Multicustomer oznacza multikorzyści
W magazynie multiklienckim elastycznie zarządzamy powierzchnią, dostosowując się do sezonowo zmiennych potrzeb klientów. Tego typu platforma z powodzeniem działa w Będzinie.
W magazynie multiklienckim elastycznie zarządzamy powierzchnią, dostosowując się do sezonowo zmiennych potrzeb klientów. Tego typu platforma z powodzeniem działa w Będzinie.
Prognozy na 2024 r. i kilka kolejnych lat mówią o rosnącej wartości rynku usług logistycznych realizowanych na rzecz e‑handlu. Obecnie trwa walka o światowe podium, ale odbywa się to kosztem Europy, mimo że regionalny sektor e-zakupów rośnie. Globalne szacunki dla e-commerce są wciąż optymistyczne, jednak widać wyraźnie, że dynamika wzrostowa słabnie. Za to w Polsce obserwujemy ekspansję azjatyckich platform, które doganiają krajowych graczy.
Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w kolejnych dziedzinach. Ten trend nie omija także sektora logistyki. Przejęcie szwajcarskiego startupu Sevensense przez globalnego giganta ABB jest znakiem czasów i sygnalizuje rewolucyjne zmiany, jakie zachodzą w przestrzeniach magazynowych na świecie. Polska logistyka podąża tą samą, coraz bardziej zautomatyzowaną ścieżką.
Wspólne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju: sposób, w jaki Ricola i DACHSER stale zmniejszają emisję CO₂ w całym globalnym łańcuchu dostaw szwajcarskiego producenta kropli ziołowych. Przedstawiamy raport na temat ponownego opracowania i zmiany trasy naszej współpracy zorientowanej na wartościach.
McKinsey wskazuje, że w 2021 r. inicjatywy biznesowe w celu przeniesienia produkcji bliżej klienta końcowego podejmowało jedynie około 17% największych firm, ale już w 2022 roku odsetek ten wynosił 42%. W ubiegłym roku opisywany trend był podtrzymany między innymi ze względu na inflację oraz niestabilną sytuację geopolityczną. Tylko na terenie Unii Europejskiej w swoich strategiach zaopatrzenia 47% nabywców zwiększyło nearshoring, 22% reshoring – przenoszenie produkcji do kraju macierzystego – a 31% udział obu podejść. Biorąc pod uwagę, że sytuacja makroekonomiczna nadal jest niepewna, można przypuszczać, że w najbliższym czasie firmy utrzymają obecną politykę związaną z łańcuchem dostaw.
Logistyka to nie tylko transport towarów z punktu A do punktu B. Firma, która chce odnosić sukcesy w branży TSL musi oferować usługi o wartości dodanej.
Logistyka jest i pozostanie obszarem ciągłego rozwoju, co jednak oznacza zwiększenie wymagań wobec dostawców usług logistycznych i ich sieci. Jak pozycjonuje się DACHSER Road Logistics i jakimi zasadami będzie się kierować w przyszłości? Zadaliśmy te pytania Alexandrowi Tonnowi, DACHSER COO Road Logistics.
Leki dla zwierząt, podobnie jak leki dla ludzi, wymagają specjalnej uwagi podczas przechowywania i transportu, a także przestrzegania rygorystycznych przepisów farmaceutycznych. Logistyka dla farmacji weterynaryjnej to nie lada wyzwanie, które wymaga specjalistycznej wiedzy, infrastruktury i procedur. Jak bardzo różni się od obsługi rynku leków dla ludzi, a ile mają wspólnego?