Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

Największa polska inwestycja w technologię cyfrową - 1 miliard dolarów na regionalny hub technologiczny

W Polsce powstanie regionalny hub technologiczny. Platforma zapewni przedsiębiorstwom i instytucjom publicznym dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań chmury obliczeniowej oraz przyspieszy cyfrową transformację gospodarki. Partnerem strategicznym Operatora Chmury Krajowej został Microsoft.

Pandemia koronawirusa i jego wpływ na logistykę i e-commerce

Rozprzestrzeniający się błyskawicznie wirus zagraża ludzkiemu życiu i zdrowiu, ale przekłada się także na kondycję gospodarki. Branża TSL zmaga się z wieloma utrudnieniami w łańcuchach dostaw. Sytuacja kryzysowa sprzyja jednak innowacyjnym i alternatywnym rozwiązaniom. Koronawirus niewątpliwie przyspiesza rozwój handlu elektronicznego w Polsce.

Diametralna zmiana nastrojów w branży e-commerce

Niemiecki Federalny Związek E-Commerce i Handlu Wysyłkowego (bevh), w badaniach przeprowadzonych 12 i 13 marca br. wśród członków tej organizacji zrzeszającej najważniejsze podmioty z branży B2B i B2C, zdiagnozował obecną sytuację w branży e-commerce i stojące przed nią wyzwania w kontekście sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Czy koronawirus zagrozi handlowi w internecie?

Serwisy informacyjne zostały zdominowane przez informacje o rozprzestrzeniającym się koronawirusie. Okazuje się, że zagraża on nie tylko ludziom, ale również… biznesowi. Grupa Alibaba już przygotowała 3 mld USD na pożyczki dla firm poszkodowanych wskutek ograniczenia handlu. Czy globalna epidemia wstrząśnie rynkiem e-commerce?

1 marca rusza Platforma Żywnościowa

Platforma Żywnościowa jest pionierskim rozwiązaniem na polskim rynku. Celem projektu jest stworzenie giełdy towarów rolno-spożywczych na wzór Giełdy Papierów Wartościowych. Platforma Żywnościowa umożliwi uczestnikom rynku rolno-spożywczego zawieranie kontraktów typu spot i zwiększy konkurencyjność polskich podmiotów sektora rolno-spożywczego w Polsce i za granicą. Od marca rusza pilotażowa wersja Platformy.

W jaki sposób sprzedawcy online będą mogli rozwinąć się w 2020 roku?

Połowa konsumentów chciałaby, aby ich dostawy były neutralne węglowo1, a co piąty e-klient oczekuje, że jego zamówienie dotrze z każdego miejsca w Europie do jego domu maksymalnie w 3 dni robocze2. Rozwój sztucznej inteligencji, zmiany klimatyczne i nowe konteksty zakupowe to wyzwania, które handel online prezentuje sprzedawcom na początku 2020 roku. Jednocześnie pole do rozwoju jest spore, a nagrodą - udział w rosnącym rynku e-commerce.

Subskrybuj to źródło RSS