Zaloguj się

WIEDZA

Ponad 20 procent przejazdów drogowych w Europie jest pustych

Zgodnie z danymi Eurostatu jedną piątą wszystkich przewozów w europejskim transporcie drogowym stanowią tzw. puste przejazdy.[1] Są one problematyczne nie tylko ze względu na dodatkowe koszty dla firm transportowych, ale również większą eksploatację pojazdów, negatywny wpływ na środowisko oraz możliwe utrudnienia przy planowaniu tras. W jaki sposób przewoźnicy mogą walczyć z pokonywaniem zbędnych kilometrów, by poprawić swoją zdolność operacyjną? I jakie są główne przyczyny przewozów bez ładunku? Na pytania odpowiadają eksperci Inelo z Grupy Eurowag.

Dobre i złe strony outsorcingu procesowego w świątecznej logistyce

Zapewnienie stabilności zespołów pracowników w magazynach czy produkcji, to jedno z największych wyzwań, z jakimi mierzą się firmy w okresach przedświątecznych pików. Rywalizacja o pracowników w tych branżach nie słabnie. Wysoka rotacja kadr, trudności z pozyskaniem wykwalifikowanych kandydatów do pracy fizycznej oraz wysokie koszty zatrudnienia sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorstw poszukuje alternatywnych rozwiązań, które pozwolą im zachować efektywność operacyjną. Odpowiedzią może być outsourcing procesowy, który budzi tyle samo entuzjazmu co i wątpliwości. O co w tym chodzi? – wyjaśnia Grupa Opteamic, polski kompleksowy dostawca outsourcingu procesowego.

Konsumenci, a etyka w transporcie

Polacy to coraz bardziej uważni i wymagający konsumenci. Zwracają uwagę na to skąd pochodzą produkty, które kupują i w jaki sposób są one wytwarzane. Obserwując rynek, można pokusić się o stwierdzenie, że trend ten nie jest chwilową modą, a odzwierciedleniem głębszej zmiany w postawach społecznych. Jednym z czynników decydujących o wyborach konsumenckich, są etyczne praktyki w biznesie i zrównoważony rozwój. To konsumenci są dziś motorem zmian.  Firmy, które ignorują ten trend, mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji, transportowe również.

Trendy, które zmieniają nawyki zakupowe Polaków

Przed nami szczyt zakupowy – Black Friday, Cyber Monday, a potem okres świąteczny, to czas kiedy konsumenci na całym świecie kupują najwięcej i najczęściej odbierają paczki. W 2023 r. 72% ankietowanych Polaków preferowało zakupy online w Czarny Piątek[1], a przeciętne wydatki na jednego konsumenta w tym czasie wyniosły około 1000 zł[2].

Dobre praktyki dla właścicieli e-sklepów na Black Friday

Zbliżający się Black Friday, przypadający w tym roku na 29 listopada, to jeden z najgorętszych okresów w roku dla branży e-commerce. Według danych tylko w 2023 roku około 64% Polaków chciało skorzystać z oferowanych w tym okresie promocji. Dobrze zaplanowane działania mogą przełożyć się na znaczące wzrosty sprzedaży. Na co warto zwrócić uwagę, aby osiągnąć sprzedażowy sukces?

Magazyn chłodniczy – co to jest i jakie pełni funkcje?

Magazyny chłodnicze są specjalnie przystosowane do przechowywania towarów, które wymagają odpowiednio niskiej temperatury otoczenia. Umożliwiają zachowanie ich w odpowiedniej świeżości. Chłodnia magazynowa i mroźnia sprawdza się – przede wszystkim – w przypadku produktów spożywczych. Kiedy wynajem magazynu-chłodni może być odpowiednim rozwiązaniem?

Rynek lotniczy cargo nadal w fazie wzrostu

Światowy rynek lotniczych przewozów cargo jest w fazie dynamicznego wzrostu, chociaż można zauważyć, że jego skala jest uzależniona od obszaru geograficznego i branż, które korzystają z tego rozwiązania. Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego IATA informuje, że zyski w tym sektorze w ostatnim miesiącu wzrosły o ok. 12% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim oraz aż o 46%, gdy spojrzymy na dane sprzed pandemii COVID-19. Widzimy to też w naszych firmowych statystykach. Porównując 2023 r. do okresu styczeń-październik 2024 r., wolumen przesyłek w tym biznesie wzrósł o ponad 25%.

Czy transport jest szczególnie podatny na wyłudzenia?

Branża transportowa, podobnie jak inne sektory gospodarki, coraz częściej staje się celem cyberprzestępców, którzy wykorzystują fałszywe e-maile do wyłudzania środków. Jedną z powszechnych metod jest tzw. fraud email lub phishing, gdzie przestępcy podszywają się pod pracowników lub kontrahentów, by przekierować płatność na swoje konto. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne z uwagi na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa.

Subskrybuj to źródło RSS