Zaloguj się

WIEDZA

Jak minimalizować ryzyko w transporcie chemikaliów? 

Towary klasyfikowane w logistyce jako niebezpieczne (ADR) są powszechnie obecne w naszym codziennym życiu — od farb i klejów przemysłowych, po chemie gospodarczą czy środki ochrony roślin. Choć na co dzień nie budzą większych obaw, ich transport wymaga zachowania szczególnych środków ostrożności oraz posiadania specjalistycznej wiedzy. Jak zatem odpowiedzialnie i bezpiecznie przewozić towary ADR?

Spedycja w last mile delivery

W świecie e-commerce, gdzie klient oczekuje dostawy  „na wczoraj”, a konkurencja nie śpi, ostatnia mila to prawdziwe pole bitwy. Ten z pozoru najkrótszy odcinek trasy – dostawa paczki prosto pod drzwi odbiorcy – może pochłonąć nawet połowę całkowitych kosztów transportu. Ale to nie tylko kwestia finansów. To właśnie na tej, często niedocenianej, 'ostatniej prostej' rozstrzyga się zadowolenie klienta, lojalność i powrót do e-sklepu. Jak firmy spedycyjne, architekci całego łańcucha dostaw, mogą zoptymalizować etap last mile delivery i zamienić wyzwanie w przewagę konkurencyjną?

8 znaków, że czas na nowe regały magazynowe

Twój magazyn tętni życiem, a codzienne operacje wydają się toczyć swoim rytmem. Ale czy na pewno wszystko działa, jak należy? Czasami subtelne sygnały, a innym razem oczywiste problemy, wskazują, że dotychczasowe rozwiązania magazynowe przestały być optymalne. Zaniedbanie tych znaków może prowadzić do spadku wydajności, wzrostu kosztów, a co najgorsze – zagrożenia bezpieczeństwa.

Jak polskie firmy widzą przyszłość ESG?

Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie, dzielenie się wiedzą i wdrażanie sprawdzonych rozwiązań. Inwestycje w ESG ograniczają ryzyka, a tym samym wzmacniają odporność organizacji - to jeden z najważniejszych wniosków, które padły podczas jubileuszowej konferencji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Transformacja biznesu – scenariusze przyszłości”, zorganizowanej 10 czerwca w Warszawie.

Zakupy online a technologie logistyczne

Wraz z dynamicznym wzrostem e-commerce, którego wartość w Polsce według raportu Strategy& PwC („E-commerce w Polsce”) ma przekroczyć 155 mld PLN w 2025 roku, zmienia się sposób, w jaki konsumenci postrzegają proces zakupowy. Zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu. Na tym tle logistyka zyskuje zupełnie nowy wymiar, stając się integralną częścią customer experience, a nie tylko zapleczem operacyjnym handlu.

Odnawialne paliwa syntetyczne przyszłością transportu?

Floty pojazdów są istotnym źródłem emisji dwutlenku węgla, zwłaszcza w firmach spedycyjnych i transportowych. Zastosowanie odnawialnych paliw syntetycznych może znacząco zmniejszyć ich ślad węglowy – jednak wyzwaniem pozostaje właściwe udokumentowanie tego faktu, na przykład w raportach zrównoważonego rozwoju.

Inwestycje zmieniają logistykę chemiczną

Logistyka chemiczna przechodzi obecnie intensywną transformację, napędzaną przez globalne megatrendy, takie jak zmiany klimatyczne, cyfryzacja, regionalizacja łańcuchów dostaw oraz rosnące wymagania regulacyjne. W odpowiedzi na te wyzwania, firmy logistyczne i chemiczne powinny koncentrować się na strategicznych inwestycjach w technologie, bezpieczeństwo oraz rozwój kadr – wynika z raportu „Chemical Logistics on the Move”, opracowanego przy wsparciu DACHSER Chem Logistics.

Jak uniknąć kar za naruszenia podczas kontroli granicznych?

Choć zasady strefy Schengen nadal obowiązują, w ostatnich latach część państw UE zdecydowało się przywrócić kontrole na swoich granicach. Na taki krok, głównie pod wpływem obaw związanych z nielegalną imigracją, do tej pory zdecydowały się Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Ograniczenie ruchu na granicach jest szczególnie uciążliwe dla profesjonalnych przewoźników i zwiększa ryzyko kar związanych z nieprawidłowym wynikiem kontroli.

Subskrybuj to źródło RSS