Zaloguj się

WIEDZA

Przyczyny i miejsca powstawania strat w łańcuchach dostaw

Zawirowania na rynkach finansowych i politycznych, zmiany społeczno-kulturowe, coraz bardziej wymagające zachowania konsumentów i szybki rozwój produktów istotnie zmodyfikowały środowisko gospodarcze i przemysłowe. Kryzys gospodarczy roku 2008 mocno zachwiał stabilnością łańcuchów dostaw na świecie.

Model przydziału zasobów do zadań w przedsiębiorstwie transportowym

Decyzja przydziału zadań do posiadanych zasobów jest problemem każdego przedsiębiorstwa. Różnorodność przedsiębiorstw transportowych narzuca różne podejście do problemu przydziału. Od charakteru przedsiębiorstw zależy rodzaj wykonywanych zadań.

Zdążyć na czas - dystrybucja towarów importowanych z Azji

Zarządzanie firmą, zajmującą się dystrybucją towarów importowanych z krajów azjatyckich, wiąże się z określonymi wyzwaniami. Duży wpływ na prowadzenie takiego biznesu ma specyfika oraz odległość geograficzna krajów dostawców (np. Chiny, Indie, Tajwan, Japonia, Malezja, Wietnam, Tajlandia itd.). Dlatego często u firm oferujących artykuły importowane spoza naszego kraju spotyka się następujące trudności:

1. Właściwe planowanie zamówień ze względu na stany magazynowe (nadwyżki – braki).
2. Szybka sprzedaż – długi proces rozliczeń księgowych.
3. Przeciążony magazyn – opóźnienia w wysyłce towaru.
4. Specyfika sprzedaży do sieci handlowych.
5. Duża ilość przesyłek kurierskich.
6. Sprzęt wrażliwy na uszkodzenia.

Każda firma, której funkcjonowanie uzależnione jest mniej lub bardziej od importowanych partii towaru, wypracowuje swoje własne sposoby rozwiązywania w/w trudności. Jednak istnieją pewne metody radzenia sobie z nimi, skupiające się na automatyzacji procesów dotyczących zarządzania obrotem towarami oraz gospodarką magazynową.

Z etykietą

Marketingowo o transporcie intermodalnym z udziałem kolei

Transport intermodalny zwykle definiujemy jako taki przewóz w którym największą część przewozu stanowi przewóz koleją, lub transportem śródlądowym, względnie morskim, a odcinek początkowy i/lub końcowy, realizowany jest transportem drogowym, który jest tak krótkim, jak to tylko jest możliwym.

Mapowanie i symulacja procesów logistycznych

Ciągłe poszukiwanie sposobów zapewnienia i utrzymania przewagi konkurencyjnej w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym i społecznym sprawiło, że wymogi w stosunku do dystrybutorów dóbr i usług są coraz wyższe. Współczesny nabywca chce mieć pewność, że dostawca może stale utrzymać wcześniej ustalone standardy jakości. Zleceniodawcy coraz częściej wymagają od transportu dużej elastyczności, szybkości działania, a także kompleksowej obsługi związanej z przewozem każdej ilości towaru o zróżnicowanych gabarytach, z i do różnych krajów, poprzez odprawę celną, magazynowanie oraz dystrybucję przesyłek.

Transport intermodalny na rynku przewozów ładunków w Polsce

Transport jest procesem produkcyjnym, którego celem jest pokonywanie przestrzeni. Odgrywa on istotną rolę w rozwoju społeczno-gospodarczym kraju, umożliwia sprawne funkcjonowanie poszczególnych działów gospodarki narodowej, jest czynnikiem intensyfikującym rozwój. Brak spójności między działalnością transportową a pozostałymi działami gospodarki narodowej osłabia ogólne możliwości rozwojowe. Między rozwojem gospodarki narodowej a rozwojem systemu transportowego istnieje ścisła zależność, wynikająca z faktu, że transport obsługuje pozostałe działy gospodarki.

Bariery rozwoju transportu multimodalnego w Polsce z perspektywy wybranych morskich terminali kontenerowych

Transport multimodalny jest uważany za najwłaściwszą formę transportu zrównoważonego. Powiązanie różnych środków transportu w sprawny łańcuch pozwala na uzyskanie wielorakich efektów. Oprócz efektywności ekonomicznej, najważniejszym rezultatem transportu multimodalnego jest ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

Sieci pojemnościowe w modelowaniu procesów logistycznych

Główną przyczyną dużego zainteresowania metodami analizy sieciowej jest prostota interpretacji modeli sieciowych, które w postaci graficznej są łatwo zrozumiałe przez osoby niezwiązane bezpośrednio z badaniami operacyjnymi. Przykłady efektów osiąganych w praktyce po zastosowaniu metod analizy sieciowej są proste i przekonywujące.

Teoria kolejek w zastosowaniu do opisu procesu transportowego

Opisując rzeczywisty proces transportowy trudno wyobrazić sobie sieć transportową w której nie występuje problem kongestii i co za tym idzie zatorów przed punktami węzłowymi. Zatem chcąc przedstawić model dynamiki rzeczywistego procesu transportowego należy uwzględnić w nim możliwość występowania kolejek. Uwzględniając powyższe wydaje się, że najlepszą metodą osiągnięcia celu będzie wykorzystanie do opisu procesu transportowego aparatu teorii kolejkowej.

Subskrybuj to źródło RSS