Zaloguj się

WIEDZA

"Intermodalne" puszki z Brzeska

W Brzesku wszystko się zaczęło
Na kilka miesięcy przed zmianami ekonomicznymi w naszym kraju w 1989 roku, powstała w Brzesku jedna z pierwszych, dużych, produkcyjnych spółek prywatnych, wytwarzająca opakowania stalowe, trzyczęściowe do pakowania produktów chemicznych i żywnościowych oraz zamknięcia koronowe do butelek szklanych.

RFID w kolejnictwie

W Europie realizowanych była spora liczba pilotów w zakresie RFID w obszarze kolejnictwa. Niektóre projekty zostały uruchomione już sporo lat temu i kiedy je rozpoczynano, nie istniała jeszcze duża świadomość standardów GS1 w zakresie RFID albo nie były one jeszcze w pełni opracowane, co sprawiło, że w starszych projektach wybrano rozwiązania wewnętrzne.

Koszty a technologie transportu na odrzańskiej drodze wodnej

W niniejszym artykule przedstawiono analizę kosztów transportu śródlądowego na ODW. Analiza oparta została na danych armatora. Przeanalizowano koszty dla systemu scalonego i klasycznego pchanego. Mimo, że system scalony jest zaprzeczeniem systemu pchanego, wykazuje nieznacznie wyższą efektywność od klasycznego. System dzierżawy floty to podstawowy czynnik wyższości systemu scalonego nad klasycznym systemem pchanym. Koszty jednostkowe uzależnione są od stopnia wykorzystania zanurzenia floty i długości drogi, na której realizowany jest transport ładunków.

Narzędzia kształtowania jakości usług w przedsiębiorstwie

W opracowaniu podano podstawowe określenia z obszaru działania, sterowania, zarządzania i kierowania, przydatne także w systemie transportowym. Zdefiniowano pojęcia jakości, zasad, metod i narzędzi stosowanych w ocenie procesów działania, a także określono miejsce i rolę systemu jakości w systemie produkcji i usług przedsiębiorstwa. Opisano system zarządzania przedsiębiorstwa, gdzie przedstawiono koncepcję, ogólną budowę i miejsce podsystemu zarządzania w systemie jakości działania oraz dostępnej bazy metod i narzędzi. Nowe podejście do metodyki kształtowania usług z wykorzystaniem zasad, metod i narzędzi kształtowania jakości to już praktyka większości przedsiębiorstw transportowych.

Priorytetowe kierunki polityki transportowej UE w latach 2001 - 2010 przedstawione

w Białej Księdze „Polityka transportowa UE do 2010 r. Czas na decyzje” zapowiadały renesans żeglugi śródlądowej w Europie. W dokumencie tym sieć dróg wodnych śródlądowych w Europie została określona jako „ważny kapitał UE”, który jest w stanie obsłużyć rocznie 525 mln ton ładunku. Wyrazem intensyfikacji działań wspierających żeglugę śródlądową był przedstawiony przez Komisję Europejską w dniu 17 stycznia 2006 r.

Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin logistycznym wsparciem ruchu pasażerskiego w Polsce

Współcześnie miasta cechuje mnogość przepływów strumieni logistycznych. Zbyt duże ich nagromadzanie w ograniczonej przestrzeni, w dużym stopniu prowadzi do dysfunkcjonalności poszczególnych subsystemów miejskiego organizmu. Sytuacja ta przyczynia się do tego, że miasta stają w obliczu kryzysu transportowego i komunikacyjnego.

Przewozy materiałów niebezpiecznych transportem lotniczym

W artykule przedstawiono charakterystykę materiałów niebezpiecznych przewożonych transportem lotniczym. Jest to bardzo istotny dział, który podlega wielu restrykcjom, przepisom i spełnieniu szczególnych standardów. Ten typ ładunku musi być odpowiednio przygotowany i oznakowany. Do celów przewozowych zastosowania mają specjalne opakowania. Istnieje też szereg materiałów, które nie mogą być przewożone transportem lotniczym..

Organizacja autobusowych przystanków "na żądanie" w Warszawie

Organizacją i zarządzaniem transportem miejskim w Warszawie zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM). Misją ZTM jest działalność na rzecz pasażerów poprzez zwiększanie komfortu ich podróży, rozwijanie sieci komunikacyjnej, wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań i udogodnień.

Simulation of urban traffic lights control

Simulation of traffic control is nowadays very important for dealing with increasing urban traffic. It helps to construct the strategy of traffic lights switching and determine alternative path in the case of an accident or traffic jam. In the paper we present the application of simulation tool DYNASIM being prepared by French company DYNALOGIC. It has big number of alternative possibilities in modeling of crossings and conditions. In the paper will be described exemplary simulation of chosen crossings in Warsaw with choice of several different conditions.
Subskrybuj to źródło RSS