Zaloguj się

WIEDZA

System magazynowania w logistyce - studium przypadku

Magazynowanie to jeden z podstawowych elementów działalności logistycznej warunkujących realizację wielu funkcji w przedsiębiorstwach. Odgrywa główną rolę w całej gospodarce produkcyjnej, funkcjonowaniu łańcuchów dostaw oraz działalności przedsiębiorstw. Fizyczny przepływ produktów logistycznych jest realizowany między magazynami uczestników łańcucha dostaw, co stanowi istotny jego element. Logistyczna funkcja magazynowania wyłania się z konieczności wprowadzania optymalizacji kosztów transportowych i poszukiwania najlepszych rozwiązań we wspomaganiu tego systemu.

Branża KEP w Polsce: 77% przychodów jest generowane przez cztery firmy

Branża KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) istnieje w Polsce już prawie 30 lat. W ciągu ostatnich kilku lat, m.in. za sprawą dynamicznego rozwoju e-handlu, przeszła na świecie prawdziwą rewolucję. Globalny rynek KEP w 2017 roku może wynieść nawet ok. 285 mld USD, natomiast w Europie ok. 83 mld EUR. Przewiduje się, że w najbliższych latach rynek ten będzie rósł w tempie 6% na świecie i 4-5% w Europie. W przeliczeniu na paczki daje to odpowiednio ok. 47 mld na świecie i 15 mld sztuk w Europie w ciągu roku.

Minimalizacja strat, maksymalizacja zysku poprzez zastosowanie utrzymania ciągłości działania

Celem każdego przedsiębiorstwa jest odniesienie sukcesu w sferze materialnej. Aby go osiągnąć muszą zostać spełnione podstawowe, a zarazem fundamentalne warunki, takie jak dotrzymywanie zobowiązań, punktualne dostawy produktów w uzgodnionej wcześniej ilości i jakości. Spełnienie tych czynników zagwarantuje pełna kontrola nad technicznym stanem urządzeń, maszyn, zaplecza. Wymaga to umiejętności przewidywania ewentualnych zakłóceń części systemu i możliwości sprawnego przywrócenia stanu akceptowalnego.

Praktyka slow steaming i jej implikacje dla stron umów czarterowych

W czasie ostatniego kryzysu gospodarczego armatorzy poszukiwali strategii pozwalających przetrwać im ten okres. Jedną z ich reakcji na zjawiska kryzysowe, przede wszystkim na nadpodaż tonażu oraz rosnące ceny paliw, była redukcja prędkości eksploatacyjnej statków tzw. slow steaming.

Przerwane ogniwo w łańcuchu dostaw czyli rekrutacja just-in-time

Standardem w obszarze łańcucha dostaw jest praca w ściśle określonych ramach czasowych, ciągłe udoskonalanie procesów, optymalizacja kosztów, a także dokładne planowanie przyszłych zadań. Wszystko po to, aby dostarczyć właściwy produkt pod względem jakości oraz ilości do odpowiedniego miejsca i w odpowiednim czasie, przy najniższych kosztach. Nikogo też nie dziwi, że nawet w najlepiej zaplanowanym procesie zdarzają się nieprzewidziane sytuacje, które mają często zgubny wpływ na końcowy efekt i zawsze wiążą się z wysokimi kosztami dodatkowymi. Oczywiście część z nich można uwzględnić w prognozach, znaleźć rozwiązania awaryjne i poradzić sobie z nimi, wykorzystując wyłącznie własne zasoby. Jednak czasem, mając na uwadze jak najszybsze zarządzenie kryzysową sytuacją, nieunikniona jest pomoc firm zewnętrznych.

Wpływ dystrybucji towarów na środowisko miejskie

Potrzeba osiągnięcia i utrzymania konkurencyjnej pozycji na rynku wiąże się z koniecznością podporządkowania działań przedsiębiorstwa zaspokojeniu oczekiwań klienta, co do oferowanego produktu. Bardzo ważna przy tym jest umiejętność szybkiej oceny potrzeb i właściwej reakcji na nie. Głównym zadaniem logistyki dystrybucji jest udostępnienie produktu w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom oraz oczekiwaniom klientów, co czyni ją jednym z ważniejszych elementów w łańcuchu logistycznym.

Bezpieczeństwo transportu morskiego (jako składnik koncepcji internalizacji) w polityce transportowej Unii Europejskiej

W dzisiejszych czasach transport morski jest jedną z najbezpieczniejszych gałęzi transportu. Dzieje się tak mimo, że towarzyszy mu znaczna liczba różnorodnych zagrożeń. Ograniczenie oddziaływania tych zagrożeń jest możliwe wyłącznie dzięki stosowaniu norm i reguł podnoszących poziom bezpieczeństwa, poprzez eliminowanie tychże zagrożeń.

Tworzenie wartości w łańcuchu dostaw na przykładzie klastrów sektora rolno-spożywczego w Polsce

W wielu obszarach nauki coraz częściej zwraca się uwagę na konieczność analizowania procesu tworzenia wartości, w tym również wartości dodanej przedsiębiorstwa jako podstawowego celu funkcjonowania każdego podmiotu. Opracowana w tym zakresie koncepcja zarządzania wartością (Value Based Management) za nadrzędny cel stawia tworzenie wartości w szerokim ujęciu dla różnorodnych interesariuszy.

Procesy projektowania systemów logistycznych

Opracowanie poświęcone jest niezwykle ważnym, a jednocześnie bardzo złożonym zagadnieniom - procesom projektowania systemów logistycznych jako istotnej części inżynierii systemów. Jest to problem nie do końca zbadany, tak w warstwie teoretycznej jak i w obszarze praktycznego zastosowania zasad projektowania. Tematyka opracowania jest aktualna, a podjęte w nim zagadnienia szczegółowe wpisują się w nurt badawczy rozwijany w wielu ośrodkach zajmujących się zagadnieniami logistycznymi.

Transport artykułów mięsnych w świetle przepisów prawa

Logistyka dystrybucji jest to złożony system, dzięki któremu towar o preferowanej jakości bezpiecznie trafia poprzez przedsiębiorcę do klienta. Cały proces opieki nad towarem rozpoczyna się od wprowadzenia do magazynu, jego składowanie, kompletację, załadunek aż do dostarczenia do zainteresowanego odbiorcy finalnego.

Subskrybuj to źródło RSS