Z elektryfikacją logistyka musi poradzić sobie sama
Branża logistyczna jest na początku długiej i krętej drogi prowadzącej do elektryfikacji dostaw, zwłaszcza miejskich, które mają dziś największy sens. Transformację w tym zakresie napędzą trzy podstawowe czynniki, tj. wymóg regulacyjny, urbanizacja oraz dynamika e-commerce. Hamulcem dla całego sektora będzie za to luka infrastrukturalna oraz gigantyczny i niedoszacowany koszt transformacji. Poza tym jest jeszcze setka innych zmiennych, a nawet scenariusz, w którym wtyczkę nowej mobilności w Europie wyciągną Chiny.
Czytaj więcejSztuczna inteligencja w spedycji to zagrożenie czy szansa?
Sztuczna inteligencja może stać się motorem rewolucji w branży spedycyjnej. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analizy danych i uczenia maszynowego możliwe jest zautomatyzowanie i optymalizacja wielu procesów, co pomoże zwiększyć efektywność, zredukować koszty i usprawnić podejmowanie decyzji. Wspomniane innowacje pozwalają spedytorom oferować lepsze usługi większej liczbie klientów. Nie każdy z nich będzie jednak w stanie wykorzystać tę szansę, przez wzgląd na przeszkody i zagrożenia, które wiążą się z korzystaniem ze sztucznej inteligencji w branży TSL.
Czytaj więcejGirteka z nowoczesnymi narzędziami do monitorowania elektrycznych samochodów ciężarowych w łańcuchach dostaw
Rozwój flot ciężarowych samochodów elektrycznych uważany jest za jedno z kluczowych rozwiązań dla dekarbonizacji transportu i łańcuchów dostaw. W działania na rzecz elektryfikacji transportu towarów angażuje się Girteka, bazujący na cyfryzacji usług największy europejski przewoźnik drogowy. Teraz, dzieląc się swoim doświadczeniem, Girteka podsumowała korzyści wynikające z wdrożenia innowacyjnego rozwiązania, łączącego elektryczne samochody ciężarowe z transportem intermodalnym. Aby wesprzeć inne firmy w podejmowaniu decyzji o przejściu na pojazdy elektryczne, Girteka udostępniła też pierwsze na rynku narzędzie symulacyjne BEVI.
Czytaj więcejWynajem naczep – 7 zalet
Naczepy to urządzenia niezbędne w transporcie dużych ilości towaru. Obecnie nie trzeba ich kupować -…
Rosnące koszty operacyjne ogromnym wyzwaniem dla branży TSL
Ceny paliw, inflacja, droższy leasing, wzrost płacy minimalnej oraz kosztów pracy ogółem, stagnacja gospodarcza –…
Czy biopaliwa są realną szansą na redukcję emisji w przemyśle transportowym?
We współczesnej walce ze zmianami klimatycznymi branża transportowa znajduje się w krytycznym momencie, jeśli chodzi…
Volvo wprowadzi na rynek pojazdy ciężarowe napędzane wodorem
Volvo Trucks opracowuje pojazdy cieżarowe z silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem. Testy drogowe ciężarówek wykorzystujących wodór…
Łódź zamawia 63 autobusy hybrydowe
Przedstawiciele firmy Solaris i MPK Łódź podpisali umowę na dostawę w formie najmu 63 autobusów…
Przeterminowane leki i ważna rola branży logistycznej
Polski sektor farmaceutyczny musi dostosować się do nowych, surowych przepisów dotyczących utylizacji leków, które weszły…
Fresh Logistics Polska wprowadza do swojej floty nową elektryczną naczepę
W ramach inwestycji w innowacje spółka Fresh Logistics Polska wprowadza do swojej floty pierwszą elektryczną…
Jak zachować płynność finansową w firmie spedycyjnej?
Rosnące długi branży transportowej, przy jednoczesnym spadku popytu na frachty, stanowią realne zagrożenie dla działalności…
Autonomiczne ciężarówki SCANIA wchodzą na rynek
Scania rozpoczyna sprzedaż autonomicznych pojazdów ciężarowych dla branży górniczej. Otwiera to drogę do bezpieczniejszych, wydajniejszych…
Dofinansowanie stacji ładowania pojazdów ciężarowych dla centrów logistycznych, terminali intermodalnych i baz eksploatacyjnych
13.04.2024 roku weszło w życie Alternative Fuel Infrastructure Regulation (AFIR), czyli rozporządzenie UE określające wymogi…
Czy warto wdrożyć w polskiej branży transportowej regulacje prawne z Hiszpanii i Węgier?
Nieuczciwe praktyki, niskie stawki oraz złe warunki pracy kierowców to niektóre z licznych wyzwań z którymi…
Inwestycje w infrastrukturę transportową umocnią Polskę w roli hubu logistycznego Europy
Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy też dominującą pozycję w tranzycie Wschód…
- 1
- 2
- 3