Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka w przedsiębiorstwie w świetle współczesnych koncepcji i metod zarządzania

Pozycja przedsiębiorstwa na rynku uzależniona jest od wielu czynników, np. gotowości i zdolności do podejmowania zmian w zarządzaniu m.in. integracją, zakresem, czasem, kosztami, jakością, zasobami ludzkimi, kontraktem, komunikacją, ryzykiem projektu inwestycyjnego. Z punktu widzenia podejmowanych decyzji i działań logistycznych ważna jest również umiejętność skutecznego zarządzania zaopatrzeniem projektu tj. podejmowania czynności zapewniających nabycie, w odpowiednim czasie, niezbędnych dóbr i usług pochodzących spoza podmiotu podejmującego projekt.

Zarządzanie łańcuchami dostaw w transporcie intermodalnym

Głównym celem artykułu jest przedstawienie możliwości transportu intermodalnego w Polsce i Europie na podstawie transportu kolejowego i drogowego. Ponadto przedstawione zostanie zarządzanie transportem intermodalnym w łańcuchach dostaw w korytarzu transportowym Bałtyk - Adriatyk. Ważną rolę w zarządzaniu tymi przewozami dla dobra klienta ma polityka danego kraju i ceny dostępu do infrastruktury zarówno kolejowej, jak i drogowej.

Koncepcje zarządzania siecią przedsiębiorstw

Przetrwanie i rozwój przedsiębiorstw wymaga współpracy z innymi podmiotami rynkowymi. Jest to spowodowane rosnącymi oraz ciągle zmieniającymi się wymaganiami konsumentów oraz nasilającą się konkurencją. Zjawiskom tym nie jest w stanie sprostać przedsiębiorstwo działające w pojedynkę.

Zarządzanie jakością usług telematycznych w transporcie

Telematyka transportu obejmuje dziedzinę zajmującą się zintegrowanymi systemami telekomunikacyjnymi, informatycznymi i informacyjnymi, w szczególności wyposażeniowo - systemowymi i programistycznymi wykorzystywanymi w transporcie. Rozwiązania telematyki transportu swoim zasięgiem mogą być realizowane zarówno dla wyodrębnionego rodzaju transportu na wybranym obszarze jak też mogą być realizowane i integrowane na poziomie krajowym lub międzynarodowym.

Modelowanie popytu oparte na podróżach pojedynczych

Podstawowym problemem systemowego opisu transportu w obszarach zurbanizowanych jest charakterystyka elementów i relacji składających się na strukturę zagospodarowania przestrzennego oraz strukturę systemu transportowego. Struktura ta wywołuje potrzeby przewozowe będące popytem na transport, jak również kształtuje podaż transportu w postaci systemu transportowego i jego potencjału przewozowego.

Ocena logistycznej obsługi klienta na rynku B2B

Współcześnie obsługa klienta w łańcuchu dostaw opiera się na zasadzie 7R, nie tylko właściwy produkt, ale pozostałe 6R mają większe znaczenie. Przedsiębiorstwa starają się uzyskać szereg korzyści przy współpracy z operatorami logistycznymi jak: oszczędność czasu, ograniczenie ryzyka, efektywny przepływ informacji, wspólne rozwiązania problemów technicznych i organizacyjnych. Klienci instytucjonalni ograniczają liczbę dostawców, z którymi współpracują wykorzystując analizę stanów ABC/XYZ.

Zarządzanie projektami badawczymi systemów logistycznych w transporcie miejskim

W pracach nad planami rozwoju systemów transportu opracowuje się strategię, stanowiącą zapis świadomych wyborów komunikacyjnych społeczności regionu, zorientowanych na rozwiązanie głównych problemów transportowych i utrzymanie danego obszaru na ścieżce trwałego i zrównoważonego rozwoju oraz podnoszenie jego konkurencyjności. Termin zrównoważony rozwój został zaprezentowany w 1987 roku (w Raporcie Światowej Komisji Środowiska i Rozwoju Nasza wspólna przyszłość).

Wyznaczanie poziomu informacyjnego dla odnawiania zapasu w warunkach nieciągłego przeglądu jego stanu

Obserwowane w praktyce wartości poziomu obsługi przy odnawianiu zapasu w oparciu o tak zwany poziom informacyjny, są często istotnie niższe od wartości oczekiwanych, wynikających z zastosowania klasycznego wzoru na obliczanie poziomu informacyjnego zapasu. W artykule omówiono możliwe przyczyny tego zjawiska i zaproponowano korektę wzoru na obliczanie poziomu informacyjnego, uwzględniającą konsekwencje nieciągłego przeglądu stanu zapasów w tym systemie. Model analityczny został zweryfikowany badaniami symulacyjnymi.

Rynek usług logistycznych w Polsce - analiza, perspektywy rozwoju

W Polsce sektor usług logistycznych jest stosunkowo młody i cechuje go duże zróżnicowanie. Jego rozwój datuje się na lata 80-te ubiegłego stulecia. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych zeszłego wieku, założonych zostało większość przedsiębiorstw liczących się obecnie na rynku. W końcu lat 90-tych zaczęto stosować koncepcję polegającą na zarządzaniu i optymalizacji łańcucha dostaw.

Subskrybuj to źródło RSS