Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: raporty i analizy

Poczta Polska i raport Gemius

Ponad połowa Polaków (56%) robi zakupy w internecie. Atrakcyjna cena produktu, wygoda, łatwa dostępność - to główne czynniki przemawiające za e-handlem. Jak pokazuje najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2018 w oczach internautów” przeprowadzony przez Gemius, eKupujący najczęściej wybierają dostawę kurierem bezpośrednio do domu lub pracy. Na popularności zyskuje też możliwość zamówienia przesyłek do punktów odbioru. 

Do 2028 r. 40% przesyłek będzie dostarczane w ciągu 2 godzin od zamówienia

Firma Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), specjalizująca się w branży komputerów mobilnych, skanerów oraz drukarek kodów kreskowych, oferująca oprogramowanie i usługi zapewniające widoczność zasobów firmy w czasie rzeczywistym, przeprowadziła badanie „Future of Fulfillment Vision Study”. Jest to globalna analiza sposobu, w jaki producenci, firmy transportowe i logistyczne oraz przedsiębiorstwa z sektora handlu detalicznego przygotowują się do zaspokojenia rosnących potrzeb tzw. ekonomii na żądanie.

Rośnie silna konkurencja dla innowacji znad Wisły

Zwiększył się dystans w potencjale innowacyjności regionów. Aż 9 województw oddaliło się od lidera, czyli województwa mazowieckiego. Wzrosły również dysproporcje pomiędzy pozostałymi oraz pojawiły się zmiany w czołówce indeksu - wynika z tegorocznej edycji badania „Indeks Millennium - Potencjał Innowacyjności Regionów”.

CSR w GEFCO

Grupa GEFCO opublikowała raport dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu. W dokumencie spółka potwierdziła swój zrównoważony rozwój oraz zaangażowanie firmy w ochronę środowiska, ochronę praw człowieka, przestrzeganie międzynarodowych standardów pracy i walkę z korupcją, co jest zgodne z 10 Zasadami United Nations Global Compact. Raport odzwierciedla również wartości GEFCO ujęte w nowym haśle "Partners, unlimited".

95% firm nie zna w pełni korzyści wykorzystania technologii cyfryzacji w swoich łańcuchach dostaw

Firma DHL opublikowała raport z badań nad cyfryzacją w łańcuchu dostaw. Wykazuje on, że nowe technologie i rozwiązania rozwijają się w szybkim tempie i znacząco zmieniają funkcjonowanie branży na wielu płaszczyznach, przez co łańcuchy dostaw mają problem z szybką adaptacją. Globalne badanie przeprowadzone na niemal 350 ekspertach w dziedzinie łańcucha dostaw i operacji pokazuje, że 95% respondentów nie wykorzystuje w pełni potencjału ograniczenia kosztów wynikającego z rozwoju sprzętu i możliwości, jakie dają rozwiązania informacyjno-analityczne.

Cyfryzacja zmienia przemysł transportowy i logistyczny - Raport KPMG International pt. "Transport tracker. Global transport - market trends and views"

W dobie cyfryzacji przepływ danych i informacji generuje obecnie większą wartość ekonomiczną niż globalny handel dobrami fizycznymi. Duże wyzwanie w dalszym ciągu stoi przed firmami z sektora logistyki, które muszą reagować na wymagania cyfrowych konsumentów, tak jak to robią sprzedawcy internetowi. W okresie od 2010 do 2017 r. zrealizowali oni ponad trzy razy więcej inwestycji niż 10 wiodących firm logistycznych i ponad siedem razy więcej niż 10 kluczowych firm transportowych.   

Sytuacja geopolityczna na świecie wyzwaniem dla firm w branży transportowej

Geopolityczne zawirowania oraz spowolnienie w światowej gospodarce negatywnie odbijają się na rozwoju branży transportowej. Transport morski wyróżnia się pozytywnie na tle branży. Duże wyzwanie stoi przed firmami z sektora logistyki, które w jeszcze większym stopniu muszą reagować na wymagania cyfrowych konsumentów. To wnioski z raportu KPMG International pt. „Transport tracker. Global transport - market trends and views”.

Subskrybuj to źródło RSS