Zaloguj się

WIEDZA

Rynki transportowe i ich racjonalizacja jako efekt zrównoważonego rozwoju transportu i logistyki - cz. 1

Rynki transportowe i ich racjonalizacja jako efekt zrównoważonego rozwoju transportu i logistyki - cz. 2

Rynki transportowe jako instrumenty regulacji sektora TSL
Sektor transportowo - logistyczny (TSL) musi być postrzegany przez pryzmat działalności jaką realizuje w ramach szeroko rozumianych procesów gospodarowania w sferze zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji oraz zwrotów.

Zarządzanie procesem odzyskiwania produktów odpadowych w sektorze usług motoryzacyjnych

Sektor usług motoryzacyjnych jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż w Polsce. Cechuje go duży stopień złożoności oraz różnorodność form, struktur organizacyjnych, w tym sposobów prowadzenia działalności gospodarczej. Na taki obraz sektora dodatkowo wpływa turbulentne otoczenie - zwłaszcza zmieniające się wymagania dotyczące bezpieczeństwa ekologicznego stawiane producentom samochodów.

Możliwości budowania przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw sektora MŚP w oparciu o innowacje, jako forma zrównoważonego rozwoju

Podniesienie poziomu innowacyjności w skali makro i mikro zostało wpisane zarówno do Strategii Lizbońskiej, jak i Strategii "Europa 2020" jako kluczowy czynnik wzrostu gospodarczego Unii Europejskiej. Działalność innowacyjna traktowana jest jako ważny element zrównoważonego rozwoju. W artykule podjęto próbę analizy możliwości budowania przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw sektora MŚP w oparciu o innowacje, wskazano główne obszary ich oddziaływania oraz bariery utrudniające działalność innowacyjną.

Znaczenie jakości w zrównoważonej logistyce

Truizmem jest stwierdzenie, że jakość jest jednym z podstawowych elementów wpływających na ostateczny kształt obranej strategii logistycznej. Niska jakość jest najbardziej zauważalnym wskaźnikiem sprawności łańcucha dostaw. Zaistniałe opóźnienia czy błędy w ilości lub rodzaju dostarczanych produktów świadczące o problemach z jakością, są bardzo szybko zauważane przez klienta i negatywnie wpływają na jego lojalność.

"Intermodalne" puszki z Brzeska

W Brzesku wszystko się zaczęło
Na kilka miesięcy przed zmianami ekonomicznymi w naszym kraju w 1989 roku, powstała w Brzesku jedna z pierwszych, dużych, produkcyjnych spółek prywatnych, wytwarzająca opakowania stalowe, trzyczęściowe do pakowania produktów chemicznych i żywnościowych oraz zamknięcia koronowe do butelek szklanych.

RFID w kolejnictwie

W Europie realizowanych była spora liczba pilotów w zakresie RFID w obszarze kolejnictwa. Niektóre projekty zostały uruchomione już sporo lat temu i kiedy je rozpoczynano, nie istniała jeszcze duża świadomość standardów GS1 w zakresie RFID albo nie były one jeszcze w pełni opracowane, co sprawiło, że w starszych projektach wybrano rozwiązania wewnętrzne.

Koszty a technologie transportu na odrzańskiej drodze wodnej

W niniejszym artykule przedstawiono analizę kosztów transportu śródlądowego na ODW. Analiza oparta została na danych armatora. Przeanalizowano koszty dla systemu scalonego i klasycznego pchanego. Mimo, że system scalony jest zaprzeczeniem systemu pchanego, wykazuje nieznacznie wyższą efektywność od klasycznego. System dzierżawy floty to podstawowy czynnik wyższości systemu scalonego nad klasycznym systemem pchanym. Koszty jednostkowe uzależnione są od stopnia wykorzystania zanurzenia floty i długości drogi, na której realizowany jest transport ładunków.

Narzędzia kształtowania jakości usług w przedsiębiorstwie

W opracowaniu podano podstawowe określenia z obszaru działania, sterowania, zarządzania i kierowania, przydatne także w systemie transportowym. Zdefiniowano pojęcia jakości, zasad, metod i narzędzi stosowanych w ocenie procesów działania, a także określono miejsce i rolę systemu jakości w systemie produkcji i usług przedsiębiorstwa. Opisano system zarządzania przedsiębiorstwa, gdzie przedstawiono koncepcję, ogólną budowę i miejsce podsystemu zarządzania w systemie jakości działania oraz dostępnej bazy metod i narzędzi. Nowe podejście do metodyki kształtowania usług z wykorzystaniem zasad, metod i narzędzi kształtowania jakości to już praktyka większości przedsiębiorstw transportowych.

Subskrybuj to źródło RSS