Zaloguj się

WIEDZA

Raport LOGISTYKA W POLSCE - Rozdział 4 - Rynek KEP w Polsce

W czwartym rozdziale najnowszej edycji raportu "Logistyka w Polsce" przeczytamy o rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych.

Rynek KEP w Polsce nie ma długiej historii w przeciwieństwie do pozostałych segmentów rynku usług logistycznych. Pierwsze przedsiębiorstwa z zagranicznym kapitałem otwierały swoje oddziały w naszym kraju ok. 30 lat temu. Prawie równolegle rozwijały się małe polskie firmy, które z czasem były przejmowane przez zachodnie korporacje. W wyniku przejęć i fuzji rynek ten coraz bardziej się konsolidował. Zmieniła się nie tylko jego struktura ale także rodzaj obsługiwanych klientów i branż. Obecnie operatorzy KEP starają się świadczyć kompleksowe usługi dostępne w jednym miejscu (ang. one-stop-shopping), po to aby być firmą pierwszego wyboru (ang. first choice).

System logistyczny regionu a koncepcja potrójnej heliksy

Wśród różnorodnych czynników wpływających na rozwój i konkurencyjność regionalną, ogromnego znaczenia nabiera stosowanie w praktyce nowoczesnych koncepcji zarządzania oraz jakość zagospodarowania przestrzennego i adekwatność rozmieszczenia różnorodnych funkcji gospodarowania w przestrzeni. Na czołowe miejsce wśród tych koncepcji wysuwa się zarządzanie logistyczne, którego cechą jest uniwersalizm, pozwalający na odnoszenie jego zasad również do układów typu: miasto, aglomeracja czy region. Rozwiązania stosowane dotąd z powodzeniem w logistyce biznesowej można w ten sposób przełożyć na grunt zarządzania regionem i miastem. Metody i techniki wypracowane przez logistykę w sektorze biznesu coraz częściej znajdują zastosowanie w profesjonalnym zarządzaniu w układach przestrzennych.

Poziom konkurencyjności przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne w zakresie transportu chłodniczego

Konkurencyjność odgrywa dużą rolę w procesie kształtowania pozycji przedsiębiorstw na rynku. Jest ona właściwością, która powinna być brana pod uwagę i determinować procesy formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Usługi transportowe mogą być oceniane z punktu widzenia wielu kryteriów. Jednym z takich kryteriów jest poziom konkurencyjności. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jest definiowana jako "zespół cech określających atrakcyjność danego dobra lub usługi albo gospodarki jako całości; wpływa na nią najczęściej cena, parametry użytkowe i jakość".

Raport LOGISTYKA W POLSCE - Rozdział 3 - Rynek logistyczny w Polsce 2016-2017

Z prawdziwą przyjemnością przedstawiamy Państwu trzeci rozdział najnowszej edycji raportu "Logistyka w Polsce", obejmującej dane zebrane w 2017 roku.

 

Według GUS przychody ze sprzedaży usług we wszystkich jednostkach transportu w 2016 r. były większe o 8,4% w porównaniu z 2015 r. i przekroczyły 206 mld zł (206,6 mld zł), przy czym tempo wzrostu było zróżnicowane w zależności od własności firmy. W sektorze publicznym nastąpił wzrost do poziomu 11,1%. Podobne średnie tempo wzrostu zaobserwowano wśród firm, które wzięły udział w rankingu TSL 2017. W przypadku firm z sektora prywatnego tempo wzrostu wg GUS było niższe – niespełna 8 proc. (7,9%). Udział przedsiębiorstw o liczbie pracujących powyżej 49 osób stanowił 45,5% w przychodach ogółem, a wzrost sprzedaży usług w tych jednostkach ukształtował się również na poziomie niespełna 8% (7,9%).

ROTHLEHNER - podnośniki koszowe nowe i używane Polecamy!

Każda firma, której częścią działalności jest praca na wysokościach, w którymś momencie staje przed problemem kupna sprzętu do prowadzenia prac. Firma Rothlehner oferuje w takich przypadkach pomoc swoich przedstawicieli handlowych, którzy z pełnym zaangażowaniem i znajomością tematu, przedstawią dostępne w ofercie firmy podnośniki koszowe i zwyżki.

Problemy mobilności miast w Unii Europejskiej

Ponad dwie trzecie ludności Europy mieszka na obszarach miejskich. W miastach pojawiają się problemy i znajdowane są rozwiązania. Panuje w nich sprzyjający klimat dla rozwoju nauki, technologii, kultury, innowacji, twórczości indywidualnej i kreatywności zbiorowej oraz dla przeciwdziałania skutkom zmiany klimatu.
Jednak miasta są również miejscami, w których kumulują się takie problemy, jak bezrobocie, segregacja i ubóstwo. To wszystko również wiąże się z komunikacją, która w polskich miastach ma przed sobą wiele wyzwań nie tylko wiążących się z brakiem infrastruktury technicznej, ale i organizacyjnej.

Jakie są najważniejsze korzyści z wdrożenia systemu WMS w magazynie?

Prowadzenie magazynu niezależnie od jego skali wiąże się z potrzebą szybkiej lokalizacji towarów lub surowców, które potrzebne są dla zamówień klientów, a w przypadku firm produkcyjnych do realizacji produkcji. Narzędziami wspierającymi prace magazynierów są rozwiązania klasy WMS. Aplikacje wspierają lokalizację położeń towarów, kierując pracowników magazynu w miejsca gdzie dany towar się faktycznie znajduje. W ten sposób ścieżki pobrań towarów mogą być znacznie zoptymalizowane, a pracownicy będą kierowani najszybszymi trasami pomiędzy regałami.

Wyzwania związane z organizacją przepływu informacji w łańcuchach dostaw

Przepływ informacji stanowi czynnik niezbędny dla funkcjonowania logistyki. Fakt ten wynika z definicji logistyki, wskazującej na integralność i nierozłączność przepływu ładunku i informacji o tym ładunku oraz przebiegu procesu dostawy. Przepływ informacji pomiędzy różnymi podmiotami w łańcuchu dostaw może występować w postaci sformalizowanej lub nieformalnej. Przekazywanie informacji w postaci sformalizowanej pociąga za sobą w wielu przypadkach konieczność standaryzacji informacji "wejścia" i "wyjścia". Przepływ informacji w takiej formie wymaga tworzenia procedur. Zakres tych procedur zależy zarówno od wartości handlowo-operacyjnych przekazywanych informacji jak i wielkości i rangi podmiotu uczestniczącego w danym łańcuchu dostaw.

Raport LOGISTYKA W POLSCE - Rozdział 2 - Logistyka w polskiej gospodarce w latach 2016-2017

Z prawdziwą przyjemnością przedstawiamy Państwu drugi rozdział najnowszej edycji raportu "Logistyka w Polsce", obejmującej dane zebrane w 2017 roku.

Polska gospodarka w latach 2016 – 2017 rozwijała się na podobnym poziomie jak okresie poprzednich dwóch lat i rosła średnio o prawie 3,5% PKB, co lokowało nas na 13 pozycji wśród najlepiej rozwijających się krajów UE – 28 (średnia 2,0%). Wzrostowi gospodarki sprzyjały niezmiennie zarówno konsumpcja wewnętrzna, jak i eksport, który w 2017 r. osiągnął rekordową wartość prawie 204 mld EUR, przy zrównoważonym imporcie. Natomiast inwestycje – jako trzeci komponent wzrostu gospodarczego – po okresie regresu na koniec 2017 r. zanotowały wyraźne ożywienie. Na koniec 2017 r. wskaźnik bezrobocia zmniejszył się do rekordowo niskiego poziomu 6,6%, co skutkowało rosnącymi trudnościami w pozyskaniu pracowników. Obserwowano spadek deficytu sektora finansów publicznych, który w 2015 r. osiągnął poziom 2,5% PKB.

Logistyka dystrybucji u dostawcy przemysłowego - studium przypadku

Poziom obsługi klienta stanowi główny punkt wyjścia dla procesu organizacji i kształtowania właściwego systemu dystrybucji, obejmując wiele decyzji w sferze fizycznej dystrybucji. Efektywność procesów logistycznych ma coraz większe znaczenie w perspektywie szukania wzrostu konkurencyjności i w celu osiągania lepszej pozycji ekonomicznej przedsiębiorstwa na rynku. Rozpoznanie struktury i efektywności realizowanych w firmie procesów logistycznych ma nadrzędne znaczenie dla procesów decyzyjnych.

Subskrybuj to źródło RSS