Zaloguj się

WIEDZA

Marketingowo o transporcie intermodalnym z udziałem kolei

Transport intermodalny zwykle definiujemy jako taki przewóz w którym największą część przewozu stanowi przewóz koleją, lub transportem śródlądowym, względnie morskim, a odcinek początkowy i/lub końcowy, realizowany jest transportem drogowym, który jest tak krótkim, jak to tylko jest możliwym.

Mapowanie i symulacja procesów logistycznych

Ciągłe poszukiwanie sposobów zapewnienia i utrzymania przewagi konkurencyjnej w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym i społecznym sprawiło, że wymogi w stosunku do dystrybutorów dóbr i usług są coraz wyższe. Współczesny nabywca chce mieć pewność, że dostawca może stale utrzymać wcześniej ustalone standardy jakości. Zleceniodawcy coraz częściej wymagają od transportu dużej elastyczności, szybkości działania, a także kompleksowej obsługi związanej z przewozem każdej ilości towaru o zróżnicowanych gabarytach, z i do różnych krajów, poprzez odprawę celną, magazynowanie oraz dystrybucję przesyłek.

Transport intermodalny na rynku przewozów ładunków w Polsce

Transport jest procesem produkcyjnym, którego celem jest pokonywanie przestrzeni. Odgrywa on istotną rolę w rozwoju społeczno-gospodarczym kraju, umożliwia sprawne funkcjonowanie poszczególnych działów gospodarki narodowej, jest czynnikiem intensyfikującym rozwój. Brak spójności między działalnością transportową a pozostałymi działami gospodarki narodowej osłabia ogólne możliwości rozwojowe. Między rozwojem gospodarki narodowej a rozwojem systemu transportowego istnieje ścisła zależność, wynikająca z faktu, że transport obsługuje pozostałe działy gospodarki.

Bariery rozwoju transportu multimodalnego w Polsce z perspektywy wybranych morskich terminali kontenerowych

Transport multimodalny jest uważany za najwłaściwszą formę transportu zrównoważonego. Powiązanie różnych środków transportu w sprawny łańcuch pozwala na uzyskanie wielorakich efektów. Oprócz efektywności ekonomicznej, najważniejszym rezultatem transportu multimodalnego jest ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

Sieci pojemnościowe w modelowaniu procesów logistycznych

Główną przyczyną dużego zainteresowania metodami analizy sieciowej jest prostota interpretacji modeli sieciowych, które w postaci graficznej są łatwo zrozumiałe przez osoby niezwiązane bezpośrednio z badaniami operacyjnymi. Przykłady efektów osiąganych w praktyce po zastosowaniu metod analizy sieciowej są proste i przekonywujące.

Teoria kolejek w zastosowaniu do opisu procesu transportowego

Opisując rzeczywisty proces transportowy trudno wyobrazić sobie sieć transportową w której nie występuje problem kongestii i co za tym idzie zatorów przed punktami węzłowymi. Zatem chcąc przedstawić model dynamiki rzeczywistego procesu transportowego należy uwzględnić w nim możliwość występowania kolejek. Uwzględniając powyższe wydaje się, że najlepszą metodą osiągnięcia celu będzie wykorzystanie do opisu procesu transportowego aparatu teorii kolejkowej.

Transport lotniczy typu cargo w Polsce - ryzyko i bariery rozwoju

Rola transportu lotniczego w Polsce
Transport lotniczy zarówno w Polsce, jak i na świecie kojarzy się przede wszystkim z lotami pasażerskimi i to zazwyczaj na duże odległości. Często pomija się rolę tego środka lokomocji biorąc pod uwagę transport towarów. Celem nadrzędnym poniższej pracy jest zwrócenie uwagi na ważną gałąź transportu towarów, jaką jest lotnictwo cargo oraz ocena zagrożeń i bariery jego rozwoju.

Współdzielenie łańcuchów dostaw - praktyczne korzyści dla usługobiorców i usługodawców

Europejska gospodarka przechodzi w ostatnich latach radykalne zmiany. Analizując dane Europejskiego Urzędu Statystycznego od 2005 roku można zaobserwować około 5% wzrost wielkości sprzedaży i obrotów w handlu hurtowym i detalicznym w krajach Unii Europejskiej. W 2009 r. ujawniły się skutki światowego kryzysu finansowego, co spowodowało spowolnienie gospodarczego rozwoju.

Subskrybuj to źródło RSS