Zaloguj się

WIEDZA

Dlaczego elektryczny wózek widłowy to najlepszy wybór dla nowoczesnych firm logistycznych i produkcyjnych?

Magazyny, centra dystrybucyjne i zakłady produkcyjne nie mają dziś marginesu błędu. W dobie globalizacji, presji czasowej i rosnących kosztów operacyjnych, konieczne jest korzystanie w nich z rozwiązań, które gwarantują precyzję, przewidywalność oraz minimalizację strat. W tym kontekście wózek widłowy elektryczny zyskał status niezbędnego elementu infrastruktury transportu wewnętrznego. Decyzja o jego wdrożeniu nie wynika z mody, lecz z chłodnej kalkulacji opłacalności i zgodności z przyszłymi wymogami środowiskowymi.

Nowe pomysły UE na e-commerce z Chin szansą dla logistyki kontraktowej

Parlament Europejski chce, aby każda paczka e-commerce importowana spoza Unii była obciążana opłatą manipulacyjną wynoszącą 0,5 euro, ale tylko w scenariuszu, kiedy najpierw trafi do centrum konsolidacji i stamtąd zostanie wysłana do konsumenta. W innym przypadku wysokość daniny wyniesie 2 euro. To niepowtarzalna okazja dla sektora logistyki kontraktowej, który mógłby zarządzać taką konsolidacją oraz dostawami w imieniu platform sprzedażowych pochodzących głównie z Chin. Te z pewnością potrzebują dostępu do europejskich konsumentów, choć sama Unia dąży do ograniczenia napływu zakupów internetowych z Państwa Środka, mimo że generują one wzrosty, również w logistyce dla e-commerce.

Ostatni dzwonek na wymianę tachografu

Nawet 30 tys. euro grzywny grozi przewoźnikowi, który wciąż nie wymienił tachografu w samochodzie ciężarowym na model G2V2. Dla zdecydowanej większości pojazdów termin upłynął z końcem 2024 roku, a te najnowsze, zarejestrowane między 2019 a 2023 rokiem, mają czas tylko do 18 sierpnia 2025. Finansowe kary to tylko początek problemów, które mogą spotkać przewoźników ignorujących obowiązek wymiany.

Zwroty nowym polem bitwy o klienta

Według raportu E-commerce trends 2025[1] nadmiernie restrykcyjna polityka zwrotów zniechęca  do zakupów w sieci aż 3 na 4 Polaków. Analogiczne dane przedstawiają amerykańskie badania, które dodatkowo wskazują, że szczególnie wrażliwe na ten aspekt są atrakcyjne dla e-sklepów generacje „Zetek” (76 proc.) i „Millenialsów” (74 proc.)[2]. Klientów odstraszyć może także brak spójnej polityki zwrotów w modelu omnichannel. Okazuje się bowiem, że już blisko 1/3 klientów za największy atut zakupów w tym modelu uważa możliwość zwrotu, wymiany bądź reklamacji produktów nabytych w internecie, w sklepie stacjonarnym[3]. Temat staje się szczególnie ważny dla detalistów w okresie sprzedażowych żniw, jak obecne letnie wyprzedaże czy nadchodzące „back to school”. Czy nowoczesne technologie i odpowiednia logistyka mogą wesprzeć sklepy w sprawnym obsługiwaniu zwrotów, a tym samy w zmaksymalizowaniu obrotów podczas zakupowego szaleństwa klientów?

Droga do automatyzacji operacji magazynowych

Zebra Technologies Corporation, światowy lider w cyfryzacji i automatyzacji procesów pierwszej linii, ustalił, że 82% decydentów europejskiego sektora magazynowego podziela pogląd, że większe wykorzystanie technologii i automatyzacji podnosi produktywność pracowników pierwszej linii. Jednakże niemal sześciu na dziesięciu (57%) liderów branży nie wie, od czego zacząć automatyzację w magazynie.

Efektywność energetyczna i ochrona zasobów w strategii Renault Trucks

W najnowszym raporcie zrównoważonego rozwoju, opublikowanym w czerwcu 2025 r., Renault Trucks szczegółowo opisuje strategię efektywności energetycznej i ochrony zasobów wdrożoną w swoich zakładach. Od 2019 r. emisje gazów cieplarnianych zostały zmniejszone o 26%. Celem producenta jest osiągnięcie neutralności węglowej we wszystkich swoich zakładach do 2040 roku.

Drugie życie światowej mody zaczyna się w Adamowie

Każdego roku na świecie produkowanych jest ok. 100 mld sztuk odzieży. Znaczna jej część nie trafia jednak do konsumentów, a na wysypiska, zanieczyszczając środowisko. Firma Network360 stworzyła system oparty na zasadach gospodarki obiegu zamkniętego, który umożliwia zapobieganie temu marnotrawstwu. Jego sercem jest magazyn DSV – Global Transport and Logistics w Adamowie k. Warszawy, pełniący funkcję globalnego hubu dystrybucyjnego.

Jak uniknąć kar za niewłaściwe zabezpieczenie ładunku?

Co roku na drogach Unii Europejskiej dochodzi do  incydentów i wypadków spowodowanych niewłaściwym rozmieszczeniem lub zamocowaniem ładunków. W niektórych państwach członkowskich obowiązują  szczegółowe przepisy w tym zakresie, których należy przestrzegać, by nie narazić się na dotkliwe kary. Wykrycie nieprawidłowości w tym zakresie może kosztować nawet kilka tysięcy euro i zakaz jazdy do chwili, gdy ładunek zostanie zabezpieczony właściwie. 

Słowenia w centrum europejskich przemian logistycznych

W obliczu zakłóceń w globalnym handlu i łańcuchach dostaw spowodowanych napięciami geopolitycznymi, niezawodna infrastruktura logistyczna staje się kluczowym czynnikiem odporności gospodarczej i strategicznej autonomii. Wojna w Ukrainie, ataki na statki towarowe na Morzu Czerwonym oraz idąca za tym blokada Kanału Sueskiego i coraz bardziej protekcjonistyczna polityka handlowa Stanów Zjednoczonych powodują przesunięcia globalnych szlaków handlowych, zmieniając tradycyjny układ korytarzy transportowych. Coraz częściej firmy poszukują bliższych, bardziej stabilnych i niezawodnych alternatyw.

Subskrybuj to źródło RSS