Uwarunkowania i bariery w logistycznym wymiarze zarządzania kryzysowego
Implementacja logistyki na gruncie zarządzania kryzysowego ma swoje źródło w rosnącej liczbie klęsk żywiołowych i innych zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym.
Implementacja logistyki na gruncie zarządzania kryzysowego ma swoje źródło w rosnącej liczbie klęsk żywiołowych i innych zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym.
Pojęcie logistycznych łańcuchów dostaw na przełomie wieków odgrywa zasadniczą rolę w definiowaniu wszelkich strategii logistycznych, będących podstawą intensywnych przepływów dóbr materialnych w gospodarce globalnej. Celem artykułu jest pragmatyczne zdefiniowanie pojęcia logistycznego łańcucha dostaw i osadzenie go w realnych warunkach współczesnej gospodarki rynkowej, zmierzających w stronę gospodarki globalnej.
Obecne warunki operowania na światowych rynkach zmuszają do zastosowania odpowiedniego systemu technologii informatycznych. Systemy takie powinny maksymalnie usprawniać działalność operacyjną oraz wspomagać osoby zarządzające firmą w procesie podejmowania decyzji. Z tego względu niezbędne jest zapewnienie spójnych i zintegrowanych danych, które stanowić będą postawę rozwiązań informatycznych.
Celem opracowania jest przedstawienie zintegrowanego systemu informatycznego usprawniającego szeroko pojętą obsługę sprzedaży i magazynu w przedsiębiorstwach oraz zwrócenie uwagi na fakt uzyskania korzyści z implementacji nowoczesnych systemów.
Problem bezpieczeństwa w polskim transporcie drogowym jest od lat istotny, ponieważ rokrocznie na naszych drogach dochodzi do około 40 tys. wypadków, w których ginie ponad 4 tys. osób, a blisko 50 tys. osób zostaje rannych. To bardzo dużo w porównaniu do pozostałych krajów UE, mimo, iż w ostatniej dekadzie z roku na rok liczby te maleją.
W dniach 10-16.07.2012 roku, odbył się kolejny, 69 wyścig kolarski Tour de Pologne. Pierwszy wyścig rozpoczął się 7.09.1928 roku i trwał do 16.09.1928 roku. Był on wzorowany na Tour de France i zorganizowany przez Związek Polski Towarzystw Kolarskich, Warszawskie Towarzystwo Cyklistów oraz koncern "Prasa Polska", który wydawał "Przegląd Sportowy". Wyścig składał się z kilku etapów i przebiegał przez 8 województw.
Ponad 90% światowej wymiany handlowej jest obsługiwane przez transport morski. Uważa się, że rozwój transportu morskiego oraz rozwój technologii informatycznych i komunikacyjnych to główne czynniki, które przyczyniły się do globalizacji, rozwoju poszczególnych regionów świata, wzrostu produkcji i konsumpcji oraz wymiany zagranicznej.
Przyczyn współpracy strategicznej przedsiębiorstw należy się dopatrywać w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym. Aktualnie rzadko która firma jest w stanie samodzielnie sprostać otoczeniu konkurencyjnemu, szczególnie w wymiarze międzynarodowym.
Zanotowany w ostatnich latach dynamiczny rozwój wymiany handlowej, skutkujący wzrostem przewiezionej masy towarowej, przyczynił się do rozwoju logistycznych sieci. Kluczowym elementem współczesnej struktury europejskiego systemu transportowego są centra logistyczne. Aktualnie jest ich 120, z czego najgęściej zlokalizowane są w Hiszpanii, Niemczech, Włoszech oraz Wielkiej Brytanii. Koszty jak i wielkość budowy infrastruktury centrum logistycznego uzasadniają konieczność ich planowania, koordynowania, jak i współfinansowania na szczeblu wojewódzkim lub na poziomie organizacji krajowej.
Zmiany towarzyszące przepływowi dóbr w łańcuchu dostaw zmierzają do eliminacji zbędnych ogniw. Integracja występuje na poziomie kooperacji między przedsiębiorstwami a także wewnątrz przedsiębiorstw. Z punktu widzenia logistyki w przedsiębiorstwie produkcyjnym na chwilę obecną poprawne jest postrzeganie sfery logistyki, produkcji i zaopatrzenia niż osobne ich rozpatrywanie.