Zaloguj się

WIEDZA

Rozwój przewozów kontenerowych na świecie w aspekcie rosnącego zapotrzebowania przewozu towarów drogą morską

Do lat sześćdziesiątych większość ładunków drobnicowych była przewożona luzem lub pakowana w niewielkie partie ładunkowe. Jednak wzrost wymiany towarów z Europą spowodował, iż w punktach przeładunkowych, a szczególnie w portach morskich nastąpiła kongestia zarówno ładunków jak i środków transportu. Spowodowało to spowolnienie przemieszania towarów, a co za tym idzie czas dostarczenia produktów znacznie się wydłużył. Próbowano rozwiązać tą sytuację, jednak tylko jedno rozwiązanie było trafne. Była to idea pakowania drobnych ładunków w większe jednostki, które szybko i sprawnie będzie można przemieścić nie tracąc czasu na pojedyncze partie towarów. Ucieleśnieniem tych koncepcji stały się kontenery, początkowo eksploatowane w relacjach "port-port", a później coraz powszechniej, także w relacjach "dom-dom".

Refleksje o logistyce przyszłości

Logistyka to branża, która w zglobalizowanym świecie coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Ze względu na swoją specyfikę wciąż ewoluuje, by sprostać wymaganiom nowoczesnego biznesu i dostosować się do dynamicznych zmian w otoczeniu gospodarczym. Sieciowość współczesnej gospodarki, postępująca wirtualizacja świata i prowadzonych interesów stawia przed nią szereg nowych wyzwań.

Koncepcje logistyczne w planowaniu realizacji budowy

Budownictwo jest dziedziną przemysłu w istotny sposób związaną z logistyką. Związek ten jest opisany i wynika m.in. ze specyfiki budownictwa polegającej na nieruchomości produktu budowlanego oraz uwarunkowań lokalizacyjnych. Powoduje to przede wszystkim konieczność stosowania dostaw podstawowych zasobów produkcyjnych - materiałów.

Rynki frachtowe jako instrumenty regulacji sektora morskich globalnych przewozów kontenerowych

Sektor morskich globalnych przewozów kontenerowych, stanowiący integralny element składowy globalnej żeglugi morskiej, podlega współcześnie oddziaływaniu trzech równolegle działających mechanizmów, które kształtują procesy realne realizowane w tej silnie umiędzynarodowionej sferze transportu.

Czynniki kształtujące relacje endogeniczne jako uboczne składniki procesów logistycznych

Jednym z ważnych czynników wpływających bezpośrednio na efektywność i wyniki firmy jest komunikacja wewnętrzna czyli relacje endogeniczne. Gdyby trzeba było wymienić najistotniejsze elementy przyczyniające się do rozwoju firmy to komunikacja znalazłaby się tuż obok dobrego planu sprzedażowego.

Branża transportowa w obliczu zmian technologicznych

Polscy przedsiębiorcy na inwestycje w technologię wydają średnio 12 tys. euro rocznie. To zaledwie 36% wydatków firm francuskich i 41% inwestycji firm z Niemiec. W porównaniu do naszych zachodnich konkurentów wciąż tkwimy w erze papierowych segregatorów. Problem niedoinwestowania szczególnie widać w branży transportowej. Badania TomTom Telematics  dotyczące implementacji nowych technologii, przeprowadzone na przedstawicielach kadry zarządzającej w polskich firmach, wskazują na to, że podstawowym nośnikiem informacji w polskich firmach są klasyczne papierowe segregatory (40%). Ustępują im nawet arkusze kalkulacyjne typu MS Excel (29%).

Subskrybuj to źródło RSS