Zaloguj się

WIEDZA

Mapa drogowa do ładowania elektrycznych ciężarówek (Roadmap for Electric Truck Charging)

Jeśli wdrażanie Europejskiego Zielonego Ładu ma się zakończyć sukcesem, UE musi zapewnić stacje do ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych, które obecnie zaczynają pojawiać się na rynku. Według raportu organizacji Transport and Environment (T&E), przy efektywnym zasięgu pojazdów do 300 km, połowę łącznej długości wszystkich tras pokonywanych przez ciężarówki w UE można by przejechać właśnie takimi pojazdami o zerowej emisji. Raport pt. Mapa drogowa do ładowania elektrycznych ciężarówek (Roadmap for Electric Truck Charging), jest publikowany w związku z przyszłoroczną rewizją dyrektywy w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFID), która będzie miała decydujący wpływ na infrastrukturę wykorzystywaną do zasilania ciężarówek.

Gry kooperacyjne w podejmowaniu decyzji logistycznych

Obecna sytuacja rynkowa sprawia, że funkcjonowanie przedsiębiorstw jest swoistą grą, w której zyski reprezentowane są przez punkty. Wygrywa ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów. Takie spojrzenie na biznes ma proste odniesienie w teorii gier. Ta z kolei jest działem matematyki zajmującym się badaniem zależności optymalnego zachowania jednostek w przypadku konfliktu interesów.

Raport Savills - Rynek nieruchomości magazynowych i przemysłowych w Polsce w 2019 r.

Jak podaje firma doradcza Savills, 2019 rok na rynku nieruchomości magazynowych i przemysłowych upłynął pod znakiem rekordowej podaży i wciąż bardzo wysokiego popytu, pomimo wcześniejszych obaw związanych ze spowolnieniem tempa wzrostu gospodarczego. Jednym z głównych źródeł popytu pozostaje branża e-commerce.

Automatyzacja procesu monitorowania stanu środków transportu

Monitorowanie stanu środków transportu odbywa się obecnie na podstawie wiedzy użytkowników lub ograniczonej interpretacji stanów układów przez diagnostyczne urządzenie pokładowe. W celu zwiększenia efektywności eksploatacji środków transportu należy w konstrukcji pokładowego systemu monitorowania stanu wykorzystać nowoczesne narzędzia diagnostyki technicznej, a w tym przede wszystkim reguły wnioskowania diagnostycznego generowane przez odpowiednie procedury monitorowania stanu środków transportu. Powinno stanowić to podstawę do automatyzacji procesu monitorowania stanu oraz oceny bezpieczeństwa działania środków transportu. Przedstawione opracowanie stanowi próbę rozwiązania powyższych problemów.

Interoperacyjność transportu kolejowego w krajach Unii Europejskiej - wybrane aspekty

Przystąpienie państw członkowskich do UE, na mocy traktatów międzynarodowych, zobowiązuje poszczególne państwa do transpozycji zapisów dyrektyw i rozporządzeń Unii Europejskiej do swojego prawa krajowego. Utworzenie wspólnego rynku przewozów i usług w transporcie kolejowym jest wprowadzane na mocy dyrektyw i rozporządzeń Komisji i Rady Europejskiej. Jednym z ważniejszych aktów prawnych w tym obszarze jest dyrektywa nr 2008/57/WE, tzw. dyrektywa interoperacyjności, która uregulowała zapisy dotyczące integracji sieci kolejowych poszczególnych państw UE poprzez wdrażanie wymagań zasadniczych interoperacyjności.

Jak zabezpieczyć dane, by zachować ciągłość działania biznesu?

Wg raportu IDC FutureScape cyfrowa transformacja jest najważniejszym elementem strategii biznesowej przedsiębiorstw w końcówce tej dekady. Aby sprostać wymaganiom rynku i oczekiwaniom klienta szeroko rozumianej branży usługowej, a zwłaszcza dynamicznie rozwijających się usług e-commerce, firmy logistyczne wdrażają zaawansowane rozwiązania technologiczne.

Dylematy bezpieczeństwa w transporcie lotniczym

Wzrastający ruch lotniczy oraz potrzeby związane z zapewnieniem bezpiecznej żeglugi powietrznej wymuszają badania nad problematyką bezpieczeństwa w transporcie lotniczym. Jeszcze kilka lat temu badania w zakresie bezpieczeństwa dotyczyły analizy zdarzeń, wypadków i poważnych incydentów oraz realizacji wniosków i zaleceń z nich płynących. Działania te miały charakter reaktywny - zapobiegawczy i były one podejmowane po wystąpieniu zdarzeń, aby ograniczyć ich powtórzenie w przyszłości.

Kompendium do umowy przechowania

Pierwsze regulacje umowy przechowania odnajdziemy już w prawodawstwie starożytnego Rzymu. Umowa taka (depositum) była kontraktem realnym, na podstawie której osoba zwana "deponens" oddawała drugiej osobie - zwanej "depositarius" - określoną rzecz w celu jej przechowania, z obowiązkiem jej zwrotu na każde żądanie. Umowa wywoływała skutki prawne w momencie pozostawienia rzeczy, a nie w chwili zawarcia umowy. Co ciekawe, przechowanie to było z założenia bezpłatne! Dopiero zawarcie odpowiednich dodatkowych klauzul, na przykład najem usług lub dzieła, pozwalało na pobranie wynagrodzenia. 

Analiza dynamiki ruchu drogowego z uwzględnieniem transportu ładunków ponadnormatywnych

Przez lata niezawodność, terminowość i dostępność pozostaje główną przyczyną rozwoju nowych segmentów usług przewozowych świadczonych transportem drogowym. Na przełomie XX i XXI w. zanotowano szybki wzrost zainteresowania przewozami ładunków ponadnormatywnych AIL (ang. Abnormal Indivisible Loads). Zgodnie z Europejską Dyrektywą jest to ładunek, który nie może być przewożony w całości pojazdem samochodowym ze względu na jego wymiary lub masę, ani nie może być podzielony na dwa lub więcej ładunków bez ponoszenia nadmiernych kosztów lub ryzyka uszkodzenia.

Subskrybuj to źródło RSS