Zaloguj się

WIEDZA

EPC/RFID w magazynie wyrobów gotowych

Identyfikacja to - według Słownika Języka Polskiego PWN - "rozpoznanie czegoś na podstawie jakichś cech". Identyfikowany może być dowolny obiekt, na przykład produkt, jednostka transportowa, środek trwały, czy dokument. Organizacje zainteresowane są identyfikowaniem przedmiotów i pozyskiwaniem różnego rodzaju informacji, jak na przykład data produkcji, numer partii, identyfikator asortymentowy, itd., na potrzeby zasilenia informacjami procesów biznesowych. Najpowszechniejszą technologią automatyzującą identyfikację są obecnie kody kreskowe, które na co dzień spotykane są na opakowaniach detalicznych w sklepach.

Rozwój kanałów dystrybucji marketingowej jako wyznacznik zmian w logistyce

We współczesnych realiach rynkowych bardzo rzadko zdarza się, by producent sprzedawał swój produkt bezpośrednio konsumentowi. Między wytwórcą a odbiorcą końcowym pojawiają się pośrednicy, którzy rozprowadzają produkt bądź w imieniu własnym, bądź w imieniu producenta. Praktyka gospodarcza obfituje w różne formy działalności handlowej, których wspólnym celem jest zapewnienie efektywnego przekazywania towaru ze sfery produkcji do sfery konsumpcji. Realizacja tego wspólnego celu jest inspiracją rozwoju kanałów dystrybucji marketingowej wpływających na powstawanie zmian w logistyce.

Wpływ rozbudowy infrastruktury portowej w Trójmieście na rynek magazynowy w regionie

W 2018 roku na modernizację portu w Gdańsku przeznaczono 170 mln złotych. W ciągu kolejnych lat inwestycje na ten cel wyniosą łącznie blisko 700 mln złotych, przy znacznym dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Jednocześnie trwa rozbudowa portu w Gdyni oraz infrastruktury drogowej korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk. Dla właścicieli i najemców magazynów projekty te oznaczają spore zmiany. Prawdziwa rewolucja jednak jeszcze przed nami.

HAZOP jako narzędzie kontroli ryzyka w infrastrukturze transportu

Hazard and Operability Analysis (HAZOP) jest techniką rozpoznania ryzyka, która bada zagrożenia dotyczące problemów operacyjnych związanych z funkcjonowaniem infrastruktury technicznej. HAZOP bazuje na założeniu, że ryzyko wynika ze zdarzeń, które nie przebiegają zgodnie z założeniami, poszukuje ryzyka w odchyleniach od funkcji celu.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - III kwartał 2018 roku

Na koniec III kwartału 2018 r. całkowite zasoby rynku powierzchni przemysłowych i logistycznych przekroczyły granicę 15 mln mkw. dzięki oddaniu od początku roku 1,42 mln mkw. powierzchni magazynowej - jak podaje międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield w raporcie "Marketbeat Polska - III kwartał 2018 roku".

Raport LOGISTYKA W POLSCE - Rozdział 8 - Edukacja logistyczna

W latach 2016-2017 w kształceniu logistycznym w wyższych uczelniach zmiany były niewielkie. Ta część rynku edukacyjnego znajduje się w fazie dojrzałości i stabilizacji. Natomiast w kształceniu zawodowym w szkolnictwie ponadgimnazjalnym odnotowano szereg istotnych zmian, głównie za sprawą zmiany systemu oświaty, jaka nastąpiła w 2017. roku. Sygnalizowany w poprzedniej edycji raportu spadek liczby szkół policealnych, w których prowadzono kształcenie logistyczne, pogłębił się do tego stopnia, że według danych Ministerstwa Edukacji Narodowej na koniec 2017 r. w tym typie szkół kształcenie logistyczne w dwóch najbardziej popularnych zawodach: technik logistyk i technik spedytor zanikło.

Automatyzacja procesów magazynowych dzięki systemom WMS

Dobrze działające systemy informatyczne przeznaczone do obsługi magazynu pozwalają na zdecydowane ograniczenie pomyłek i błędów popełnianych przez magazynierów. Jednak nawet przy najlepszych systemach może pojawić się rozbieżność pomiędzy stanem magazynowym zaewidencjonowanym w systemie a fizyczne znajdującym się w magazynie.

Koszty logistyczne przedsięwzięć budowlanych w ujęciu podmiotowym

Logistyka w realizacji budowlanych projektów inwestycyjnych ma specyficzny charakter, wynikający ze specyfiki tychże projektów. Postrzegać ją trzeba zarówno na poziomie makroekonomicznym, bo obsługuje przedsięwzięcia realizowane w różnych miejscach "globalnej wioski", jak też mikroekonomicznym, gdyż dotyczy pojedynczych organizacji - realizatorów procesów inwestycyjno-budowlanych, często przedsiębiorstw operujących na rynku międzynarodowym, zgrupowanych wokół poszczególnych projektów. Budowlane projekty inwestycyjne są ściśle powiązane z logistyką zaopatrzenia, która znajduje się na wejściu systemu logistycznego.

Transport samochodowy w świetle globalizacji

Proces globalizacji ma silny związek z zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych w dziedzinie transportu oraz telekomunikacji. Tak było w XIX w., kiedy do powszechnego użytku wprowadzono statki parowe i telegraf oraz w drugiej połowie XX w., kiedy bodźcem do dynamicznego wzrostu wymiany handlowej między kontynentami stało się upowszechnienie statków kontenerowych oraz rozwój internetu. Obecnie zdecydowana większość towarów w globalnym handlu transportowana jest w kontenerach drogą morską. Wymusza to tworzenie sprawnie funkcjonującego lądowego transportu kontenerów na zapleczu portów morskich. W tak skonstruowanych łańcuchach logistycznych, aby zapewnić nierozerwalność i terminowość dostaw, transport samochodowy i proces globalizacji stają się wzajemnie zależne. Celem referatu jest próba wskazania znaczenia transportu samochodowego w procesie globalizacji, a także przedstawienia dualistycznej roli transportu samochodowego, jako z jednej strony czynnika determinującego proces globalizacji, a z drugiej beneficjenta jej rozwoju.

Subskrybuj to źródło RSS