Zaloguj się

WIEDZA

DSV - rozwój transportu na kierunkach skandynawskich

Duńskie korzenie polskich dywizji Grupy DSV w naturalny sposób przekładają się na jej ścisłą współpracę oraz dynamiczny rozwój biznesu ze swoim macierzystym krajem. Trend ten jest szczególnie widoczny w przypadku transportu drogowego, realizowanego przez spółkę DSV Road, której udział sprzedaży na rynkach skandynawskich sięga aż 42 proc. całości realizowanych usług.

Optymalizacja sieci logistycznej skoncentrowanej wokół przedsiębiorstwa produkcyjnego

Omawiając strukturę sieci logistycznej, można by zacząć od najprostszej jej konfiguracji, gdzie składa się ona z jednego produktu przepływającego przez szereg przedsiębiorstw, gdzie każde z nich dodaje wartość dla produktu. Przy planowaniu przepływu dóbr, patrząc na jedno z takich przedsiębiorstw, można by ustalić, iż wszelkie działania przed nim (prowadzące materiały do wewnątrz) są nazwane zaopatrzeniem, zaś te następujące po przedsiębiorstwie (prowadzące materiały na zewnątrz) są nazwane dystrybucją.

Racjonalizacja potencjału magazynowego w systemach logistycznych - procedury analityczne i projektowe z przykładem

Pojęcie potencjału logistycznego (PL) związane jest ściśle z przekształcaniem strumieni ładunków i związanych z nimi strumieni informacji, ze względu na przestrzeń (transport), czas (magazynowanie) oraz postać (przeładunki, rozdział, kompletacja, konsolidacja itp.).

Kształtowanie modelu optymalizacji struktury węzła transportowego jako elementu systemu

Zadania optymalizacji pracy systemów logistycznych związane są z opracowaniem modelów ich funkcjonowania. Z kolei potrzeba dekompozycji procesów logistycznych do analizy stanu i zachowania systemu, ogólnie rzecz biorąc, wymaga przeprowadzenia analogicznego badania i ich części, decydowane jak ogniwa. Te ogniwa stanowią kompleks operacji logistycznych w zakresie realizacji ogólnego procesu technologicznego, które zostały wyodrębnione według konkretnej cechy własnego przeznaczenia funkcjonalnego.

Konteneryzacja a zmiana układu stacji przeładunkowych

Kiedy w 1830 r. uruchomiono pierwszą linię kolejową dopatrywano się problemów z załadunkiem i rozładunkiem towarów sztukowych. Wcześniejsze rozwiązania z użyciem kolejek konnych związane były z przewozami węgla, stąd od XVIII wieku były znane wagony koleby oraz pierwowzory tzw. wagonów kubłowych.

Bezpieczeństwo żywności w branży mleczarskiej a system HACCP - studium przypadku

Zarządzanie przedsiębiorstwem to zestaw działań obejmujących planowane i podejmowanie decyzji, organizowanie, kierowanie ludźmi i sterowanie procesami/systemami oraz kontrolowanie, które są skierowane na zasoby organizacji (ludzkie, finansowe, rzeczowe oraz informacyjne) i wykonywane z zamiarem osiągnięcia celów organizacji w sposób sprawny i skuteczny.

Logistyka sklepów internetowych jako element strategii ich rozwoju

Celem artykułu jest zbadanie w jaki sposób logistyka tworzy wartość dodaną w handlu internetowym i staje się źródłem przewagi konkurencyjnej na polskim rynku e-commerce. Badania przeprowadzono w 2009 r. z wykorzystaniem internetowego kwestionariusza ankiety oraz z wykorzystaniem metodologii grup fokusowych. Wykazano, że właściciele i pracownicy polskich sklepów internetowych są świadomi tego jak ważna jest logistyka w prowadzeniu ich działalności.

Problem optymalizacji tras w dystrybucji ładunków na obszarach zurbanizowanych

Transport towarów w miastach ma duży wpływ na efektywność gospodarki, jakość życia, dostępność i atrakcyjność społeczności lokalnej. Niestety na chwilę obecną tym zagadnieniom poświęca się niewiele uwagi w porównaniu do transportu pasażerskiego. Transport towarów stanowi z jednej strony główny czynnik umożliwiający rozwój większości działań gospodarczych i społecznych zachodzących w obszarach miejskich, co związane jest zarówno z zaopatrzeniem sklepów oraz miejsc pracy i wypoczynku, jak i z gospodarką odpadami.

Subskrybuj to źródło RSS