Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Zarząd województwa wielkopolskiego podpisał z PESA umowę na 4 nowe pociągi

Do Wielkopolski trafią 4 nowe pociągi Elf2 wyprodukowane przez bydgoską firmę PESA - umowę ws. dostawy nowych składów podpisali we wtorek w Poznaniu Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego oraz Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

Auto Partner rozrasta się w parkach MLP Group

Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim dystrybutorów części samochodowych, wynajął 30 tys. m2 nowoczesnej powierzchni komercyjnej w ramach MLP Zgorzelec. Tym samym będzie pierwszym najemcą w nowym centrum logistycznym powstającym tuż przy granicy z Niemcami i Czechami. Dystrybutor i importer części samochodowych zwiększył jednocześnie do blisko 60 tys. m2 łączną powierzchnię we wszystkich obiektach wynajmowanych od MLP Group.

ORLEN inwestuje we wzmocnienie łańcucha dostaw

PKN ORLEN usprawni procesy dostaw we wszystkich obszarach działalności. To efekt inwestycji w innowacyjną platformę firmy Shippeo, która pozwala wydajniej zarządzać procesami logistycznymi w firmach operujących niemal w każdej gałęzi przemysłu. To już piąta i największa jak do tej pory inwestycja bezpośrednia PKN ORLEN realizowana za pośrednictwem funduszu korporacyjnego ORLEN VC. Rozwiązanie firmy Shippeo stosują już z powodzeniem m.in. Coca-Cola HBC, Carrefour, Grupa Renault, czy Total.

Dywersyfikacja, blockchain, dekarbonizacja i Big Data topowymi trendami w logistyce

Transformację logistyki w 2022 przyspieszyły megatrendy i makroczynniki, takie jak COVID-19, zmiany klimatu, urbanizacja i wydarzenia geopolityczne. DHL w swoim raporcie DHL Logistics Trend Radar wskazał kluczowe trendy, które w najbliższym czasie będą kształtować przyszłość branży logistycznej.Ważne będą m.in. ograniczanie ryzyka oraz dywersyfikacja łańcuchów dostaw. W tym celu firmy będą stawiać na rozwiązania Big Data, multisourcing czy multishoring.

Globalna sprzedaż online w okresie świątecznym w 2022 roku

Salesforce opublikował podsumowanie poziomu zakupów świątecznych w 2022 r. Dane zostały zebrane na podstawie analizy danych dotyczących listopadowych i grudniowych zakupów od ponad 1,5 mld kupujących w witrynach detalicznych korzystających z usługi Salesforce Customer 360 (w tym 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych).

Subskrybuj to źródło RSS