Zaloguj się

WIEDZA

Odporny na zaburzenia elektromagnetyczne prototyp systemu punktów pomiarowych przy gniazdach produkcyjnych oparty o technologię selektywnej bramki RFID

Rynek rozwiązań wspomagających logistykę i zarządzanie łańcuchem dostaw wykorzystujących technologię RFID (Radio Frequency Identification) jest w fazie dynamicznego wzrostu. RFID to technologia wciąż rozwijająca się i dająca nowe możliwości w zakresie automatycznego gromadzenia danych, tzw. ADC (Automatic Data Capture) m.in. w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Celem RFID jest udostępnianie danych zakodowanych w znacznikach i ich odczytywanie w czasie i miejscu wymaganym przez przyjęte rozwiązania organizacyjne w przedsiębiorstwie w obszarze logistyki. Typowa realizacja systemu RFID to zestaw anten podłączonych do kontrolera i osadzonych na konstrukcji dostosowanej do wymagań użytkownika, nazywany „bramką RFID”. Analiza problemu przeprowadzona przez autorów wykazuje, że obecnie większość bramek RFID posiada ograniczenie polegające na działaniu w sposób nieselektywny. Oznacza to, że w procesie identyfikacji odczytywane mogą być nie tylko znaczniki, które przechodzą przez światło bramki, ale również te znajdujące się obok, a nawet za nią.

Z etykietą

Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych w logistyce, transporcie oraz reagowaniu kryzysowym w kontekście bezpieczeństwa

Narastająca globalizacja rynku, wzrost konkurencyjności, konieczność intensyfikacji działań skierowanych na pozyskiwanie klientów powoduje, że współczesna logistyka zmuszona jest do poszukiwań nowych rozwiązań w wielu obszarach. Współcześnie nie wystarczy reagować szybko i w odpowiednim czasie, ale trzeba spełnić wiele innych uwarunkowań do których między innymi należy skalkulowane ryzyko i odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Analiza rynku i prognozowanie popytu jako niezbędne działania dla prawidłowego funkcjonowania logistyki

Celem analizy rynku jest rozpoznanie możliwości i warunków rozwoju działalności gospodarczej znajdującej się w polu zainteresowania przedsiębiorstwa. Głównym obiektem analizy jest uprzednio poprawnie zdefiniowany rynek, na którym działalność ta jest lub ma być prowadzona. Im większą zmiennością cechuje się dotychczasowy rynek oraz im większe są aspiracje rozwoju, tym szersze pole rynkowe trzeba przyjąć jako płaszczyznę odniesienia dla analizy marketingowej sytuacji przedsiębiorstwa.

Zapasy magazynowe w sterowaniu produkcją powtarzalną

Sterowanie zapasami w przedsiębiorstwie posiada dwa, niejednokrotnie sprzeczne, aspekty: ekonomiczny i logistyczny. Aspekt ekonomiczny wymusza minimalizację kosztów magazynowania poprzez utrzymywanie zapasów magazynowych na najniższym poziomie, co może stanowić logistyczny problem zapewnienia ciągłości i odpowiedniej intensywności produkcji. Sterowanie zapasami dopuszczające gromadzenie zapasów oraz nieciągłość produkcji skutkuje wzrostem kosztów magazynowania i kosztów straconych lub odłożonych w czasie zamówień klientów.

Pomiar i monitoring temperatury, wilgotności i ciśnienia absolutnego według Testo

W składowaniu i transporcie jak również w produkcji, temperatura i wilgotność produktów półproduktów i surowców zależy od wielu czynników zewnętrznych i może mieć negatywny wpływ na jakość  produktu końcowego. Nadmiernie wysoka wilgotność lub temperatura może przyczyniać się do psucia się towarów i wzrostu czynników chorobotwórczych. Niebezpieczeństwo jest szczególnie wysokie podczas transportu.

Zaopatrzenie w działalności przedsiębiorstw

Podstawowe cele sfery zaopatrzenia wynikają z celów ogólnych przedsiębiorstwa tj. uzyskanie zdolności konkurencyjnej na rynku i określonego poziomu rentowności. W ramach działalności przedsiębiorstwo musi być zaopatrywane z zewnątrz w materiały i surowce a ich jakość i wpływ ekonomiczny może przesądzać o jakości wyrobu finalnego oraz o wynikach finansowych przedsiębiorstwa.

Funkcjonowanie przewoźników lotniczych w obliczu sytuacji kryzysowych

Na rynku usług lotniczych podmioty dążą do prowadzenia działań mających na celu osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Zatem strategie funkcjonowania i rozwoju przewoźników lotniczych są uzależnione od zmieniającego się otoczenia rynkowego, a w szczególności od potrzeb potencjalnych nabywców, działań konkurentów oraz czynników niezależnych.

Specyfika i wdrożenia magazynowego systemu informatycznego (WMS) na gruncie polskich przedsiębiorstw

Menedżerowie zarządzający magazynami, dążąc do maksymalizacji zysków, szukają rozwiązań mających na celu redukcję wysokich kosztów związanych z magazynowaniem. Kierunkiem wymuszonym przez rynek jest zastosowanie nowoczesnych technologii. Stąd każde przedsiębiorstwo powinno zaopatrzyć się w specjalistyczne, profesjonalne oprogramowanie.

Ocena ryzyka związanego z transportem drogowym materiałów niebezpiecznych

Podstawowym środkiem przewozu są cysterny (około 79%), przesyłki w sztukach (około 20%) i luzem (około 1%). Rocznie przez terytorium UE transportuje się około 110 mld tonokilometrów materiałów niebezpiecznych. Należą do nich między innymi: paliwa, gazy oraz odpady. Około 58% z nich przewożonych jest drogami, 25% koleją, a 17% śródlądowymi drogami wodnymi.

Subskrybuj to źródło RSS