bandźi, gdzie masą skupioną jest człowiek wykonujący skok. Analizę komputerową poprzedzono prostym modelem analitycznym. Następnie wykonano analizę komputerową z wykorzystaniem systemu Abaqus. Wyznaczono amplitudę drgań liny, okres drgań tłumionych, rozkład naprężeń wzdłuż liny, wychylenie oraz przeciążenie masy skupionej na końcu liny. Analizie poddane były również zmiany energii sprężystej liny.
Czytaj więcej... 0
W artykule zamieszczono opis przyjętej metodyki badań oraz wybrane wyniki analiz symulacyjnych zachowania dynamicznego wózka nowej generacji dla tramwaju typu 805N. Omówiono przyjętą metodykę i przedstawiono wyniki obliczeń weryfikujących odpowiedzi dynamiczne wózka dla różnych wariantów toru i parametrów jego zużycia. W obliczeniach uwzględniono uproszczone analizy dynamiczne na podstawie wytycznych karty UIC 518, a także normy EN 14363:2005. Obliczenia przeprowadzono metodą symulacji komputerowej opartą o analizę dynamiki układów wielomasowych. W obliczeniach wykorzystano program SIMPACK, który jest pakietem oprogramowania inżynierskiego, przeznaczonego do modelowania i badań numerycznych układów mechanicznych z elementami podatnymi i tłumiącymi.
Czytaj więcej... 0
W artykule zaprezentowano rozważania dotyczące współpracy elementów skojarzenia tłok - tuleja - pierścienie tłokowe (T-P-C) w aspekcie poprawy ich własności tribologicznych. Wykorzystując ablacyjną mikroobróbkę laserową przeprowadzono teksturowanie powierzchni czołowej i bocznej pierścienia tłokowego, wytwarzając charakterystyczne mikrozasobniki olejowe. Przedstawiono wstępne wyniki badań własnych w zakresie teksturowania warstwy powierzchniowej. Badania wstępne mające na celu poprawę własności tribologicznych skojarzenia (T-P-C) obejmowały: dobór najlepszych parametrów mikroobróbki laserowej, badania topografii powierzchni, twardości oraz składu chemicznego w mikroobszarach.
Czytaj więcej... 0
LS-DYNA. Obiektem badań był model MES samochodu osobowego geo metro przygotowany przez „National Crash Analysis Center”. Istniejący model pojazdu przystosowano do testów symulacyjnych polegających na czołowym uderzeniu samochodu w płaską nieodkształcalną ścianę.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Tańsza wymiana floty dzięki zakupom w grupie

Tańsza wymiana floty dzięki zakupom w grupie

Na rynku transportowym zadebiutował system zakupów grupowych, umożliwiający kupno ciężarówek z rabatem dostępnym jak dotąd...

Polska na 36 miejscu w światowym rankingu globalizacji DHL Global…

Polska na 36 miejscu w światowym rankingu globalizacji DHL Global Connectedness Index

Z danych raportu "Global Connectedness Index" - szczegółowej analizy stopnia globalizacji przygotowanej przez DHL -...

Poczta Polska pozyska flotę aut elektrycznych

Poczta Polska pozyska flotę aut elektrycznych

Kilkadziesiąt aut elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki klientów Poczty Polskiej już...

Ostatnio na forum

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj