Zaloguj się

WIEDZA

Benchmarking jako kreator innowacyjności w logistyce miejskiej

Współcześnie miasta stały się idealnym miejscem realizacji funkcji celów szeroko rozumianej logistyki. Można stwierdzić, iż jawi się ona współcześnie jako "nowy paradygmat organizacji i zarządzania przepływami dóbr fizycznych i intelektualnych w przestrzeni kulturowej człowieka, w swej systemowej projekcji definiujący instrumentaria i procesy wiodące do doskonalenia sterowania układami bytu i gospodarowania".

Polski transport samochodowy w łańcuchach dostaw

W niniejszym opracowaniu zaprezentowano charakterystykę transportu samochodowego świadczącego o jego roli na rynku usług transportowych a co za tym idzie - w łańcuchu dostaw. Podany został, w formie zestawień i opisu, stan polskiego transportu samochodowego ładunków, z punktu widzenia liczby przedsiębiorstw i grup liczebności pojazdów ogółem w latach 1996-2010, jak też z podziałem na rodzaje przewozów tj. transport międzynarodowy i krajowy.

Wpływ przepisów ochrony środowiska morskiego na konstrukcję wybranych typów statków w aspekcie bezpieczeństwa jednostki transportowej

Jednostka transportowa powinna być zaprojektowana zgodnie z potrzebami armatora, przy równoczesnej zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa konstrukcyjnego (pojmowanego, jako zdolność przetrwania w warunkach eksploatacyjnych) jak i bezpieczeństwa ekologicznego (pojmowanego jako akceptowalne zagrożenie stwarzane przez jednostkę transportową dla środowiska naturalnego).

Transport wodny śródlądowy w obsłudze kontenerowych obrotów portów morskich

Polityka transportowa UE koncentruje się od lat na zaspokojeniu rosnących potrzeb w sposób przyjazny dla środowiska, czego efektem jest wzrost efektywności i bezpieczeństwa w transporcie. Niestety nadal, zarówno w transporcie ładunków jak i pasażerów, dominuje najbardziej szkodliwy dla środowiska transport samochodowy, a potencjał bardziej efektywnych i przyjaznych dla środowiska gałęzi transportu, czyli transportu kolejowego i wodnego śródlądowego, nie jest wykorzystany w przewozach na duże odległości.

Możliwość stosowania analizy struktury niezawodnościowej systemu w ocenie punktualności realizowanego procesu transportowego

Dynamiczny rozwój przemysłu narzuca konieczność rozwoju innym sektorom gospodarki. Jednym z nich jest transport. Przy różnorodnych procesach produkcyjnych realizowanych przez jedną fabrykę, wymagane są też różnorodne podzespoły i części.

Just in Time jako metoda poprawy efektywności procesu logistycznego przedsiębiorstwa

Zarządzanie zapasami pozostaje sensem istnienia łańcucha dostaw, powodem, tak wielkiej uwagi jest zainteresowanie się zmniejszeniem poziomu zapasów w całym łańcuchu dostaw. W wielu firmach zapasy są pierwszym lub drugim, co do wielkości składnikiem aktywów. Zapasy w wielu firmach pozostają inwestycją podobną do inwestycji w sprzęt, wysokie koszty są również związane z utrzymywaniem zapasów.

Zarządzanie jakością w oparciu o system HACCP na przykładzie przedsiębiorstwa owocowo - warzywnego - studium przypadku

Od 1 maja 2004 roku wszystkie przedsiębiorstwa sektora spożywczego mają obowiązek stosowania systemu HACCP. W chwili gdy system HACCP stał się wymogiem prawnym, stał się również narzędziem zabezpieczającym klienta, a także samego producenta żywności. System ten chroni producenta, przede wszystkim, od możliwych zarzutów dotyczących braku staranności w procesie produkcyjnym.

Rola centrów logistycznych w łańcuchach dostaw - wybrane problemy

Od wielu już lat, we współczesnej praktyce gospodarczej, na znaczeniu zyskuje koncepcja łańcucha dostaw. U jej podstaw leży przyjęcie, przez grupę podmiotów, takiego sposobu działania, w którym podstawą osiągnięcia wspólnego sukcesu rynkowego jest współpraca. Owo spojrzenie stanowi niewątpliwie alternatywę dla tradycyjnego sposobu działania i postrzegania relacji między przedsiębiorstwami, a zatem takiego - naznaczonego antagonizmami i usiłowaniami wykorzystania siły przetargowej. Zgodnie z koncepcją łańcucha dostaw dąży się do osiągania wspólnej przewagi konkurencyjnej i kreowania wartości dodanej, mając na uwadze korzyści wszystkich interesariuszy.

Subiektywne poczucie bezpieczeństwa w transporcie zbiorowym

Zarządzanie bezpieczeństwem komunikacyjnym oraz osobistym w drogowym transporcie zbiorowym nader często opierane jest na statystyce, w szczególności reagowaniu na zaistniałe zdarzenia, w momencie przekroczenia granicy akceptowalności. Przykładowo, identyfikowane jest miejsce, w którym dochodzi do większej niż w innych punktach ilości zdarzeń niebezpiecznych (np. wypadków lub rozbojów), następnie poszukuje się przyczyn i wdraża środki zapobiegawcze.

Analiza wybranych centrów logistycznych w kontekście rozwoju funkcji logistyczno-dystrybucyjnej portów morskich w Europie

Celem publikacji jest wykazanie znaczenia centrów logistycznych (CL) dla rozwoju funkcji logistyczno-dystrybucyjnej portów morskich jak i generowania przez nie wysokiej logistycznej wartości dodanej (VAL). Funkcjonujące w literaturze przedmiotu oraz w praktyce pojęcie "centrum logistyczne" jest terminem elastycznym, stosowanym dla wielu rodzajów działalności, wielkości i obszaru oddziaływania aktywności gospodarczej, jak i konfiguracji układu transportowego.

Subskrybuj to źródło RSS