Zaloguj się

WIEDZA

Rola jakości w sferze zaopatrzenia przedsiębiorstwa branży spożywczej

Zgodnie z przyjętą przez Główny Urząd Statystyczny klasyfikacją przemysłu spożywczego, do tego rodzaju działalności gospodarczej zalicza się prawie 20 branż. O znaczeniu tej gałęzi polskiej gospodarki świadczyć może fakt, że produkcja sprzedana artykułów spożywczych, napojów oraz tytoniu stanowi ok. 20% sprzedaży ogółu produkcji wytworzonej w Polsce. Co więcej, w branży spożywczej znajduje zatrudnienie ok. 17% ogółu pracujących w przemyśle.

Rola transportu kolejowego w rynku przewozu samochodów

Branża automotive wykorzystuje nowoczesne rozwiązania logistyczne, które są tu testowane i wprowadzane wraz z pojawieniem się nowych modeli samochodów oraz otwarciem nowych rynków zbytu. Narastająca konkurencja na rynku usług transportowych powoduje, iż coraz większego znaczenia nabierają zagadnienia poziomu obsługi dostaw pod względem jakości, niezawodności, szybkości oraz ceny.

Outsourcing procesów logistycznych w przedsiębiorstwach mleczarskich

Outsourcing jest jedną z popularnych koncepcji doskonalenia zarządzania, dlatego też wykorzystywany jest w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Według badań przeprowadzonych na 400 polskich przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 50 pracowników najczęściej wyprowadzanym na zewnątrz obszarem był transport (korzystało z niego w 2011 roku aż 96,7% firm) i obsługa celna, którą zlecało 46,7% przedsiębiorstw.

Proekologiczny transport ładunków koleją

Od lat przemysł kolejowy pracuje nad poprawą niezawodności, dyspozycyjności, utrzymania i bezpieczeństwa (ang. Reliability, Availabity, Maintainability, Safety - RAMS) swoich produktów. Głównym celem jest radykalna redukcja kosztów cyklu życia (ang. Life Cycle Costs - LCC) dla zwiększenia konkurencyjności.

Informatyczne wspomaganie logistyki w przedsiębiorstwach przetwórstwa rolno-spożywczego w Polsce

Współczesna gospodarka określana jest mianem gospodarki elektronicznej lub cyfrowej, czyli takiej która opiera się na technologiach elektronicznych, przede wszystkim cyfrowych. Pojęcie to po raz pierwszy zostało użyte w połowie lat 90-tych przez amerykańskiego architekta i informatyka greckiego pochodzenia Nicholasa Negroponte.

Zasady działania i organizacja włoskich centrów logistycznych

Funkcjonujące w literaturze przedmiotu oraz w praktyce pojęcie "centrum logistyczne" (CL) jest terminem elastycznym. W zależności od zakresu realizowanej funkcji powyższym pojęciem określane są:
- zintegrowane centra logistyczne (ZCL) oferujące szeroką gamę usług, w tym przeładunki intermodalne;
- parki logistyczne, grupujące na swoim obszarze oprócz firm logistycznych również producentów i dystrybutorów;
- centra dystrybucyjne;
- centra magazynowe i terminale transportowe świadczące wyłącznie usługi transportowe.

Wykorzystanie metod klasyfikacji wzorcowej w predykcji zagrożenia finansowego przedsiębiorstw branży spedycyjnej

Teoria cyklu życia przedsiębiorstwa przedstawia etapy w rozwoju jednostek, które obejmują wzrost, względną stabilizację oraz fazę schyłkową mogącą prowadzić do bankructwa firmy. Czas trwania jak i przebieg poszczególnych etapów są cechami typowymi dla pojedynczej jednostki gospodarczej, zależnymi od wielu czynników kształtowanych wewnątrz firmy (struktura organizacyjna, zarządzanie) jak i przez makrootoczenie.

Charakterystyka gospodarki magazynowej w wybranym przedsiębiorstwie przemysłowym

Wstęp
Gospodarka magazynowa pełni ważną funkcję w sprawnym zarządzaniu przedsiębiorstwem ze względu na fakt, iż obiekt magazynowy jest jednym z elementów infrastruktury logistycznej przedsiębiorstwa, przez który następuje przepływ surowców, materiałów i wyrobów gotowych pomiędzy dostawcami, a finalnymi klientami.

Wykorzystanie systemu Kanban na przykładzie zaopatrzenia linii produkcyjnej w przedsiębiorstwie przemysłowym z branży motoryzacyjnej

Zarządzanie poziomem zapasów jest często sensem istnienia łańcuchu dostaw, powodem, dla którego zwraca się na nie tak dużą uwagę. Zainteresowanie zmniejszeniem poziomu zapasów w całym łańcuchu dostaw wynika z ich udziału w kosztach prowadzenia działalności gospodarczej.

Aspekty organizacyjno-technologiczne wybranych systemów kompletacji

Wydajność systemów dystrybucji jest zależna w głównej mierze od sprawności procesu kompletacji zamówień. Wymagania odbiorców dotyczące terminowości, kompletności, zgodności i jakości dostaw zmuszają przedsiębiorstwa do poszukiwania coraz bardziej efektywnych systemów kompletacji w zakresie stosowanych rozwiązań organizacyjnych i technologicznych.

Subskrybuj to źródło RSS