Zaloguj się

WIEDZA

Ocena ryzyka związanego z transportem drogowym materiałów niebezpiecznych

Podstawowym środkiem przewozu są cysterny (około 79%), przesyłki w sztukach (około 20%) i luzem (około 1%). Rocznie przez terytorium UE transportuje się około 110 mld tonokilometrów materiałów niebezpiecznych. Należą do nich między innymi: paliwa, gazy oraz odpady. Około 58% z nich przewożonych jest drogami, 25% koleją, a 17% śródlądowymi drogami wodnymi.

Analiza zagadnienia załadunku frachtu lotniczego

Istotną gałęzią w transporcie lotniczym jest przewóz ładunków. Tego typu obsługą zajmują się wyspecjalizowane firmy spedycyjne, kurierskie dysponujące własną flotą samolotów i samochodów dostawczych, dostarczające ładunki niewielkich gabarytów w krótkim czasie od chwili nadania do momentu dostarczenia ładunku gdziekolwiek na świecie oraz współpracujące z nimi agencje handlingowe.

Ocena zrównania kosztów z przychodami oraz podejmowania decyzji make-or-buy przy produkcji wybranych wyrobów dla przemysłu motoryzacyjnego

Strategia rozłożenia działalności produkcyjnej na produkcję lub zakup ma istotne znaczenia dla utrzymania lub/i rozszerzania udziału w rynku. W niniejszym artykule przedstawiono zależności zastosowania metod make-or-buy i break-evenpoint (BEP) w procesie decyzyjnym przedsiębiorstwa produkcyjnego. Jako studium przypadku posłużyło przedsiębiorstwo hutnicze wytwarzające stopy metali nieżelaznych.

Minimalizacja kosztów związanych z opóźnieniami pociągów w obszarach sieci kolejowej

Koszty opóźnień pociągów, które są ponoszone przez klientów kolei były w niewielkim stopniu zauważane i uwzględniane przez samą kolej. Dotyczy to zarówno opóźnień pociągów pasażerskich jak i towarowych. Sytuacja ta zmieniła się, ze względu na wejście w życie przepisów rozporządzenia nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 roku w sprawie praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, którego kolejne przepisy zaczęły obowiązywać od 1 lipca 2011 roku.

Subskrybuj to źródło RSS